2022-08-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, det finns ju någon ögonblicksbild från samtalen innan krigsutbrottet, där Blinken frågar Lavrov vad Ryssland egentligen har i kikaren och Lavrov bara går ut ur rummet. Ryssland hade redan bestämt sig. Jag tror iofs. att det ligger i USA:s intresse att åtminstone försöka ge sken av någon sorts resonlighet, så här retrospektivt. Ryssland tjurskalligt, etc. Det är i själva verket rätt normalt med förhandlingar som bryter samman för att förhandlingsparterna har alltför disparata krav.

Ukraina gjorde väl heller ingenting särskilt proaktivt — snarare tvärtom. Legitimerar det interventionen/invasionen? Nä, men det ger en fingervisning om atmosfären i Kiev.

Gjorde inte Ukraina något proaktivt?
De ger inte upp sitt land och har varit tydliga med att de aldrig kommer att sluta försvara sitt fosterland.
Men fega kräk som dig tycker de borde ge upp sitt eget fosterland när fosterlandet blir invaderat av militanta islamister och mena folk samt ryska muslimer som slaktar ett kristet europeiskt patriotiskt oskyldigt folk
Citera
2022-08-20, 23:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har inte sett detta nämnas tidigare. Ploppade upp en rapport nu om att svenska haubits FH77 används vid Kherson. Ja Sverige har ju lagt locket på om vad vi skickar till UAF sen ett tag så det är väl möjligt. Vet inte om den fortfarande används i Sverige men kan ju stå i förråd.

https://twitter.com/KhersonUnited/status/1561094107984195584
Citera
2022-08-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Enl obekräftade källor diskuterar Kreml nu:
Vi har svårt att avancera mera.
Vi måste komma ur detta med något
- försöka behålla områden vi har redan
-gå tillbaka till gränsen före invasionen
- atombomba Ukraina
-öppna en ny front , från Vitryssland?, Baltikum?, Finland?, Georgien?

Det är ungefär så jag ser det även.
Öppna nya fronter ser jag som en omöjlighet då de har Natos samlade arsenal av spionsatelliter och spionplan som kontrollerar varje kvadratmeter i Ukrainas närområde. Hade de flyttat en vaktpluton till Vitryssland hade den ukrainska sidan fått kännedom om det efter ett par timmar.
Citera
2022-08-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Ja det är verkligen ett misslyckande. Tänka sig han är så desperat att han skickar in MENA/araber/muslimer in i Ukraina för de blivit så slaktade av Ukraina.
Det är nog det mest förnedrande operation jag någonsin hört talas om

Rysslands invasion får mig att tänka på Asterix-filmen där gallerna bokstavligen förvandlar Caesars gladiatorspel till en cirkus Att gubben inte begått självmord av skam bevisar hur mycket förnekelse han lever i. Står pansarvagnsparaden fortfarande kvar där den stod i februari? Fascinerande.
Citera
2022-08-20, 23:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Gjorde inte Ukraina något proaktivt?
De ger inte upp sitt land och har varit tydliga med att de aldrig kommer att sluta försvara sitt fosterland.
Men fega kräk som dig tycker de borde ge upp sitt eget fosterland när fosterlandet blir invaderat av militanta islamister och mena folk samt ryska muslimer som slaktar ett kristet europeiskt patriotiskt oskyldigt folk
Exakt. De har varit inställda på att aldrig sluta försvara sitt land och gjorde därför ingenting för att förhindra ett krig. Det gjorde inte Ryssland heller. It takes two to tango.

Fast egentligen är det Kiev som bjudit upp Moskva till dans. Ukrainska män som dör i fält är offer, som tidigare generationer i oräkneliga krig.
Citera
2022-08-20, 23:10
Medlem
Citat:
Haha, näää. Atombomba? Seriöst? Starta ett nytt krig för att avleda uppmärksamheten när fullt fokus ligger på att kuva Ukraina? Det är bara Rysslands fiender som skulle gynnas av dessa två scenarion.

Det jag ser är ett Ryssland under Putin som gett sig fan på att fortsätta kriget i Ukraina, kosta vad det kostar vill. Det finns fortfarande mycket de kan krama ut i stället för att börja se sig om efter köksutgången. Var finns desperationen?
Varför flyttar man taktiska kärnvapenflygplan till Kaliningrad?
För att avskräcka att någon inte ska blanda sig i vad ryssen gör!
Citera
2022-08-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Rysslands invasion får mig att tänka på Asterix-filmen där gallerna bokstavligen förvandlar Caesars gladiatorspel till en cirkus Att gubben inte begått självmord av skam bevisar hur mycket förnekelse han lever i. Står pansarvagnsparaden fortfarande kvar där den stod i februari? Fascinerande.
Nej det var ju planerat att världens bästa pansarvagnar gick sönder på löpande band 😂
Såg en fantastisk video tidigare idag på en Ukrainsk drönare i Krim som var påväg att nå sitt mål, Rysslands antidrone system missade drönaren och sprängde ett bostadshus i Krim 😂 det är skrattretande. Förstår inte heller att han inte tagit livet av sig än.
Hans desperation och att han vänder sig och slickar arabers och MENAs och Kinas rövar nu gör det hela mer komiskt så man förstår den totala desperationen
Citera
2022-08-20, 23:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Bilbomb i Moskva just nu. Ryktas vara nån höjdare.

https://twitter.com/kamilkazani/status/1561098120506769410
Citera
2022-08-20, 23:14
Medlem
Tyvärr har jag glömt källan men ukrainas vapenproduktion har ökat. Det finns massor med vapenfabriker och man är duktiga på att förbättra gamla missiler från Sovjet-tiden.

Såvitt jag förstår kan man också tillverka ammunition.

Ukraina blir starkare även om man är hårt klämda ekonomiskt. Ryssland blir svagare. Det är också ett stort moraliskt förfall, men ser det på flykten ifrån Krim och andra ställen.

När blir det revolt i Kreml? Om 7 månader eller om 1 år?
Citera
2022-08-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Bilbomb i Moskva just nu. Ryktas vara nån höjdare.

https://twitter.com/kamilkazani/status/1561098120506769410

En stor eloge till dig som söker goda nyheter. Detta förbättrar min nattsömn!!
Citera
Medlem
Citat:
Exakt. De har varit inställda på att aldrig sluta försvara sitt land och gjorde därför ingenting för att förhindra ett krig. Det gjorde inte Ryssland heller. It takes two to tango.

Fast egentligen är det Kiev som bjudit upp Moskva till dans. Ukrainska män som dör i fält är offer, som tidigare generationer i oräkneliga krig.
Du är ju efterbliven.
Det är ju ett krig om de Ryska muslimerna redan börjat bomba och invadera deras land.
Det är då Ukraina som inte gör något för att lösa det då de attackerar fienden och försvarar sitt fosterland?
Har Kiev bjudit upp till dans och Ukrainska män är offer? Ryssland fullständigt slaktas och förödmjukas av Ukraina och är inte deras döda soldater offer?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Fascinerande att det efter 6 månader fortfarande sitter stolpskott och tror att Putin invaderade för han var rädd att få Nato som granne...

Putin och hans kriminella anhang var ju livrädda för ett grannland som är likt Ryssland skulle kunna gå mot demokrati och få det ryska folket att börja fundera.

DET är den egentligen enda anledningen.

Redan 2014 när hans kriminelle kompis avsattes darrade kreml.

Är inte Finland en demokrati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in