2022-08-20, 18:04
Medlem
Lova33s avatar
Medelålders kvinna skottskadad men vid liv. En grov brottsling ihjälskjuten. Ett barn/ungdom misstänkt för dådet.

Mitt på ljusa dagen i ett köpcenter i Sverige.

Fy fan för denna sjuka utveckling, jag känner mig inte trygg i mitt eget land.🥺
Senast redigerad av Lova33 2022-08-20 kl. 18:08.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmanuelGoldstein
Att döma av denna sammanfattning så tycker jag att det verkar som mördaren gjort samhället en tjänst.
Och med tre skott i bröstet har offret "bröstat en trea".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är en intervju med en forskare, tror du dom har fantiserat ihop det hela?

Det finns flera trådar om den forskaren & hans rön. Tex. : (FB) Chockavslöjande: Kriminalitet är ärftlig - pengasatsningar meningslösa
Tror du skriver för döva öron där..... Vissa VILL inte förstå, av diverse skäl.
Citera
2022-08-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Han kommer ha en givande tillvaro med likasinnade apor inom SIS.

På fredagar kommer han få handla i kiosken. Mat som lagas från grunden, serverad frukost varje dag, kortspel, se på film, idrotta, gymma, prata i telefon varje dag om han vill, spela playstation, ta emot besök, få shoppa kläder mm.

Det är ingen dålig tillvaro för unga grova brottslingar. Det är ju knappast så att han kommer att avskräckas från att begå grova brott.

För hel-ete. Det ska vara uppställning varje dag exakt 07:00:00. Inspektion av klädsel, sängbäddning och städning. Givetvis ingen mat om det falleras på en enda punkt. Därefter avmarsch till arbetsfältet för ett 16 timmars skift.
Citera
2022-08-20, 18:06
Medlem
Mindbusinesss avatar
”Enligt uppgifter till Aftonbladet satte den misstänkta pojken sig i en taxi utanför Emporia efter skottlossningen. Polisen kunde senare stoppa taxibilen och när pojken visiterades hittade man en pistol”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnoadq/15-aring-misstankt-for-mord-pa-emporia-tidigare-kriminell
Citera
2022-08-20, 18:09
Medlem
20 skott. Måste ha använt typ en Glock med extra magasin, iaf nån typ av pistol med förlängd mag? Polisen utesluter ju att det bara är en GM. Man kan ju tänka sig att någon annan spelare varit där också så GM fick stenkoll på vart Shahin var.
Citera
2022-08-20, 18:10
Medlem
cerns avatar
15 år och lyckas rymma från LVU och mörda en Gängledare med en pistol mitt på ljusa dagen, det här skulle kunna vara ett ganska hyfsat CV för en kriminell i den åldern för några år sedan.
Just i dagens Sverige är det bara en i mängden av alla kriminella tonåringar.
15 år och skjuta ihjäl någon i Sverige är liksom ingen big deal.
Citera
2022-08-20, 18:12
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av startrooper
Det är helt irrelevant
Det kommer nog inte hennes landsmän att tycka eftersom hon var turist.
Den här händelsen negerar massor av miljarder som de dumma sossarna har släng ut på att locka hit turister och sälja in "Sverigebilden" utomlands.
Citera
2022-08-20, 18:15
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Har du ens varit i Malmö? För det du säger stämmer inte alls. Är man inte kriminell märker man inte av något alls i Malmö.

Visst, detta hände på Emporia. Men kommer blåsa över snabbt.

En sak till för er som läser här men kanske inte har koll. Satudarah är inget ”MC-gäng”, utan ett kriminellt invandrargäng.
Jo du. Man märker mycket! Efter att ha jobbat 10 år i Malmö, förstår man så många liv som har gått till spillo. Unga pojkar, mest. Varje tidig morgon när man gick till jobbet i Lindängen, väntade man att en kula skulle komma förbi. Bara 2 gånger, tack och lov, hände det på min arbetsplats. Du vet lilja väl som jag, att polisen i Malmö, låter "gängen styra", de är livrädda för dem. Och allt annat är bara drävel från af blaskan.
Citera
2022-08-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Tror du skriver för döva öron där..... Vissa VILL inte förstå, av diverse skäl.

Kriminalitet, liksom intelligensnivå, är i hög grad genetiskt betingat, och därmed etniskt betingat.
Det är resultatet, entydigt, om man dyker tillräckligt djupt ner i fakta, och inte har inprogrammerade skygglappar.
Citera
2022-08-20, 18:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
För hel-ete. Det ska vara uppställning varje dag exakt 07:00:00. Inspektion av klädsel, sängbäddning och städning. Givetvis ingen mat om det falleras på en enda punkt. Därefter avmarsch till arbetsfältet för ett 16 timmars skift.

Ehhh de ”knollar” hela stället. Personalen är livrädda för dessa killar.
Citera
2022-08-20, 18:16
Medlem
Mr13cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Var slängde inte 15-åringen sitt vapen utan tog risken och blev gripen med det?

Är det för att han skiter i om han får sitta 3 år på ett "ungdomshem" där han får spela Playstation och käka pizza?

Han är 15 tills de gör ålderstest sen så blir de alldeles förbluffade att det visade sig att han var äldre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in