2022-08-20, 16:00
Medlem
Här ser ni Araben som sköt bland oskyldiga människor och skadat en kvinna så alvarligt att hon kanske avlider.

https://twitter.com/Bongoberra/status/1560875337889861632
Citera
2022-08-20, 16:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Tack för en bra sammanfattning! Jag saknar gamla Flashbacks sammanfattningar. Utan personer som du blir trådarna mycket sämre.

En nästintill onödig rättelse:

I November 2020 anhölls både Shahin och hans halvbror Naqibulla för människorov av en 38-årig man i Malmö. Shahin dömdes till fängelse i 3,5år av Tingsrätten, men friades i Tingsrätten.

Ändra sista ordet till hovrätten…
👍

Fan, det var klantigt av mig, jag skummade ändå igenom det jag skrivit ett par gånge innan jag postade...hursomhelst, för sent för mig att ändra det nu, men tack för att du påpekade det!
Citera
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Skytten vill klättra inom organisationen han tillhör.
Garanterar att han har varit pumpade med piller och cola för att klara av detta.
15 åringen kan också har varit skuldsatt och hotad till att utföra gärningen.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Är det business as usual inne på Emporia idag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Skytten vill klättra inom organisationen han tillhör.
Garanterar att han har varit pumpade med piller och cola för att klara av detta.
Jag tror det ganska vanligt att unga som vill klättra i hierkiet i den undre världen tar piller i form av ångest dämpande benzo för att klara av det rent psykiskt.
Citera
2022-08-20, 16:02
Medlem
Jag har inte hunnit läsa hela tråden då det är så mycket blaj. Men varför sköts kvinnan om hon var en oskyldig turist? Om jag fattat rätt så sköts de på helt olika platser? Tog skytten fel på en kvinna och det verkliga offret? Vem av dem sköts först? Något är väldigt fel här (utöver att det skjuts hej vilt i Sverige och alla är potentiella offer)
Citera
2022-08-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För alla som är något så när normalbegåvade så måste det vara uppenbart att det är i princip omöjligt att undkomma en sån här skjutning mitt i ett köpcenter med 100-tals kameror & 1000-tals besökare.

Så skytten måste:
A) Räknat med att åka fast & ändå tycka att det är värt det
B) Vara förståndshandikappad på något vis & lurad till att tro att han skulle kunna undkomma.

Vad tror ni babeluringar i Malmö om dessa alternativ?

Förmodligen nånting mitt emellan, jag tippar på att GM är korkad nog att tro att han kommer bli belönad med feta sedelbuntar och respekt efter att ha suttit av sitt ynkligt korta straff som han räknat med. Sen kan ju de som beställde mordet mycket väl haft nån hake på GM som gjort det ännu lättare för dem att övertala honom till detta.

Oavsett vilket så kommer ungjäveln varken få se en enda spänn eller nån "respekt" som tack för insatsen, om inte alla i tråden redan räknat ut det...🤣
Citera
2022-08-20, 16:03
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Varför går han inte i skyddsväst om hans säkerhet står i spel. Hade nog klarat sig om han hade det då brödkorgen hade klarat sig galant.

Ett par saker: Shahin har beskrivit som en person med psykopatiska drag och grandios självbild, jag tror att han var ganska risktagande och därför trodde att han inte skulle bli skjuten inne på Emporia. Jag har dessutom uppgifter som gör gällande att han blev gowad till Emporia, vilket nog också spelar in gällande att inte ha skyddsväst på sig.
Citera
2022-08-20, 16:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Nope, de håller stängt idag.
Citera
2022-08-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Dom skrev igår kväll från Emporias sida att det skulle vara stängt hela lördagen.
Citera
2022-08-20, 16:05
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Här ser ni Araben som sköt bland oskyldiga människor och skadat en kvinna så alvarligt att hon kanske avlider.

https://twitter.com/Bongoberra/status/1560875337889861632
Han blir kanske åldersprövad denna gång, gjordes ju med den andra stjärnan som slog sönder en 9årig tjej härom månaden..
Citera
2022-08-20, 16:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag har inte hunnit läsa hela tråden då det är så mycket blaj. Men varför sköts kvinnan om hon var en oskyldig turist? Om jag fattat rätt så sköts de på helt olika platser? Tog skytten fel på en kvinna och det verkliga offret? Vem av dem sköts först? Något är väldigt fel här (utöver att det skjuts hej vilt i Sverige och alla är potentiella offer)

Det verkar vara en myt att det sköts på flera ställen, polisen säger att det endast sköts på ett ställe, mot båda BO på samma plats så att säga. Om jag ska spekulera: GM ser Shahin, drar fram sin gun för att börja skjuta, men BO2 kommer emellan av misstag. GM har redan börjat skjuta och kan inte sluta för då riskerar han att Shahin hinner springa därifrån, så han fortsätter att skjuta. BO2 segnar ner på marken, och då träffar GM Shahin istället. Men, bara spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in