2022-08-20, 14:27
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Fast de röstar ju knappt.
Jag har hört, så då måste det stämma, att många invandrare inte förstår att SD inte betyder socialdemokraterna och därifrån får SD många röster därför.
Citera
2022-08-20, 14:28
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Winston Churchill var konservativ och det gick ju rätt bra med honom vid makten. Storbritannien är ett land vars kultur liknar den amerikanska och där partiernas ideologiska hemvist mest är en markering i marginalen. Boris Johnson verkade som den värsta globalisten.
Jag har alltid tyckt att han ser isländsk ut.
Citera
2022-08-20, 14:33
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
M och SD är enda som har en fungerade politik för rädda Sverige. Sossarna har misslyckas med att styra Sverige i 8 år. Det enda som kommer hända om kommunisterna och S får bilda regering är att skattetrycket kommer öka något enromt.

Vad har sossarna gjort under dessa år? Inför någon Familjevecka, till enroma kostnader. Man bygger extra lyxiga fängelse.

Vad folk inte fatta, eftersom sossarna har fixa fram en depression som är värre än den som var 1929.

Skatterna måste sänkas, det måste bli ännu lönsammare att jobba. Framförallt måste asylrätten utanför Europa avskaffas. Alla PUT till MENA och Afrikaner måste omprövas, den som inte kan försörja själv , skall skickas hem.

Men sossarna kan inte göra någonting, det är korrupt kakistokrater som bara stjäl och stjäl.
S har ju skapat ordning i finanserna, statskassan, så som dom brukar göra efter att högerallianser söndrat det gemensamma. S har sänkt skatter och sett till så att pensionärer har mer att leva av.

S har ingenting att göra med den lågkonjuktur som påbörjats, och det vore mycket farligt att lämna över till en höger-allians, som sätter skattesänkningar, privat vinstjakt och utförsäljningar, före allt annat, t.ex. ordning i statskassan.

Vi har en högskoleutbildad ekonom som arbetat som finansminister och som nu är statsminister. Det finns ingen bättre lämpad än Magdalena Andersson, att fortsätta ha statsminister-posten över dom nästkommande fyra åren.

Endast om man hatar sitt eget folk och vill förstöra landet, är det "klokt" att lägga sin röst på SD eller M.
Citera
2022-08-20, 14:55
Medlem
SD skjuter sig själva i foten gång på gång. Jag har sagt det förr och säger det igen. 3 miljoner invandrare i detta land. 1,7 miljoner som arbetar. Många älskar detta land. Om SD ska bli ett land som styr Sverige i rätt riktning så måste man börja locka dessa individer. S vet hur man gör. SD måste börja få med Sara och Mahmud som arbetar och betalar skatt. Dessa hatar bidragsparasiter och gängkriminella lika mycket som vilken svensk som helst.
Däremot vill de inte höra att de är en belastning för samhället, att de lever på bidrag eller ska åka hem.
Ett "Vi och Dem" samhälle är inget samhälle man bygger en framtid på. Detta fattar inte SD och då får man skylla sig själv.
Senast redigerad av Halshuggning 2022-08-20 kl. 14:58.
Citera
2022-08-20, 14:59
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast jag kommer ihåg hur jäääävla besvikna alla var här på fb i förra valet. Folk hade fått för sig att SD skulle få MINST 25% och så blev det givetvis inte.
Jo,det stämmer nog men massmedia var besvikna. Det var mycket tårar ifrån kändisar vill jag minnas.
Citera
2022-08-20, 15:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Jo,det stämmer nog men massmedia var besvikna. Det var mycket tårar ifrån kändisar vill jag minnas.

Så är det alltid. Ingen blir nöjd.
Citera
2022-08-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
SD skjuter sig själva i foten gång på gång. Jag har sagt det förr och säger det igen. 3 miljoner invandrare i detta land. 1,7 miljoner som arbetar. Många älskar detta land. Om SD ska bli ett land som styr Sverige i rätt riktning så måste man börja locka dessa individer. S vet hur man gör. SD måste börja få med Sara och Mahmud som arbetar och betalar skatt. Dessa hatar bidragsparasiter och gängkriminella lika mycket som vilken svensk som helst.
Däremot vill de inte höra att de är en belastning för samhället, att de lever på bidrag eller ska åka hem.
Ett "Vi och Dem" samhälle är inget samhälle man bygger en framtid på. Detta fattar inte SD och då får man skylla sig själv.

Kudos på den👌 Många skötsamma invandrare är sjukt rasistiska och hatar allt pack som kommer hit och förstör. Många invandrare är extremt produktiva. SD måste fånga upp dom men nej. Istället svämmar SD över av white trash och bonnatölpar.
Citera
2022-08-20, 15:19
Medlem
Kanske har tappat väljare till AFS?
Citera
2022-08-20, 15:20
Medlem
ForzaLeons avatar
Undrar när jag får göra en undersökning igen.

Verkar som jag blivit persona non grata gällande sådana här undersökningar.

Alla andra dyker det upp minst en i veckan från SIFO.

När det gäller politik verkar det vara no no för min del.

Citat:
Gör Sverige Härligt Igen

SD 2022
Citera
2022-08-20, 15:23
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Här om dagen var de större än moderaterna.

Vem bryr sig om såna här undersökningar om de inte skulle visa nåt dramatiskt
Folk är extremt lättpåverkade. Några dagar extremväder så lyfter MP med ett par procent, skulle inte förvåna mig om SD lyfter några procent om det sker ett terrorattentat i Sverige.
Citera
2022-08-20, 15:26
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast jag kommer ihåg hur jäääävla besvikna alla var här på fb i förra valet. Folk hade fått för sig att SD skulle få MINST 25% och så blev det givetvis inte.

Sentio gav SD siffror på upp till 30%. Det var rena fantasi-siffror. Litar inte på Sentio längre.
Citera
2022-08-20, 16:03
Medlem
Gregor-Samsas avatar
De som inte begriper att opinionsundersökningar är propaganda borde förlora sin rösträtt.

DN,SvD, Expressen och AB avskyr SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in