2022-08-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jepp och om din kvinna vill skicka samma summa till sitt ex .. helt okej eller?

givetvis ?
Citera
2022-08-19, 23:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vritra
givetvis ?
Ok - då har ni en toleransnivå utöver det vanliga och har glömt att det är era barn och/eller varandra ni skall prioritera .. men alla blir ju lyckliga på sin fason - så vem är jag att döma.

Om ett ex hade kontaktat mig med den begäran så hade jag möjligen sänt en kula tillbaka så han hade råd att skjuta sig .... Om min hade fått samma fråga från ett ex och han ens andats att det var något han tänkte så hade han stått med väskorna på gatan direkt ... Min man hade inte ens kommit på tanken att betala ... och inte jag heller.
Citera
2022-08-19, 23:16
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Jepp och om din kvinna vill skicka samma summa till sitt ex .. helt okej eller?

Om han bodde i ett riktigt fattigt land och hans familj lider kval och det ställer mig i bättre dagar hos svärmor så ja utan problem. Men 500kr kan vara lite väl saftigt för en redan ansträngd ekonomi så det är ju relativt men själva idén har jag inte problem med som sådan det var just därför jag gav det förslaget.
Citera
2022-08-19, 23:17
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ok - då har ni en toleransnivå utöver det vanliga och har glömt att det är era barn och/eller varandra ni skall prioritera .. men alla blir ju lyckliga på sin fason - så vem är jag att döma.

Om ett ex hade kontaktat mig med den begäran så hade jag möjligen sänt en kula tillbaka så han hade råd att skjuta sig .... Om min hade fått samma fråga från ett ex och han ens andats att det var något han tänkte så hade han stått med väskorna på gatan direkt ... Min man hade inte ens kommit på tanken att betala ... och inte jag heller.

I detta fallet som ts lägger upp så hade han och hans ex aldrig bråkat utan gick skilda vägar som vänner trots att hon vänstrade mot honom. I ditt fall verkar du och dina ex vara nemesis (vilket kanske hör till vanligheten?) så det är ju egentligen inte samma fråga.
Citera
2022-08-19, 23:20
Medlem
Det låter mer som att du nästan älskar henne mer än din nuvarande fru? Varför i hela friden skulle du skicka dom stora summorna till henne?
Ge din nuvarande fru 5000euro istället då. Hon gjorde sitt val då hon var otrogen.
Är ditt nuvarande äktenskap något värt så glöm det gamla, du lever kvar i dom gamla känslorna för henne.
Tänk riktigt noga och logiskt vad du själv hade tänkt om din fru skulle skicka dom summorna till ett gammalt X.
Citera
2022-08-19, 23:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
I detta fallet som ts lägger upp så hade han och hans ex aldrig bråkat utan gick skilda vägar som vänner trots att hon vänstrade mot honom. I ditt fall verkar du och dina ex vara nemesis (vilket kanske hör till vanligheten?) så det är ju egentligen inte samma fråga.
TS pratar inte om 500 kronor utan om 5000€ minst 50 000 kronor i bästa fall.

Edit
Summan är oväsentlig faktiskt - bara att vända dig till ett ex efter åtta år är absurt.
Senast redigerad av micro113 2022-08-19 kl. 23:23.
Citera
2022-08-19, 23:27
Medlem
Kvinna du inte har barn med försöker lura din mamma?
Säj till din mamma att bryta kontakt. Säj till otrogen ex hora att sluta kontakta din familj.
Ta hand om din ny familj och visa respekt till din fru. Inte en krona till otrogna ex är du sjuk i huvud???
Citera
2022-08-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
... ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ... Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne.
Hon är alltså otrogen i Sverige och väljer att flytta till ett banan-land sen med densamma. Tillåt mig att tvivla på sanningshalten. Efter 8 år här så borde hon blivit svensk medborgare eller åtminstone ha permanent uppehållstillstånd.

Men om så är det i så fall hennes man som följde med hit och har knullat henne alla åren. Du fick dock inte reda på det förrän i slutet. Är det en thai-hora eller liknande? Men visst, försörj henne och hennes familj. Du har ju ändå försörjt honom och henne under de 8 åren tidigare!
Citera
2022-08-19, 23:36
Medlem
myiasiss avatar
Meh...
Men, för HTLV3, du ska inte skänka en enda krona/euro och något håll.

Blir ärligt upprörd över att du ställer en så dum fråga på Flashback. Det som jag fruktar mest är att du har rätt att avlägga en röst i månads val.

F'låt, det var inte min mening att vara elak. Men din dumhet skrämmer mig.
Citera
2022-08-19, 23:37
Medlem
Ljuger du bara för oss eller ljuger du för dig själv också?

Hur ska du ha det? Var hon otrogen och därför ville du skiljas, eller träffade hon killen efter att ni bestämt att skiljas?

Jag förmodar att du ljuger för dig själv och i ett egoistiskt försök att skylla er skilsmässa på henne trots att det var du som ville skiljas utan anledning.

Var ni ens gifta?

För övrigt får du väl säga till din morsa att skicka dottern hon aldrig fick pengar, om hon vill att hon skall få pengar.

Får nog hålla med din nuvarande fru (är ni gifta?), du verkar riktigt korkad.

Å andra sidan kan jag tycka att har du plockat hit någon från något u-land och gift dig med henne, så får du ta ansvar för henne också. Men det är ju försent nu. Din egoist.
Citera
2022-08-19, 23:47
Medlem
Lyzzas avatar
Be exet att uppsöka Svenska kyrkan i landet.

Kan hon prata Svenska så kanske hon kan få någon att tycka synd om henne och hjälpa henne.

De kan kanske stötta henne med att hitta arbete som tolk eller liknande i någon verksamhet.

Ni ska inte skicka pengar. Bara hjälpa henne att hjälpa sig själv.
Citera
2022-08-19, 23:53
Medlem
yz44s avatar
Tycker summan är alldeles för hög för att någon ens skulle tänka tanken på att skicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in