2022-08-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
L.A är ju ett Sodom o Gomorra.
Ellen sitter i TV sedan läng. L World är inget som någon höjer på ögonen inför.

Däremot så faller man snabbt i onåd om man som Spicy jagar o trakaserar småpojkar…

Kanske har jag fel men intrycket jag har är att homosexuella kvinnor inte har det lika tufft i Hollywood som männen.

Ett av få undantag som nämnts i tråden är regissören Joel Schumacher som lyckades bra trots att han var öppet gay.
Citera
2022-08-17, 13:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Kanske har jag fel men intrycket jag har är att homosexuella kvinnor inte har det lika tufft i Hollywood som männen.

Ett av få undantag som nämnts i tråden är regissören Joel Schumacher som lyckades bra trots att han var öppet gay.

Även Roland Emmerich är ju Gay.
Det är gott om dem.
Citera
2022-08-17, 13:52
Medlem
Citat:
Även Roland Emmerich är ju Gay.
Det är gott om dem.

Bra att du nämner RE som jag hade missat. Jag vill gärna få in så många öppna gay-exempel som möjligt.

Även Roland har dock observerat homofobin i Hollywood, tillsammans med rasism där tidigare nämnde Will Smith uppges ha haft det tufft med det sistnämnda i början:

Citat:
Emmerich has claimed that he witnessed overt racism when producers and studio executives were opposed to allowing him to cast Will Smith for the lead in Independence Day, and reluctant to allow him to portray an interracial couple in The Day After Tomorrow. He has also claimed that he has encountered homophobia from the same groups, and is vocal in his opposition to such behavior. He has stated that sometimes he does "[not like working in] the movie business", describing it as a sometimes "very cold, brutal business", but his motivation to keep directing is that he genuinely "like making movies".

https://en.wikipedia.org/wiki/Roland_Emmerich

Jag spekulerar ju här men kanske har de olika gay-uppläggen med att göra hur tidigt de kom fram till att de ville leva ett öppet gay liv?

Och ju längre man drar ut på att komma ut ur garderoben, desto svårare kanske det blir? Jag tänker inte minst på Travolta och Cruise.

Dessutom misstänker jag att de två sistnämnda är utpressade av David Miscavige att hålla tyst. De vågar inte komma ut.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-17 kl. 14:43.
Citera
2022-08-17, 15:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Bra att du nämner RE som jag hade missat. Jag vill gärna få in så många öppna gay-exempel som möjligt.

Även Roland har dock observerat homofobin i Hollywood, tillsammans med rasism där tidigare nämnde Will Smith uppges ha haft det tufft med det sistnämnda i början:

https://en.wikipedia.org/wiki/Roland_Emmerich

Jag spekulerar ju här men kanske har de olika gay-uppläggen med att göra hur tidigt de kom fram till att de ville leva ett öppet gay liv?

Och ju längre man drar ut på att komma ut ur garderoben, desto svårare kanske det blir? Jag tänker inte minst på Travolta och Cruise.

Dessutom misstänker jag att de två sistnämnda är utpressade av David Miscavige att hålla tyst. De vågar inte komma ut.

Konst, musik, film, skådespeleri, litteratur är fylda av homosexuella.
Ingen bryr sig. Ingen har brytt sig på länge.

Men om Tom Cruise är gay o han inte vill komma ut handlar snarare om komersiella faktorer.
Är man ”den snygge o sexige” skådisen så är det tråkigt om den kvinliga publiken bara tänker bög när man är på bioduken, speciellt o
När hjälten ska vara romantisk med kvinnan han räddat…

När det gäller svarta skådisar så gnälls det bara. Alla vet att det numera bara ä negrer o latinos som går på bio i USA. O så har de lobbat in att det måste vara med afroamerikaner i alla produktioner.
Citera
2022-08-17, 15:39
Medlem
Citat:
Konst, musik, film, skådespeleri, litteratur är fylda av homosexuella.
Ingen bryr sig. Ingen har brytt sig på länge.

Men om Tom Cruise är gay o han inte vill komma ut handlar snarare om komersiella faktorer.
Är man ”den snygge o sexige” skådisen så är det tråkigt om den kvinliga publiken bara tänker bög när man är på bioduken, speciellt o
När hjälten ska vara romantisk med kvinnan han räddat…

När det gäller svarta skådisar så gnälls det bara. Alla vet att det numera bara ä negrer o latinos som går på bio i USA. O så har de lobbat in att det måste vara med afroamerikaner i alla produktioner.

Ja konstvärlden är full av homosexuella och jag kan tänka mig att en majoritet av alla manliga stora konstnärer är gay.

Men Hollywood är ett eget universum, med homofobi uppe i toppen hos de som styr.

Jag är säker på att andelen gay i Hollywood är minst lika stor som andra delar av konstvärlden. Men det är kulturen som skiljer, så många känner sig tvungna att hålla tyst.

Personer som Roland Emmerich och Joel Schumacher klarade sig bra trots öppet gay i Hollywood och jag är nyfiken på deras recept för det.

Du har en bra poäng med TC och att det är nödvändigt för honom att hålla tyst för att maximera biopubliken.

Men samtidigt känns det sorgligt.

Jag tänker på Rupert Everett igen. Han hade kunnat bli hur stor som helst om han hållit tyst, men han gjorde en annan bedömning än tex Tom Cruise och Tony Scott om vad som behövdes i tillvaron.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-17 kl. 16:32.
Citera
2022-08-17, 17:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ja konstvärlden är full av homosexuella och jag kan tänka mig att en majoritet av alla manliga stora konstnärer är gay.

Men Hollywood är ett eget universum, med homofobi uppe i toppen hos de som styr.

Jag är säker på att andelen gay i Hollywood är minst lika stor som andra delar av konstvärlden. Men det är kulturen som skiljer, så många känner sig tvungna att hålla tyst.

Personer som Roland Emmerich och Joel Schumacher klarade sig bra trots öppet gay i Hollywood och jag är nyfiken på deras recept för det.

Du har en bra poäng med TC och att det är nödvändigt för honom att hålla tyst för att maximera biopubliken.

Men samtidigt känns det sorgligt.

Jag tänker på Rupert Everett igen. Han hade kunnat bli hur stor som helst om han hållit tyst, men han gjorde en annan bedömning än tex Tom Cruise och Tony Scott om vad som behövdes i tillvaron.

”Trots att Rock Hudson var homosexuell var han gift med Phyllis Gates åren 1955–1958. Hon var sekreterare vid ett filmbolag och stor beundrarinna av Rock Hudson. Äktenskapet arrangerades av filmbolaget för att göra slut på de rykten som florerade kring hans homosexualitet”

Så där har du en till.

Det är ju inget vidare att vara filmstjärna i romantiska komedier o vara gay.
Dessutom i moraliska tider.
Citera
2022-08-17, 18:33
Medlem
En sammanfattning av min teori om vad som hänt:

Reklamfilmsproffset Tony Scott fick ingen fart på långfilmskarriären efter The Hunger (1983). ”Too artsy” har Tony själv sagt om reaktionerna.

Hur Tonys öppenhet kring sin, enligt mig, gay läggning såg ut vid den här tiden är okänt för mig.

Men till Hollywood ville han säkert – han ville jobba med stora resurser och skådespelare är mitt intryck.

Plötsligt får Tony han en öppning efter att han gjort en uppmärksammad Saab-reklam.

Producenterna till Top Gun (1986) letar efter en lämplig regissör och när de ser reklamfilmen finner de sin kille.

Tony hade ”too artsy” The Hunger” i bagaget men han var samtidigt en konstnär och hade behov att få utlopp för det.

Han ville förena kassasuccé med stor konst, hävdar jag, och oavsett om hans samtid inte fattade något så skulle det ske längre fram.

I Top Gun får Tony anmärkningsvärt fria händer. Han kommer undan med en flod av sexuella fräckheter som samtidigt är oerhört kreativa. Det är stor gay-konst inbakad i en Hollywood-rulle.

Enligt min teori inledde Tony och Tom ett sexuellt förhållande under inspelningen av Top Gun.

Tom kan ha berättat om det för någon kompis med koll på Hollywood som gett TC rådet att hålla tyst om detta och att det bästa vore om han var hetero.

TC kommer i kontakt med Mimi Rogers som inte bara blir ihop med honom utan även värvar honom till scientologerna, samma år som Top Gun har premiär.

”De kommer hjälpa mig bli straight så att jag kan få en framgångsrik Hollywood-karriär” tänker Tom antagligen.

Under Sc-undersökningar på TC har han antagligen berättat sina största hemligheter, för att typ rensa kroppen från sånt, eller hur nu Sc tänker.

Det här gav samtidigt Sc info om Tom som han inte vill ska komma ut.

Infångad.

Hade Tom och Tony någon kontakt vid den här tiden?

1990 samarbetar de igen med Days of Thunder. I filmen medverkar också Toms Sc-utsedda hona Nicole Kidman.

Det är en konstig film som jag rubricerar som tvångshetero.

Tony förstod naturligtvis att Tom blivit infångad av Sc men det fanns inget han kunde göra.

I förberedelserna inför EOTS (1998) är Tony beslutsam att Tom ska spela huvudrollen. Plötsligt stoppas planerna och det skylls på krock för Tom med inspelningen av Eyes Wide Shut (1999). Svepskäl hävdar jag.

Tony inser att det är David M (Sc:s ledare) som stoppat Tom av rädsla för att den homofobiska Sc-rörelsen skulle ta skada om Tony gav Tom ”dumma idéer” om de träffades igen, och om det läckte ut att Tom varit gay i hemlighet.

Istället får Will Smith (Sc-kopplad) huvudrollen.

Tony är rasande på DM och tar kreativ hämnd med den bisarra blendern i EOTS – enligt mig inspirerad av det Tony-regisserade The Hunger-avsnittet The Swords (1997) där gay kille blendar juice och piller i sin mun och för över i pojkvännens mun.

I Sanctuary (1999) fortsätter Tonys kreativa raseri när han, utan Giovanni Ribisis (Sc) vetskap hävdar jag, låter Ribisis karaktär suga av en man med makt, enligt mig utförd av stand-in.

Dessa kreativa vedergällningar från Tony blir samtidigt början på slutet för honom, hävdar jag.

DM förlät honom aldrig då Sc:s grundare Hubbards inställning var helig (vilket Tony visste) och han avskydde homosexualitet.

DM beordrar, enligt mig, stopp för Sc-skådespelare i Tonys filmer. Pausen är 1999-2009. Sedan finns de plötsligt med igen i Tonys två sista filmer 2009-10.

2012 har Tom och Tony börjat träffas för att inleda arbetet med en uppföljare till Top Gun.

När DM får höra detta så går topplocket. Han upplever att Tom bryter mot reglerna hos Sc med att utan DM:s godkännande (hävdar jag) träffa Tony igen.

TC borde egentligen borde åtgärdas Sc-style, tänker DM, men Tom är ett special case.

Så DM riktar vreden åt ett annat håll, och det slutar med att Tony hoppar från en bro.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-17 kl. 19:13.
Citera
2022-08-17, 18:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Jag ser på originalfilmen Top Gun (1986) för första gången och den är helt enormt homoerotisk. Jag hade redan hyfsad koll på det men herregud.

Vi hoppar till 2012.

Filmens regissör Tony Scott och dess stjärna Tom Cruise har inlett förberedelsearbetet till en uppföljare.

2-3 dagar efter deras sista möte kastar sig Tony från en bro mot sin död. Ett vittne uppgav att han sett nervös ut.

Han hade haft cancer men var fri från den och hans anhöriga nekar bestämt till att självmordet haft med någon dödlig sjukdom att göra.

Tiden före sin död hade han fullt upp med nya projekt på gång och han uppges ha varit entusiastisk i ett möte ett par veckor innan.

En frustrerande detalj är att Scott efterlämnade brev till anhöriga där han gick in på detaljer som ingen av dem någonsin har avslöjat.

Teori: Tony Scott blev pressad av någon att begå självmord.

Varför?

Han hade nyligen börjat träffa Tom Cruise igen. Fanns oro inom scientologirörelsen att Tony och Tom skulle återuppta ett tidigare(?) sexuellt förhållande? Kanske hade det redan skett?

Eventuellt skulle Tony ”bara” skrämmas till tystnad men han kan ha blivit så knäckt och orolig över vad som skulle kunna ske om någon hemlighet kom ut att han avslutade sitt liv.

https://www.hollywoodreporter.com/news/general-news/tony-scott-dead-tom-cruise-top-gun-2-364131/

https://www.dailymail.co.uk/news/article-2191776/Tony-Scott-mystery-deepens-20th-Century-Fox-boss-says-director-burning-excitement-making-Top-Gun-seq uel-DAYS-suicide.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Scott

Japp, scientologikyrkan forcerade hans självmord
Citera
2022-08-19, 15:35
Medlem
Det finns en del i en dialog i EOTS (1998) som jag blivit gradvis ökat fundersam kring. Det känns som Tony:

Citat:
Blake:
Is it true you had an affair with Rachel Banks?

Robert Clayton Dean (Will Smith)
You ever beat off in the shower, Brian? Ever have any homosexual thoughts?

Silverberg:
Robert, I really don't think that's...

Robert Clayton Dean:
None of my f***ing business, you're damn right it's not. I love my wife and I love my son, absolutely and without equivocation, and that's none of your f***ing business either.

Sc höll troligen koll på Tony ända sedan 1986, och han fattade att de gjorde det, åtminstone efter hand.

Det här kan vara en av flera arga signaler som Tony sände till Sc i EOTS – för han upplevde att de inkräktade i hans liv.

På det sättet är det idealiskt att filmen handlar mycket om övervakning – det gav Tony större möjligheter att flika in budskap till sina verkliga övervakare.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-19 kl. 16:13.
Citera
2022-08-19, 17:06
Medlem
Filmspoiler.

Jag har pratat mycket om de skadade högerhänderna i ganska många Tony-filmer.

I EOTS (1998) sker en riktig chock: Brill – good guy spelad av Gene Hackman – blir skjuten i vänsterhanden(!) när han är fångad av skurkar i en skåpbil.

Nu när jag ser om filmen så dämpas min förvirring cirka 45 sekunder senare när Robert (WS) ser sin apelsinjuice-fyllda, skvalpande blender:

That’s my blender.
Skurk: So?

Tonys vanliga konstnärliga protest – skadade högerhänder som enligt mig indikerar creative differences i produktionen – behövdes inte här, för han hade ju redan blendern och den tillfredsställde Tony så mycket att han ”skonade” Brills högerhand.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-19 kl. 17:13.
Citera
2022-08-19, 17:30
Medlem
Citat:
Det finns en del i en dialog i EOTS (1998) som jag blivit gradvis ökat fundersam kring. Det känns som Tony:

Sc höll troligen koll på Tony ända sedan 1986, och han fattade att de gjorde det, åtminstone efter hand.

Det här kan vara en av flera arga signaler som Tony sände till Sc i EOTS – för han upplevde att de inkräktade i hans liv.

På det sättet är det idealiskt att filmen handlar mycket om övervakning – det gav Tony större möjligheter att flika in budskap till sina verkliga övervakare.

Med 3.08 kvar:
https://clip.cafe/enemy-of-the-state-1998/youre-admitting-it/

Notering: Det den andre säger exakt är ”Did you have an affair with her four years ago?”. Övriga citatet ovan (kopierad från citat-sida) stämmer ungefär.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-19 kl. 17:38.
Citera
2022-08-19, 18:09
Medlem
Citat:
Filmspoiler.

Jag har pratat mycket om de skadade högerhänderna i ganska många Tony-filmer.

I EOTS (1998) sker en riktig chock: Brill – good guy spelad av Gene Hackman – blir skjuten i vänsterhanden(!) när han är fångad av skurkar i en skåpbil.

Nu när jag ser om filmen så dämpas min förvirring cirka 45 sekunder senare när Robert (WS) ser sin apelsinjuice-fyllda, skvalpande blender:

That’s my blender.
Skurk: So?

Tonys vanliga konstnärliga protest – skadade högerhänder som enligt mig indikerar creative differences i produktionen – behövdes inte här, för han hade ju redan blendern och den tillfredsställde Tony så mycket att han ”skonade” Brills högerhand.

Mer filmspoiler.

Tolv sekunders klipp från slutet av EOTS (1998). Lägg märke till kamerans skrev-vinkel på Will Smith:

https://clip.cafe/enemy-of-the-state-1998/not-too-stupid-all/

Det kan ha varit ännu en markering från Tony åt ett visst håll.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-08-19 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in