Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Konst, musik, film, skådespeleri, litteratur är fylda av homosexuella.
Ingen bryr sig. Ingen har brytt sig på länge.
Men om Tom Cruise är gay o han inte vill komma ut handlar snarare om komersiella faktorer.
Är man ”den snygge o sexige” skådisen så är det tråkigt om den kvinliga publiken bara tänker bög när man är på bioduken, speciellt o
När hjälten ska vara romantisk med kvinnan han räddat…
När det gäller svarta skådisar så gnälls det bara. Alla vet att det numera bara ä negrer o latinos som går på bio i USA. O så har de lobbat in att det måste vara med afroamerikaner i alla produktioner.
Ja konstvärlden är full av homosexuella och jag kan tänka mig att en majoritet av alla manliga stora konstnärer är gay.
Men Hollywood är ett eget universum, med homofobi uppe i toppen hos de som styr.
Jag är säker på att andelen gay i Hollywood är minst lika stor som andra delar av konstvärlden. Men det är kulturen som skiljer, så många känner sig tvungna att hålla tyst.
Personer som Roland Emmerich och Joel Schumacher klarade sig bra trots öppet gay i Hollywood och jag är nyfiken på deras recept för det.
Du har en bra poäng med TC och att det är nödvändigt för honom att hålla tyst för att maximera biopubliken.
Men samtidigt känns det sorgligt.
Jag tänker på Rupert Everett igen. Han hade kunnat bli hur stor som helst om han hållit tyst, men han gjorde en annan bedömning än tex Tom Cruise och Tony Scott om vad som behövdes i tillvaron.