2022-08-19, 17:14
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Eftersom att du inte kommer till att kunna varken frälsa eller få oss till att se ljuset som vilar på dina axlar, så verkar det uppenbarligen som att du har hamnat på helt fel plats vid helt fel tillfälle. Du spyr vidare i din nedring och besvikelse på oss, och ändå söker du utmynnande i diskussion? Är du ute efter uppmärksamhet eller vill du bara ta ditt tillfälle i akt till att använda denna tråden till att predika din egen övertygelse? Tror inte någon här är särskilt intresserad utav Jehovas, DIN, eller Mormonernas predikan, så som sagt - om vi inte passar dig, och du är en utav de väldigt få, finn dig ett annat forum med gelikar såsom de dina för din egen skull
Just ja… jag glömde att man måste heja på Ukraina för att skriva i denna tråd. Ursäkta mig! Ska du inte lyssna på dina egna tips om du tycker mina åsikter är så himla jobbiga?
Citera
2022-08-19, 17:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag räknar inte med att du tror på det även om jag länkar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_famine_of_1930%E2%80%931933
Men herregud, wikipedia, något som ukrainska nationalister redigerat miljoner gånger. Ta någon oberoende källa nu och var det verkligen fel att stora områden historiskt varit ryskt och haft en rysk befolkning? Du vet om att där hatet kommer ifrån i dagens Ukraina finns mycket få etniska ryssar och det var inte bara där hungersnöden krävde liv.
Citera
2022-08-19, 17:16
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Om motståndaren är hjärntvättad eller inte. Där finns en fantastisk text om krigets lögner från 1900-talets början, (Ponsonby). Om man checkar in den absoluta majoriteten av dessa punkter så är man troligen hjärntvättad och ett offer för propaganda.

1. We do not want war.

2. The opposite party alone is guilty of the war.

3. The enemy is inherently evil and resembles the devil.

4. We defend a noble cause, not our own interests.

5. The enemy commits atrocities on purpose; our mishaps are involuntary.

6. The enemy uses forbidden weapons.

7. We suffer small losses, those of the enemy are enormous

8. Recognized artists back our cause.

9. Our cause is sacred.

10. All who doubt our propaganda are traitors.

Det stämmer rätt bra på en del här inne...Antingen idioter som helt fallit för propagandan, eller så är de själva villiga utförare av propaganda.
Jag tror 90% i den här tråden checkar alla punkter på listan. Riktigt underhållande 😂
Citera
2022-08-19, 17:19
Medlem
donald12s avatar
Ryzzen råkade röka på tågstationen i Donetsk....

https://twitter.com/antiputler_news/status/1560642674138685445?t=ODcgsDLamKlJCgkv4_-XCA&s=19
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ryssland är ingen supermakt, en ekonomi som Spanien. Trams!
Jag skrev att vi skapade supermakter. Idag är kina en supermakt då det gäller ekonomi, Ryssland är en stormakt vad det gäller militär och kärnvapen och en supermakt då det gäller naturtillgångar. Du och många andra får ta en kurs vad det gäller realekonomi och inte jämföra det med vår spekulationsekonomi.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Men herregud, wikipedia, något som ukrainska nationalister redigerat miljoner gånger. Ta någon oberoende källa nu och var det verkligen fel att stora områden historiskt varit ryskt och haft en rysk befolkning? Du vet om att där hatet kommer ifrån i dagens Ukraina finns mycket få etniska ryssar och det var inte bara där hungersnöden krävde liv.
Det finns ingen oberoende källa i din värld så din fråga är lönlös.

Men det finns diverse historieböcker som tar upp frågan så kanske stöter på det en vacker dag. Att Stalin flyttade omkring människor står nog även i dina historieböcker.
Citera
2022-08-19, 17:20
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Något bra (kanske) :

PARIS, Aug 19 (Reuters) - French President Emmanuel Macron told his Russian counterpart on Friday that he is concerned about safety risks at the Zaporizhzhia nuclear plant in Ukraine, the Elysee said, adding that Putin had agreed to send a mission of experts from the International Atomic Energy Agency (IAEA) to the site.

The two presidents agreed to continue their talks in the coming days, according to a readout sent to journalists by Macron's office.

https://www.reuters.com/world/europe/putin-agreed-send-iaea-mission-ukraine-plant-macrons-office-says-2022-08-19/

Vi får se. Kan snart komma en korrigering från Kreml om det rätta sättet att tolka statschefen.
-
Citera
2022-08-19, 17:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Bevisa att det inte är du som är hjärntvättad av västerländsk propaganda. Kan du göra det? Att flera ”experter” håller med om en sak innebär inte att något är sant. Då skulle ju allt som Rysslands ”experter” säger vara sanning.

Det ingår i den ryska propagandataktiken (riktad mot väst) att jämställa bägge sidor. Det finns inte en sanning utan det finns även en alternativ sanning som de tillhandahåller. Ibland flera alternativa sanningar som de tillhandahåller. Och de har samma värde.

Problemet med den ryska "sanningen" är att den bygger mycket på lögner. Deras sanning motsvarar inte verkligheten utan den är till stor del uppdiktad. Men genom att kontrollera informationen och använda våld eller hot om våld där de har möjlighet, så lyckas de till en viss del.

Det här att den ryska sanningen bygger på lögner ser vi exempel på här på Flashback nästan dagligen. Öppna spoilern för ett antal exempel enbart från de senaste dagarna:

DN har ett par bra artiklar om det ryska ljugandet (öppna spoilern):

Om nu ryssarna har rätt - varför ljuger de då så mycket? Varför matar de ut lögn efter lögn efter lögn? Det är frågor man ska ställa sig.
Senast redigerad av -Info- 2022-08-19 kl. 17:28.
Citera
2022-08-19, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej, vi är helt oförmögna till att ta till oss propaganda som skapats för att hålla femåringar på plats på dagis. Detta har vi dessutom varit ända sedan Ukraina/Kievriket var allt annat än ryskt...under de 600 åren det var så. Men tack för att du upplyser oss om hur fullständigt blind en historiker utav din dygd kan komma bli. Det förnöjer oss att du pekar ut motsägelserna till verkligheten så att vi får en chans att bli lika upplysta som Ryssland och du är. Håll tummarna för framtiden kamrat, vi skall alla bli bättre på att mörda våra grannar och odla betor på de 3 kvm vi fick som belöning
Du får väl dra historien hur långt du vill, jag skrev några hundra år och vill du diskutera Ryssland och Ukrainas fulla historia gör det i ett delforum. Här räcker det med de senare 300 åren för annars bör vi nog ge tillbaka amerika till ursprungsbefolkningen.
Citera
2022-08-19, 17:25
Medlem
Citat:
Just ja… jag glömde att man måste heja på Ukraina för att skriva i denna tråd. Ursäkta mig! Ska du inte lyssna på dina egna tips om du tycker mina åsikter är så himla jobbiga?
Nu tog du det ännu en gång till att JAG är en utav DEM som du försöker hacka ner på och förnedra med dina ord. Sorry laddyo, but that ain't it. Du förstår, jag skiter I Ukraina som sådant, eller rättare sagt bryr jag mig lika mycket som jag gjorde om Nicaragua. Vad jag bryr mig om är att inte idioter skall få härja fritt som om att det vore en rättighet given utav moder jord. Dessa skall oavsett om voro ryssar, svear eller ukrainare sökas ut, kontrolleras och bedömas för framtidens skull. I detta fallet handlar det om ett helt folk skapat utav inavel och efterblivenhet som har orättfärdigt invaderat ett annat land/folk som kämpade hårt för att bli en del utav framtiden. Oavsett vad du tycker, vilken sida du står på, eller hur mycket du önskar att Ryssland skall framhäva din önskan på ett samhälle som passar ditt sorgliga ego, så kommer du förlora. Det finns en anledning till att schimpanserna aldrig intog Kairo. Simpelt och allt, och dina drömmar är så sekundära att de är komik serverade på silverfat och inget annat.
Citera
2022-08-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du får väl dra historien hur långt du vill, jag skrev några hundra år och vill du diskutera Ryssland och Ukrainas fulla historia gör det i ett delforum. Här räcker det med de senare 300 åren för annars bör vi nog ge tillbaka amerika till ursprungsbefolkningen.
Vad du skriver om historia är ju inte bara ovidkommande utan helt åt helvete uppåt väggarna tossigt. Sedan om du vill addera eller subtrahera år för att det skall passa dina skeva påståenden är ju inget mer än komik. Du förstår inte det(eller det gör du egentligen, men är bara för "pojkrumsarg" för att acceptera det) och ingen bryr sig heller egentligen om om du gör så eller ej. Under tiden så arbetar och skapar vi som kan och vill.....tyvärr för att sådana som du skall kunna leva på resultatet utan ansträngning. RYSSLAND HAR INVADERAT UKRAINA, BASTA!
Citera
2022-08-19, 17:29
Medlem
Citat:
heja på Ukraina ? Du kan heja på vad fan du vill, men du har svårt att ta in att det är Ryssland som är aggressiva o det är Ukraina som försöker skydda sin gränser..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in