2022-08-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Du har fel och det kommer du få se i slutändan. Ryssland kommer inte ta över hela Ukraina och de kommer inte utrota varenda ukrainare. Det är endast era hjärnspöken som talar vilket är en konsekvens av västerländsk hjärntvätt.

Och rysk statstelevision talar om att man behöver utrota 2-3miljoner ukrainare, litar du inte på dom? Utrota är väl ordet som dom använder dina hjärnspöken.
Citera
2022-08-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Etniskt svensk kultur.
Det måste du väl fatta?
Sverige och mitt förstånd har definitivt inget att göra med ditt sätt att se på monokultur att göra, då monokultur är något helt annat än vad du TROR det vara. Sverige har ALDRIG varit monokulturellt, och det är därför Sverige är vad det är idag...endast därför! Storsinta pacifistiska män och kvinnor som valde freden och kommunikationen före guldet och lögnaktig heder. Precis vad Ukraina uppvisar nu när skiten har blivit kastad på fläkten. RIKTIG HEDER och försvarande utav frihet i tanke och åsikt
Citera
2022-08-19, 16:28
Medlem
Citat:
Sverige var ett monokulturellt samhälle i mer än tusen år.
Enstaka folkspillror av finnar och samer plus enstaka zigenare och judar påverkade aldrig monokulturen.
Fram till 1970-talet existerade inga etniska motsättningar i Sverige.
Resten är historia och har lett till ett samhälle i upplösning.
Undantaget var den svenska stormaktstiden då vi härskade över Baltikum, Finland mfl stater
Vi kunde inte behålla dessa territorier bl.a för att det var multikulturellt .Enklare att renodla och styra över en statsbildning som är monokulturell.
Förövrigt fanns det inget som hette judar på den tiden du förespråkar Svea som "monokulturellt". Ta nu av dig svastikan och skaffa en riktig hobby innan du börjar förnedra Sverige med nidbilder skapade från en idiots fantasier
Citera
2022-08-19, 16:35
Medlem
Citat:
Sverige resp Ukraina är två helt skilda kulturer och världar.
Ukraina har i stort sett allt gemensamt kulturellt med Ryssland, Belarus och till viss del Polen och Litauen.
Sverige not so much.
Och?? Vad har det med dina statements att göra? Det var DU och INTE jag som plötsligt påstod att Sverige har varit/är monokulturellt osv osv. Jag har väl för fan inte pratat om Ukrainas besudlade del utav inavlade ryssar, eller?
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-08-19 kl. 16:59.
Citera
2022-08-19, 16:36
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Enstaka folkspillror av finnar och samer plus enstaka zigenare och judar påverkade aldrig monokulturen.
Undantaget var den svenska stormaktstiden då vi härskade över Baltikum, Finland mfl stater
Vi kunde inte behålla dessa territorier bl.a för att det var multikulturellt .Enklare att renodla och styra över en statsbildning som är monokulturell.

Då föreslår jag att Ryssland frigör de 160 nationaliteterna som de har förslavat genom att ge dem självständighet i överenstämmelse med ditt resonemang.
Jag ser även fram emot att balterna utvisar all ryssar till Moskva.
Citera
2022-08-19, 16:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det där är skitsnack och väldigt skev historiebild.

Sverige har varit multikulturellt så långt tillbaka som till skapandet. Vi har haft invandring av valloner, skottar, tyskar och delat land med danskar och finnar. Även om Sverige och Danmark anses hyffsat kulturellt lika nu så var det inte likadant för 500 år sedan. Vi har även haft samer som du skriver. De var en stor folkgrupp för 500 år sedan men den kulturen är i princip utrotad, eller assimilerad hur man nu ser på saken. Finnar är också en väldigt stor grupp med också en stor kulturell skillnad. Men även med tiden där så har Finländsk och Svensk kultur sammanfogats till det vi har idag. Kultur utvecklas ständigt, det är inte stagnerat om du trodde det.
Citera
2022-08-19, 16:37
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Bakvänt när du säger "västliga samhällen".

Du har en väldigt underlig världsbild när du ser de västliga samhällena som djur när de om några verkligen har möjlighet att påverka sina samhällen.

Ok, vad tycker du om den stora horden i öst då som bara lyssnar på Putin och säger "Putin good"?

Läs vad jag skrev. Alla är inte såna, men de är tillräckligt många för att de ska vara lönsamma att valla. Detsamma gäller så klart i öst, förutom att Putin är något mindre beroende av dem. Men offtopic diskussion vad jag anser om folk.
Citera
2022-08-19, 16:41
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs vad jag skrev. Alla är inte såna, men de är tillräckligt många för att de ska vara lönsamma att valla. Detsamma gäller så klart i öst, förutom att Putin är något mindre beroende av dem. Men offtopic diskussion vad jag anser om folk.
Alla människor är påverkningsbara, även du och jag. Detsamma gäller hela den gruppen som anser sig Pro-Ryssland. De är också påverkningsbara och beter sig som djur.
Citera
2022-08-19, 16:45
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Alla människor är påverkningsbara, även du och jag. Detsamma gäller hela den gruppen som anser sig Pro-Ryssland. De är också påverkningsbara och beter sig som djur.

Ja. Den sidan kan också tröttna. Men frågan rörde vad som talar för att Ukraina skulle ha fördel av att gå på offensiven. Eventuella Putin-djurs uttröttnande har inte så mycket med det att göra.
Citera
2022-08-19, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Piss-RySSland har, aldrig, gått vidare. Rn betydligt större andel ryssar, jämfört mrd svenskar, känner till slaget vid Poltava. Dock gör man det bästa för att försöka förtränga t.ex slaget vid Narva.

Den ryska cancersvulsten är dödsdömd!

Slava Ukraini!
Ryssland går vidare som du ser eller har du missat alla samarbeten med asien, afrika och sydamerika? Kina står inte bara längre axel mot axel utan nu rygg mot rygg med Kina. Väst har skapat två suppermakter i allians så grattis.

Är man intresserad av historia finns det mesta att läsa på internet, även för ryssar.
- Leve Sverige - eller lever du någon annanstans (i fantasin)? Åk nu ner och kriga för ditt låtsasland och sitt inte här och kräv att ukrainarna ska slåss till sista man. Jag slåss inte för Ryssland eller Kina utan jag vill att vi bedriver handel med dom. Jag slåss inte för något annat land än mitt eget och kräver att politiker förhandlar bort alla hot med alla medel som finns så vi inte i onödan dödar vårt folk i menigslösa krig. Går inte det så krigar jag och det är det som är den stora skillnaden mellan oss eller hur. Du är helt enkelt feg och låter andra slåss för dig.
Citera
2022-08-19, 16:47
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Som vanligt antagligen bara "russia bad". Putin är en politiker. Politiker säger en massa saker som får honom att låta bra. Han har också sagt: "Anyone who doesn't regret the passing of the Soviet Union has no heart. Anyone who wants it restored has no brains" (New York Times 20 February 2000)

Hur kan det komma sig att man aldrig hör det citatet? För det finns folk som sitter och letar "Russia bad" saker dagen lång.
Mer Russia bad saker från Vladimir "bad" Putins tal.
Citat:
Vladimir Putin höll sitt tal till nationen i dag
Publicerad 25 apr 2005 kl 12.56
- Den främsta politisk-ideologiska uppgiften för Ryssland är ett fritt, demokratiskt land, sa Putin inför parlamentets två kamrar. Han underströk att Ryssland och ingen annan ska bestämma hur och när den ryska demokratin ska utvecklas. - Sovjetunionens kollaps var århundradets största geopolitiska katastrof, sa presidenten. Han nämnde en rad negativa följder, däribland att miljontals ryssar hamnade utanför landets gränser, fattigdom och "kapitulationen i Chasavjurt" – fredsavtalet efter det första kriget i utbrytarrepubliken Tjetjenien. Putin sa att parlamentsval bör hållas i år i det krigsdrabbade Tjetjenien och att det är viktigt för stabiliteten i regionen.
https://www.expressen.se/nyheter/vladimir-putin-holl-sitt-tal-till-nationen-i-dag/
Putin har misslyckats med samtliga intentioner om ett fritt demokratiskt Ryssland och försöker nu som sista desperat åtgärd lägga under sig territorium exakt som det monstruösa 1900-talets Sovjetunionen han lärt det av. Att separera invasionen av Ukraina med sovjets1900-tals historia har sin grund i alternativa sanningar.
Citera
2022-08-19, 16:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja. Den sidan kan också tröttna. Men frågan rörde vad som talar för att Ukraina skulle ha fördel av att gå på offensiven. Eventuella Putin-djurs uttröttnande har inte så mycket med det att göra.
Ok, jag berörde bara ditt uttryck angående "djuren i väst" viket jag tycker är en underlig bild när alla människor är påverkningsbara.

Men faktum är, ju öppnare samhället är desto större möjlighet att bilda sig egna uppfattningar och skapa nya idéer. Något som pro-ryssar bör ta med sig när de tänker på "djuren i väst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in