2022-08-19, 16:01
Medlem
RonPaul2008s avatar
Har de gjort något med kärnkraftverket än?
Citera
2022-08-19, 16:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Tack för det sista där Sven. Sverige är oavsett felaktigheter och misslyckanden, moder jords lilla gåva till de som vill ta sig en stund att tänka efter en andra och tredje gång. Bugar åt dig

Instämmer, trots fel och brister så är Sverige det bästa landet. Jag är i Albanien nu, men trots vissa fördelar så skulle jag inte vilja byta land emot allt smör i världen!

Men det övergår mitt förstånd att det finns människor som älskar Sverige, men som, ändå, kan känna "förståelse" gentemot RySSland. För älskar man Sverige så kan man väl inte vilja att den svenska civilbefolkningen skall bli utsatta för det som den ukrainska civilbefolkningen blir utsatt för nu?

Slava Ukraini!
Citera
2022-08-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Har de gjort något med kärnkraftverket än?
Det senaste jag läst var att ryssen bombat utbildningscentret som ligger bredvid.
Citera
2022-08-19, 16:05
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du tycker förstås att kinesernas sterilisering av lokalbefolkningen i Tibet samt tvångsinflyttning av kinesäckel och skall innebära att man får utrota tibetanerna om man säger emot?

Fattar du inte att du är ett offer för din svagbegåvning och påvekanskampanj från Kreml?
Det är exakt sådana som dig dom riktar sig till.
Att vi andra normalbegåvade skulle gå på skiten vet dom redan är lönlöst.

”Ingen rök utan eld” är ju det bästa sättet att påverka idioter. För inte skulle väl någon kunna hitta på så absurda historier. Det måste därmed ligga sanning i det. Typ som Bucha. Ryzzarnas förklaring var väl att det var Nato som mördat alla.. Vääääldigt trovärdigt..
Bevisa att det inte är du som är hjärntvättad av västerländsk propaganda. Kan du göra det? Att flera ”experter” håller med om en sak innebär inte att något är sant. Då skulle ju allt som Rysslands ”experter” säger vara sanning.

Du kan inte. Alltså kan jag säga exakt samma sak som du säger till mig: ”Fattar du inte att du är ett offer för din svagbegåvning och påverkanskampanj från Stockholm?
Det är exakt sådana som dig dom riktar sig till.
Att vi andra normalbegåvade skulle gå på skiten vet dom redan är lönlöst.”
Citera
2022-08-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Alla som läst 5 minuter om Ukraina-kriget, bestämt sig baserat på det att Putin är dum i huvudet, och är glad för att den de röstar på säger att nu ska Putin stoppas. Det är det jag menar med "djur", de är "valboskap" för de kan påverkas med en liten nudgning. Såna djur är en stor del av våra västliga samhällen.
Jag själv har inte läst något om något Ukrainakrig jag, så jag ställer fortfarande frågan som den brukligt bringades an dig. Själv levde och verkade jag i konflikten så jag missade de flesta skrifter och läsbara saker som skulle fått mig, som faktiskt ÄR en av de flesta ja, att bedöma den utifrån blanka papper serverade från vilken media somhelst. Du verkar inte riktigt vilja svara mig på frågan, så jag sluter mina ögon och frågar igen - vilka är hundarna som du understryker vara de som inte förstår din tanke?
Citera
2022-08-19, 16:09
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Det senaste jag läst var att ryssen bombat utbildningscentret som ligger bredvid.

Ok. Om man kollar hur vinden blåser så är det nog lugnt.
https://www.windy.com/?47.429,35.118,5,m:eYUag7G
Citera
2022-08-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Instämmer, trots fel och brister så är Sverige det bästa landet. Jag är i Albanien nu, men trots vissa fördelar så skulle jag inte vilja byta land emot allt smör i världen!

Men det övergår mitt förstånd att det finns människor som älskar Sverige, men som, ändå, kan känna "förståelse" gentemot RySSland. För älskar man Sverige så kan man väl inte vilja att den svenska civilbefolkningen skall bli utsatta för det som den ukrainska civilbefolkningen blir utsatt för nu?

Slava Ukraini!

Det är för att de är landsförrädare och pack som i händelse av krig snabbt ska expedieras.
Se bara under andra världskriget. I alla av Tyskland okuperade länder så fanns det sådana personer som hjälpte nazisterna med dom tog om hand om tillslut.
Citera
2022-08-19, 16:18
Bannlyst
Man kan inte riktigt säga att det går bra för ukraina, detta får jag ihop om dygnets attacker på orcherna.

The Russian Aerospace Forces (VKS) hit the 37th battalion of the 56th Motorized Infantry Brigade of the AFU deployed near Avdiivka. As a result, it completely lost its combat capability. Loss of personnel exceeded 60 percent.

More than 80 Ukrainian servicemen of the Ukrainian 18th Battalion of the 35th Marine Brigade were killed and more than 50 others were wounded by strikes by the VKS in the areas of Belaya Krinitsa and Velikoye Artakovo.

Russian artillery killed more than 250 Ukrainian servicemen of the 95th Airborne Assault Brigade in the area of the settlement of Mazanovka of the Donetsk People’s Republic.

Russian forces hit a temporary base of foreign mercenaries in the city of Kharkiv. As a result, more than 90 militants were killed.

In the Mykolaiv region, about 60 Ukrainian soldiers and 8 units of military equipment were destroyed by the VKS near the town of Posad-Pokrovskoye. The strikes hit the temporary deployment point of the 1st battalion of the 28th Mechanized Brigade of the Armed Forces of Ukraine.

It was reported last night that Russian missiles struck at the Ukrainian facilities in the town of Zatoka in the Odessa region. According to unconfirmed reports, about 300 Ukrainian servicemen and foreign mercenaries were killed.
Citera
2022-08-19, 16:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Sett ur vilket perspektiv var det det Mary? Vill du vara så snäll och förklara under vilken tid Sverige någonsin var MONOkulturellt. Tack på förhand
Etniskt svensk kultur.
Det måste du väl fatta?
Citera
2022-08-19, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Sverige var ett monokulturellt samhälle i mer än tusen år.
Enstaka folkspillror av finnar och samer plus enstaka zigenare och judar påverkade aldrig monokulturen.
Fram till 1970-talet existerade inga etniska motsättningar i Sverige.
Resten är historia och har lett till ett samhälle i upplösning.
Dessutom - citat " fram till 70-talet existerade inga etniska motsättningar i Sverige"....
Tror nog du har missat ett par hagelbössor och knivar i den konklussionen....jo,min vän, det fanns verkligen många sådana. Sedan fanns där ack så många under århundraden innan dess, men det är OT. Att du dock hävdar att där inga fanns innan, är inget annat än fantasi eller förnekelse utav verkligheten
Menar du att Sveriges samhälle är i upplösningstillstånd nu? Ok, Jag växte upp i Japan, sedan USA, tillbaks hem, och sedan till Ryssland(utbytesdeal med USA , jo, det fanns mycket som pågick bakom muren), osv osv, men inget annat samhälle av dessa har jag sett förfalla utom ett. Vill du vara så snäll att beskriva vad du grundar Sverige samhälles fall på?
Citera
2022-08-19, 16:22
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Alla som läst 5 minuter om Ukraina-kriget, bestämt sig baserat på det att Putin är dum i huvudet, och är glad för att den de röstar på säger att nu ska Putin stoppas. Det är det jag menar med "djur", de är "valboskap" för de kan påverkas med en liten nudgning. Såna djur är en stor del av våra västliga samhällen.
Bakvänt när du säger "västliga samhällen".

Du har en väldigt underlig världsbild när du ser de västliga samhällena som djur när de om några verkligen har möjlighet att påverka sina samhällen.

Ok, vad tycker du om den stora horden i öst då som bara lyssnar på Putin och säger "Putin good"?
Citera
2022-08-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Etniskt svensk kultur.
Det måste du väl fatta?
Tro mig, jag förstår den mer än väl.....till och med så väl att mina blodsband kommit till dagern. Vad har det med saken att göra utifrån din desperation sett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in