Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Däremot som ett övervägande fritt samhälle i kombination med ett samhällskontrakt och vissa absoluta moraliska grundvalar.
Vilka är dessa absoluta moraliska grundvalar för dig? Förutom den homosexuella synen då.
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Vad som skall vara fritt eller inte kan såklart diskuteras. Ur en högst personlig synvinkel så ser jag kärnan i en sund nation varande den sunda familjen. Alla friheter som bygger på detta ser jag av princip som mer eller mindre heliga. Samtidigt allt som motverkar den sunda familjen som fientliga och värda inskränkningar. Med det över huvud taget inte menat att den som inte har en familj eller inte vill/kan bilda familj är fientlig eller något problem i sig.
Jag skall tillägga att jag är för ett starkt försvar och obligatorisk värnplikt. Emot demokrati i nuvarande form men starkt för lokalt "demokratiskt" inflytande. För grundläggande beskattning till exempelvis, byggande och underhåll av viktig infrastruktur och annan essentiell samhällsstruktur som olika former av krisberedskap etc. Staten skall dock aldrig få äga mitt arbete i närheten den mån man gör idag. Då blir den i min mening omedelbart fientlig.
Som du säkert förstår så sätter jag ras före familj, även om familjen är en av de absolut viktigaste komponenterna för att säkra rasens överlevnad. Innan liberalismen slog igenom på 1800-talet så fick mannen och kvinnan i princip inte skilja sig ifrån varandra. Detta för att staten/kungen ansåg att splittrade familjer skulle leda till nationens fördärv. Vill du ha ett socialt skyddsnät för frånskilda människor och deras barn? Hur ser du på rätten till skilsmässa?
Anledningen till att jag sätter rasen först är för att om man sätter familjen först så ideologiskt minskar chanserna till att individerna skall begå uppror, krig eller att ställa sig upp mot en fientlig stat. Eftersom sådant agerande är oerhört familjesplittrande.
Det jag blir nyfiken på är. Är du politiskt aktiv i ett parti eller organisation? Om inte, vilka fientligheter från staten gör att du skulle gå aktivt i opposition mot den?
Sedan är jag också nyfiken på vilka fientligheter från staten krävs för att du skulle göra väpnad kamp emot den? Speciellt med tanke på hur omfattande inskränkningar dagens stat och system har mot politiska åsikter.
Hade inte Skandinaviska förbundet ungefär samma politiska inställning som du har?
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Vad rent konkret bör vara fritt är för mig givet exempelvis saker som, rätten till privat egendom, hemskolning, religionsfrihet, yttrandefrihet och rätten till en betydande ekonomisk frihet osv. All utomeuropeisk invandring skall såklart totalt stoppas, med vissa undantag för vita som är i behov av hjälp. Gambianer och thaifruar regleras av detta.

Du skriver här att all utomeuropeisk invandring skall stoppas, även gambianer och thaifruar om jag tolkar dig rätt. Men hur är det med återvandring av de utomeuropéer som har PUT och medborgarskap, kanske även rasblandade barn i Sverige. Vad tycker du skall hända med dem?