2022-08-19, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur är det med Fisan? Hon och My blev ju lite tighta, men det hände någonting när hon skulle passa hund och hus, någonting som föranledde @nnas ensamsupardisco på midsommaraftonen i fjol?
Felicia och My följer varandra
Citera
2022-08-19, 12:32
Medlem
Citat:
Dyslexi är ett handikapp, men jag tror att Mysan är lågbegåvad och har inte någon grundutbildning alls. "Självlärd" fungerar på marknader, inte som riktig företagare med ansvar för att alla bitar går runt

Precis. Dyslektiker är inte retarderade. De är mer som ett synproblem där man inte lika lätt som andra kan se skillnaden mellan d och b till exempel. Men jag tycker inte att hennes texter vittnar om dyslexi?

My har problem att formulera en mening och även med att skriva en text som håller ihop. Det är som om hon tappar fokus kring ett inlägg. Hon skriver upprepningar och gör konstiga slutsatser. Det är inte dyslexi.

Jag kan bli imponerad över att hon har fått det hela att gå ihop så är långt när hon har de problem hon har. Men så tänker jag lite och tänker att det nog handlar om att Jonas är duktig. Hoppas att han inte har problem med hur de lever. Då får han lämna. För han kan nog knappast ändra på My. Han kanske gillar henne som hon är. Kärlek är olika. Jag skulle tycka att det vore jättebra om han är nöjd för att annars rasar det hela ihop.
Citera
2022-08-19, 12:43
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vet inte om hon har någon begåvningsnedsättning eller nåt?
Verkar så.
Allmänbildning och My i samma mening skär sig. 😬
Ofattbart att Jonas lyckades skruva ihop gymutrustningen. My fick klura länge innan hon förstod (?) hur den där Smithmaskinen funkar.
Dom behövde hantverkare för att hänga upp en tavla. En elektriker för att hänga upp en lampa (det var ju inte så att det saknas uttag, sitter ett ovanför fönstret där matbordet ska stå).
Hjälp från grannen för att göra ren väggen i trappuppgången.

Oduglig i köket, kan på sin höjd röra ihop lite gröt och steka kyckling. Behöver hjälp med städning av en så liten lägenhet. Sköta tvätten för 3 personer är nästintill omöjligt.

Hon har fått avbryta flera utbildningar för att hon inte klarade av dom, inte ens med hjälp.
Nånting fattas. Inget av det jag räknat upp har nåt med hennes dyslexi att göra.

#memyselfandi
Senast redigerad av TPL 2022-08-19 kl. 12:49. Anledning: Tillägg.
Citera
2022-08-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Verkar så.
Ofattbart att Jonas lyckades skruva ihop gymutrustningen. My fick klura länge innan hon förstod (?) hur den där Smithmaskinen funkar.
Dom behövde hantverkare för att hänga upp en tavla. En elektriker för att hänga upp en lampa (det var ju inte så att det saknas uttag, sitter ett ovanför fönstret där matbordet ska stå).

Oduglig i köket, kan på sin höjd röra ihop lite gröt och steka kyckling. Behöver hjälp med städning av en så liten lägenhet. Sköta tvätten för 3 personer är nästintill omöjligt.

Hon har fått avbryta flera utbildningar för att hon inte klarade av dom, inte ens med hjälp.
Nånting fattas. Inget av det jag räknat upp har nåt med hennes dyslexi att göra.

#memyselfandi

Just den där jävla SMithmaskinen skrämde mig. Säkerhetsåtgärder är ju precis alls. Kan man inte förstå hur maskinerna fungerar så ska man ge fan i det hela. Inte ens vett att ta in en expert för att gå igenom maskiner, och informera henne om det och även hur de är tänkt att det ska fungera.

Nej, fy det där skrämde mig. Så ett klipp på YT där en kvinna använde en maskin fel och hennes huvud lossnade från kroppen typ. Tvärdog på några sekunder i stor smärta.

Men borde det inte vara så att man kan anmäla ett gym för att inte uppfylla säkerheten?
Citera
2022-08-19, 13:08
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Just den där jävla SMithmaskinen skrämde mig.
Mig också. Det var den där skivstångsolyckan jag tänkte på när My låg på bänken och försökte räkna ut hur allt hängde ihop. 🤐
Citera
2022-08-19, 13:09
Avslutad
Citat:
Just den där jävla SMithmaskinen skrämde mig. Säkerhetsåtgärder är ju precis alls. Kan man inte förstå hur maskinerna fungerar så ska man ge fan i det hela. Inte ens vett att ta in en expert för att gå igenom maskiner, och informera henne om det och även hur de är tänkt att det ska fungera.

Nej, fy det där skrämde mig. Så ett klipp på YT där en kvinna använde en maskin fel och hennes huvud lossnade från kroppen typ. Tvärdog på några sekunder i stor smärta.

Men borde det inte vara så att man kan anmäla ett gym för att inte uppfylla säkerheten?
Än så länge är det väl ingen fara, det finns ju inga klienter... den där tjejen kanske glatt ställde upp på
pr-foto för en lunch, bekostad av strongmamas
Citera
2022-08-19, 13:10
Avslutad
Citat:
Mig också. Det var den där skivstångsolyckan jag tänkte på när My låg på bänken och försökte räkna ut hur allt hängde ihop. 🤐
Samtidigt viktigt att dokumentera på insta...
Citera
2022-08-19, 13:21
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Än så länge är det väl ingen fara, det finns ju inga klienter... den där tjejen kanske glatt ställde upp på
pr-foto för en lunch, bekostad av strongmamas
Bekostad av andra "klinkers" som betalat överpris för ingenting.
Citera
2022-08-19, 13:39
Medlem
Citat:

Och dottern som stod och såg på. Hon stelnade ihop med axlarna vid öronen. Det rann ut duktigt med blod. Hennes pulsåder skadades av den extrema snärt som uppstod. Dock fattade jag inte att den välpumpade mannen inte såg vad som skulle ske när hon inte använde den rätt. Fruktansvärt att se var det.

Och även om vi tog bort såna stora olyckor så återstår ju frågan huruvida hon kan tänkas att räkna ut hur man tränar vid en meniskskada. Heller så att man inte får muskelinflammation vilket kan vara svårt för en otränad och oinsatt person att bedöma. Överträning när någon peppar en utöver vad som är bra träning. Tror att vi alla kan räkna ut det.

Sen det här med kosten och träning vid sjukdomar och diagnoser. Folk som vågar uttala sig om sådant brukar ha pluggat i år för att veta hur kroppen fungerar och vilka varningssignalerna är när något går snett. Det hela är faktiskt mer galet än vad jag förut har tänkt. Jag har tänkt att hon har ju inte några klienter, men de kan ju dyka upp. Jag tänker mig att hon kan gå runt och erbjuda gratistider åt lite hur som helst som en desperat åtgärd.
Citera
2022-08-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
L har troligtvis ingen aning om detta konto. My är spelar sonen, Svea och flera andra figurer på instagram. Att vara många personer i en kropp frestar på. Men hon kan inte låta bli.
Jag förstår att det är så. Därför jag skrev att det måste vara lugnt o skönt för sonen när han är hos sin pappas familj och allt inte ska dokumenteras.
Citera
2022-08-19, 13:53
Avslutad
Citat:
Precis. Dyslektiker är inte retarderade. De är mer som ett synproblem där man inte lika lätt som andra kan se skillnaden mellan d och b till exempel. Men jag tycker inte att hennes texter vittnar om dyslexi?

My har problem att formulera en mening och även med att skriva en text som håller ihop. Det är som om hon tappar fokus kring ett inlägg. Hon skriver upprepningar och gör konstiga slutsatser. Det är inte dyslexi.

Jag kan bli imponerad över att hon har fått det hela att gå ihop så är långt när hon har de problem hon har. Men så tänker jag lite och tänker att det nog handlar om att Jonas är duktig. Hoppas att han inte har problem med hur de lever. Då får han lämna. För han kan nog knappast ändra på My. Han kanske gillar henne som hon är. Kärlek är olika. Jag skulle tycka att det vore jättebra om han är nöjd för att annars rasar det hela ihop.

Citat:
Verkar så.

#memyselfandi
Det kan helt enkelt vara så att Mytomanen kör copy paste och använder google översätt..
Hon ligger i sängen och scrollar instagram, ser vad andra skriver och lägger upp. Plockar russine ur kaka , förespråkar olika koncept, det är bara det att det blir haltande och ingenting alls, eftersom hon inte har någonting "eget" hon apar efter, går bakom ryggen på folk, med ett enda syfte, att bli rik och berömd.

I alla olika instakonton, är det snack om quick fix, bra/dåligt. Långsiktiga mål, stoppa sötsug, förändra din livsstil osv däremellan är det 💪🍕🥚🍩🛏🩹💊💉💃👩‍🦼👰‍♂️🧋💸💸💸💸🌵
Citera
2022-08-19, 13:54
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Och även om vi tog bort såna stora olyckor så återstår ju frågan huruvida hon kan tänkas att räkna ut hur man tränar vid en meniskskada. Heller så att man inte får muskelinflammation vilket kan vara svårt för en otränad och oinsatt person att bedöma. Överträning när någon peppar en utöver vad som är bra träning. Tror att vi alla kan räkna ut det.

Sen det här med kosten och träning vid sjukdomar och diagnoser. Folk som vågar uttala sig om sådant brukar ha pluggat i år för att veta hur kroppen fungerar och vilka varningssignalerna är när något går snett. Det hela är faktiskt mer galet än vad jag förut har tänkt. Jag har tänkt att hon har ju inte några klienter, men de kan ju dyka upp. Jag tänker mig att hon kan gå runt och erbjuda gratistider åt lite hur som helst som en desperat åtgärd.
Hon lyckas ju inte ens med sig själv. Varken själva träningen eller kosten har gett önskat resultat. Efter lång tids experimenterande med kosten konstaterade hon att hon fortsatte gå upp i vikt... Men andra förväntas gå ner. Om dom inte gör det beror det på för lite, eller fel, träning och att dom inte slaviskt följt kostschemat hon försett dom med. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in