Citat:
Kan passa på och uppmana er att vara försiktig när ni handlar på Skånes Bilhall i Höör.
Min polare har köpt en Pontiac Grand Am därifrån för 16 000.
Bilen hade inte den utrustningen som stod i annonsen. Till exempel stod det att bilen hade elstolar, det hade den inte. Bara lumbar support som var elektriskt opererad. Sen stod att parkeringssensorer finns, men det fanns såklart inte.
Högtalarna i bilen var trasiga.
Ena bromslampan fungerade inte. Det var egentligen något som han struntade i, med tanke på att man kan byta det själv.
Men du till det värsta:
1. Check Engine lampan tändes när han var framme hemma.
2. Vattenpumpen började låta
3. Det fanns ingen spolarvätska i bilen. När han försökte fylla på, så sprack behållaren och all spolarvätska gick åt skogen.
4. AC fungerade inte för att det fanns ingen gas
5. C-låset fungerade inte
6. Bilen var helt rostig där under.
7. Bara en ruta fungerade. En trillade in när han försökte ta upp den
Han ringde säljaren och berättade allt, men säljaren brydde sig inte. Han orkade inte gå till domstolen med det. Men det absolut värsta är att han sålde sin fungerande Citroën C4 samma dag ...
Slutade med att han ringde mig och frågade om jag kan hjälpa honom köra till skroten och lämna bilen till skrotning. Då frågade jag honom hur mycket han ville ha för bilen, och då sa han "Ger du mig 3000 så bara ta det skitet". Jag gav honom 3000 kr, tog bilen och återställde den tillsammans med min far. Nu hade man kunnat ge 16 000 eller mer.
Var försiktiga med Skånes Bilhall
Min polare har köpt en Pontiac Grand Am därifrån för 16 000.
Bilen hade inte den utrustningen som stod i annonsen. Till exempel stod det att bilen hade elstolar, det hade den inte. Bara lumbar support som var elektriskt opererad. Sen stod att parkeringssensorer finns, men det fanns såklart inte.
Högtalarna i bilen var trasiga.
Ena bromslampan fungerade inte. Det var egentligen något som han struntade i, med tanke på att man kan byta det själv.
Men du till det värsta:
1. Check Engine lampan tändes när han var framme hemma.
2. Vattenpumpen började låta
3. Det fanns ingen spolarvätska i bilen. När han försökte fylla på, så sprack behållaren och all spolarvätska gick åt skogen.
4. AC fungerade inte för att det fanns ingen gas
5. C-låset fungerade inte
6. Bilen var helt rostig där under.
7. Bara en ruta fungerade. En trillade in när han försökte ta upp den
Han ringde säljaren och berättade allt, men säljaren brydde sig inte. Han orkade inte gå till domstolen med det. Men det absolut värsta är att han sålde sin fungerande Citroën C4 samma dag ...
Slutade med att han ringde mig och frågade om jag kan hjälpa honom köra till skroten och lämna bilen till skrotning. Då frågade jag honom hur mycket han ville ha för bilen, och då sa han "Ger du mig 3000 så bara ta det skitet". Jag gav honom 3000 kr, tog bilen och återställde den tillsammans med min far. Nu hade man kunnat ge 16 000 eller mer.
Var försiktiga med Skånes Bilhall
För det första: Köper man en bil av ett skitmärke så får man skylla sig själv och för det andra provades inte funktionerna INNAN köpet?? Låter som han fick skylla sig själv och försöker dölja sin dumhet med att skylla på firman....