2022-08-18, 22:57
Medlem
Om vi skal diskutere denne saken på et seriøst nivå, og ikke late som om noen av oss vet noe mer enn hva som har kommet frem av fakta, så bør vi gå ut fra det som ER sagt av personer som jobber med saken.
Muligens finnes det folk her inne som vet mer enn andre, men det kan ikke vi ta for god fisk. Folk lyver, vi liker å manipulere, skryte osv.
Media lever av abb og klikk. Det har vist seg hundrevis av ganger at man da også pynter/vrir litt på fakta for at ting skal selge. Mange av dem blir faktisk presset til det.
Det blir også for lett for oss her inne å vri på fakta i vår argumentasjon. Vi tar rykter for god fisk.
F.eks. kan noen linke til meg en artikkel eller pressemelding hvor politiet har bekreftet at Tom Hagen er tatt i løgn? Da skal jeg løfte armen og si at jeg er dårlig pålest i saken.
Personlig mener jeg dette er en kidnapping med økonomisk vinning som motiv. Har hele tiden trodd det var utenlandske GM men nå tror jeg sjansen er like stor for at de er norske.
Jeg tror GM slo til ganske raskt etter TH dro på jobb. Fraktet AEH ut i en ventende bil (død eller levende) og la igjen minimalt med spor. Deres store fordel i ettertid er at de kan handle etter hva som kommer frem i media. F.eks legge skyld i retning TH der det er mulig. Det var muligens planen hele veien.
Nå tror jeg de har lagt saken bak seg så godt de kan og gått videre til neste kriminelle handling. Fakta er at de antageligvis har mottatt mye penger for livsbevis og tjent på faenskapen.
Citera
2022-08-18, 23:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Om vi skal diskutere denne saken på et seriøst nivå, og ikke late som om noen av oss vet noe mer enn hva som har kommet frem av fakta, så bør vi gå ut fra det som ER sagt av personer som jobber med saken.
Muligens finnes det folk her inne som vet mer enn andre, men det kan ikke vi ta for god fisk. Folk lyver, vi liker å manipulere, skryte osv.
Media lever av abb og klikk. Det har vist seg hundrevis av ganger at man da også pynter/vrir litt på fakta for at ting skal selge. Mange av dem blir faktisk presset til det.
Det blir også for lett for oss her inne å vri på fakta i vår argumentasjon. Vi tar rykter for god fisk.
F.eks. kan noen linke til meg en artikkel eller pressemelding hvor politiet har bekreftet at Tom Hagen er tatt i løgn? Da skal jeg løfte armen og si at jeg er dårlig pålest i saken.
Personlig mener jeg dette er en kidnapping med økonomisk vinning som motiv. Har hele tiden trodd det var utenlandske GM men nå tror jeg sjansen er like stor for at de er norske.
Jeg tror GM slo til ganske raskt etter TH dro på jobb. Fraktet AEH ut i en ventende bil (død eller levende) og la igjen minimalt med spor. Deres store fordel i ettertid er at de kan handle etter hva som kommer frem i media. F.eks legge skyld i retning TH der det er mulig. Det var muligens planen hele veien.
Nå tror jeg de har lagt saken bak seg så godt de kan og gått videre til neste kriminelle handling. Fakta er at de antageligvis har mottatt mye penger for livsbevis og tjent på faenskapen.

Hvis vi skal gå for det rene økonomiske motivet så har du rett i dette, både de som eventuelt mottok de midlene som ble oversent er nå rike, og den som kjøpte midlene som det kun ble oversendt en liten del av, er også enda rikere.

Jeg ser faktisk enda ingen tapere her ennå, alle har foreløpig tjent på dette, økonomisk.
Citera
2022-08-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis vi skal gå for det rene økonomiske motivet så har du rett i dette, både de som eventuelt mottok de midlene som ble oversent er nå rike, og den som kjøpte midlene som det kun ble oversendt en liten del av, er også enda rikere.

Jeg ser faktisk enda ingen tapere her ennå, alle har foreløpig tjent på dette, økonomisk.

Usmakelig kommentar. Svarer ikke mer på dine innlegg/svar.
Citera
2022-08-18, 23:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Usmakelig kommentar. Svarer ikke mer på dine innlegg/svar.

Er det feil å påpeke at alle involverte, selvfølgelig bortsett fra AEH da, har tjent økonomisk på dette?
Citera
2022-08-18, 23:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Er det feil å påpeke at alle involverte, selvfølgelig bortsett fra AEH da, har tjent økonomisk på dette?

Nei. Det er helt riktig å påpeke. Ikke minst det at TH har tjent mest.

Uten at jeg vet om det var tilsiktet i utgangspunktet.
Citera
2022-08-18, 23:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei. Det er helt riktig å påpeke. Ikke minst det at TH har tjent mest.

Uten at jeg vet om det var tilsiktet i utgangspunktet.

Hvorvidt det var tilsiktet at de som utformet planen skulle stå igjen med pluss, økonomisk, vet ikke jeg heller.

Men jeg mistenker at det var en såkalt heldig tilfeldighet.

Altså, at det ikke faktisk var en del av en slu plan, det bare hadde seg slik at verdien økte i ettertid.

Men det jeg mistenker er at denne betalingen som ble utført etter 8. juli mailen, ble gjort kun som et desperat forsøk på å fjerne mistanken fra TH.

Det var vel verdt noen millioner....
Citera
2022-08-19, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fordi om den er brent opp, så er ikke bilens data slettet fra BMW sine registre, og heller ikke fra aktuelt land sitt kjøretøyregister. Historikken er der.

Selv om historikken er der, kan man ikke vite hvilken bil det er fordi politiet ikke kjenner bilens registreringsnummer.

Ved bilbrann sikres det at bilens bilskilt er helt utbrent.

Hvordan skal politiet da kunne vite hvilken bil det er snakk om? Da blir det vanskelig. Og hvis bilskilten i tillegg er svært skjult av skitten snø og kanskje grus så er det også vanskelig å se registreringsnummeret. Så det vil være helt umulig å se bilens registreringsnummer.

En bilskilt er en skilt som angir et kjøretøys registreringsnummer.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-08-19 kl. 01:29.
Citera
2022-08-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og hva så, selv om det blir sjekket ut så vil ikke TT gi seg. Den må bare finnes.

Og hvordan skal politiet klare å finne bilen når de ikke kjenner bilens registreringsnummer? Det blir litt vanskelig i det heletatt.
Citera
2022-08-19, 00:48
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Selv om historikken er der, kan man ikke vite hvilken bil det er fordi politiet ikke kjenner bilens registreringsnummer.

Ved bilbrann sikres det at bilens registreringsskilt er helt utbrent.

Hvordan skal politiet da kunne vite hvilken bil det er snakk om? Da blir det vanskelig. Og hvis registreringsskiltet i tillegg er svært skjult av skitten snø og kanskje grus så er det også vanskelig å se registreringsnummeret. Så det vil være helt umulig å se bilens registreringsnummer.

Et skilt er et skilt som angir et kjøretøys registreringsnummer.

Kjære braskamin...

Jeg vet er er lenge til jul, men jeg ønsker at nissen/tomten kommer med en ordbok til deg.
Citera
2022-08-19, 00:53
Medlem
Citat:
Kjære braskamin...

Jeg vet er er lenge til jul, men jeg ønsker at nissen/tomten kommer med en ordbok til deg.

Og så hva? Det er Google, ikke meg.
Citera
2022-08-19, 00:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Og så hva? Det er Google, ikke meg.

Jeg har sagt det før, det er faktisk lettere om du skriver på svensk, det er ikke farlig.

Vi som leser her forstår svensk.
Citera
2022-08-19, 01:23
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Og hvordan skal politiet klare å finne bilen når de ikke kjenner bilens registreringsnummer? Det blir litt vanskelig i det heletatt.
Ikke en tanke om at hun ble kjørt rett på fyllinga, som er kort vei fra stedet. Avtalt at hun går rett i kverna for 1000000,-Eller forbrenningsanlegget på mortensrud? DET skulle tilogmeg jeg greid med riktige kontakter
Senast redigerad av mister007 2022-08-19 kl. 01:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in