2022-08-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du skal ikke se bort fra at TH vil samarbeide med politiet nå, hvis de greier å overbevise ham om at alle tunnelarbeiderne er ute av saken.

Det var jo hun som ble intervjuet som var fungerende politimester som ga beskjed om pågripelse av TH i 2020. Hun jobber vel i «tunnelbransjen» hun også da, som «tunnelsjef» ifølge deg🤔
Citera
2022-08-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Han brukte vel toalettrommet og ryddet sko og klær han også.

Da sitter vel politiet på flere dna funn fra han på andre dører, karmer, klær og sko sikkert. Gjør de ikke det er det klart at dna fra han plassert i nærheten av stedet hun ble kvalt og slept ut sammen med hans dna på akkurat det hun bar av klær og sko den aktuelle dagen, sender et sterkt signal om at han var der og utførte ugjerningen.

Er i tillegg dnafunnet gjort på dører og karmer i høyde som indikerer avsatt under slepingen av henne, ja da peker det ennå mer i retning av at han avsatte dna’et akkurat der den dagen.
Citera
2022-08-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet har konfrontert TH med mange løgner, det var hovedgrunnen til at han valgte å nekte videre avhør. En av løgnene er blant annet sannheten om forholdet mellom han og kona, skilsmisseplanene etc.

Hvis jeg hadde vært i hans situasjon, og vært uskyldig, så hadde jeg selvsagt samarbeidet med politiet, uansett om de mente jeg var skyldig i drapet på min kone. Alt annet er meningsløst, og vil jo nødvendigvis øke mistanken ytterligere.

Den nye etterforskningsledelsen uttalte senest til VG i dag at de ønsket tiltale og rettssak snarest mulig, men at det også kunne ta lang tid. Dette berodde på når den manglende brikken falt på plass.

Mitt inntrykk av intervjuet var at etterforskningen fortetter som før, nødvendige ressurser for å ivareta etterforskningen er fortsatt inntakt, TH og RU er fortsatt de eneste som er siktet, og hovedmålet er fortsatt tiltale og rettssak mot de allerede siktede.

Så da er det bare å vente og se🧐

1. Du vet mao ingenting om noen løgn. I motsatt fall, vær konkret. Dette er useriøs ryktespredning.

2. Som om rettsvesenet aldri har justismord på samvittigheten... All erfaring viser at det er naivt. Jeg hadde også samarbeidet, helt til politiet aktivt siktet meg for et drap jeg ikke sto bak. Jeg kan love deg jeg hadde fightet tilbake og forsøkt å unngå å råtne uskyldig i fengsel. Slutningen din er mao ikke logisk.

3. Virker som du innbiller deg ting vedrørende tiltale og rettssak snarest mulig, hvis det da er VG-intervjuet du tenker på. Det ble ikke sagt noe i nærheten av det der. Men de har kanskje gitt uttalelser et annet sted? I så fall, hvor var det?

4. Intervjuet var for å berolige. "Vi har kontroll, vi vet hva vi gjør. Null stress at hele etterforskningsledelsen sluttet. Vi har nok ressurser til å etterforske det som er nødvendig." Poenget om at TH+RU er "de eneste som er siktet" ble ikke sagt i intervjuet. Det er du som poengterer det. Det er selvfølgelig sant, allikevel - men det kom ikke fra politiet nå. Det samme gjelder det du karakteriserer som hovedmålet. Dette er fri fantasi fra din side.
Citera
2022-08-18, 19:20
Medlem
Citat:
Det var jo hun som ble intervjuet som var fungerende politimester som ga beskjed om pågripelse av TH i 2020. Hun jobber vel i «tunnelbransjen» hun også da, som «tunnelsjef» ifølge deg🤔

Tipper han stiller i avhør igjen så snart som ønskelig fra politiet dersom siktelsen frafalles.
Citera
2022-08-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om hettemannen ikke var ankommet da var kanskje hettemannen på stedet rundt Metrosenteret.

Hettemannen er vel observert ved flere anledninger, på vei mot SV4 rundt 10.22 og på vei tilbake i 11 tiden.
Kjenner jeg lurer på hvilken forklaring denne såkalte pensjonisten har gitt på hva han bedrev i 20-30 min om vi tenker han gikk til SV eller området rundt i et ærende og vi trekker fra gåtid fra dette stedet/Helsemiddelsentralen og til Metrosenterets kamera som fanger han opp da rundt kl 11.

I følge politiet har jo også flere vitner blitt kontaktet i løpet av sen kveld/natt og fortalt om denne ferden som fant sted denne dagen. Om man da kjøper den historien.
Citera
2022-08-18, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Ordkløveri på høyt nivå. Svarer på alle spørsmål uten å svare.
Dette kan fort, sakte men sikkert gli over i en av mange saker med laaangt mindre fokus og personal.
Så et tips til de som kan og vet det meste her i tråden. At politiet ikke kommer noen vei med ditt og datt er IKKE det samme som at det er sjekket ut.

Dette er presise tanker. Nå behandles dette som en vanlig drapssak - ingen spesialressurser, bortsett fra kryptodelen hos Kripos. De har et tonn materiale, men i realiteten trappes dette ned til et mindre aktivitetsnivå der det legges til ressurser "ved behov" - i konkurranse med alt annet som skjer i politidistriktet.

Det håpefulle "dette skal vi løse, det er vi sikre på" er man jo forpliktet til å si. Jeg har ikke en god følelse for denne saken nå, for å si det sånn. Dette lukter henleggelse av siktelser og cold case.
Citera
2022-08-18, 19:28
Medlem
Citat:
Følgende ble påpekt i intervjuet: «Politimester Ida Melbo Øystese avviser at de interne rokeringene i Lørenskog-saken i realiteten er en nedtrapping av forsvinningsgåten. Hun er trygg på at politiet til sist vil oppklare saken»
Høres jo lovende ut dette spør du meg✌️😎

Vi håper alle at saken blir løst, men du er kanskje noe mer optimistisk anlagt enn andre
Citera
2022-08-18, 19:32
Medlem
DATA FRA BASESTASJONER

Er det noen som vet om politiet samlet inn trafikkdata og registrerte tilkoblede enheter fra basestasjonene i området rundt S4 i de siste dagene før hendelsen?
Citera
2022-08-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
DATA FRA BASESTASJONER

Er det noen som vet om politiet samlet inn trafikkdata og registrerte tilkoblede enheter fra basestasjonene i området rundt S4 i de siste dagene før hendelsen?

Skal du løse saken?
Citera
2022-08-18, 19:36
Medlem
Niffys avatar
Det kunne jo tenkes at "kidnapperne" kunne finnes der, vet du..
Citera
2022-08-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den bilen ble trolig brent opp etter forbrytelsen og er trolig vanskelig å finne i dag. Det er som å lete etter en nål i en høystakk.

Fordi om den er brent opp, så er ikke bilens data slettet fra BMW sine registre, og heller ikke fra aktuelt land sitt kjøretøyregister. Historikken er der. Er den registrert som vraka, så blir det jo enda enklere å finne den, da har jo GM gjort en gigatabbe. Det er ikke som å lete etter nåla i høystakken, fordi det er solgt svært få plomerøde X3 facelift G01 på verdensbasis. Å vi kan utelukke "verden", og holde oss til Europa.
Citera
2022-08-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fordi om den er brent opp, så er ikke bilens data slettet fra BMW sine registre, og heller ikke fra aktuelt land sitt kjøretøyregister. Historikken er der. Er den registrert som vraka, så blir det jo enda enklere å finne den, da har jo GM gjort en gigatabbe. Det er ikke som å lete etter nåla i høystakken, fordi det er solgt svært få plomerøde X3 facelift G01 på verdensbasis. Å vi kan utelukke "verden", og holde oss til Europa.

Og hva så, selv om det blir sjekket ut så vil ikke TT gi seg. Den må bare finnes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in