Citat:
Ursprungligen postat av
Troverdig
Politiet har konfrontert TH med mange løgner, det var hovedgrunnen til at han valgte å nekte videre avhør. En av løgnene er blant annet sannheten om forholdet mellom han og kona, skilsmisseplanene etc.
Hvis jeg hadde vært i hans situasjon, og vært uskyldig, så hadde jeg selvsagt samarbeidet med politiet, uansett om de mente jeg var skyldig i drapet på min kone. Alt annet er meningsløst, og vil jo nødvendigvis øke mistanken ytterligere.
Den nye etterforskningsledelsen uttalte senest til VG i dag at de ønsket tiltale og rettssak snarest mulig, men at det også kunne ta lang tid. Dette berodde på når den manglende brikken falt på plass.
Mitt inntrykk av intervjuet var at etterforskningen fortetter som før, nødvendige ressurser for å ivareta etterforskningen er fortsatt inntakt, TH og RU er fortsatt de eneste som er siktet, og hovedmålet er fortsatt tiltale og rettssak mot de allerede siktede.
Så da er det bare å vente og se🧐
1. Du vet mao ingenting om noen løgn. I motsatt fall, vær konkret. Dette er useriøs ryktespredning.
2. Som om rettsvesenet aldri har justismord på samvittigheten... All erfaring viser at det er naivt. Jeg hadde også samarbeidet, helt til politiet aktivt siktet meg for et drap jeg ikke sto bak. Jeg kan love deg jeg hadde fightet tilbake og forsøkt å unngå å råtne uskyldig i fengsel. Slutningen din er mao ikke logisk.
3. Virker som du innbiller deg ting vedrørende tiltale og rettssak snarest mulig, hvis det da er VG-intervjuet du tenker på. Det ble ikke sagt noe i nærheten av det der. Men de har kanskje gitt uttalelser et annet sted? I så fall, hvor var det?
4. Intervjuet var for å berolige. "Vi har kontroll, vi vet hva vi gjør. Null stress at hele etterforskningsledelsen sluttet. Vi har nok ressurser til å etterforske det som er nødvendig." Poenget om at TH+RU er "de eneste som er siktet" ble ikke sagt i intervjuet. Det er du som poengterer det. Det er selvfølgelig sant, allikevel - men det kom ikke fra politiet nå. Det samme gjelder det du karakteriserer som hovedmålet. Dette er fri fantasi fra din side.