2022-08-18, 21:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Havsnivå, horisontnivå

Fattar du nu?
Havsnivån säger ju ingenting om jordens form.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej verkligen inte. Vem som helst kan ju enkelt konstatera att havsnivån inte är konstant.

Säg inte att du är så dum så du är en av dem som tror att VÅGOR på vattnet har nåt med nivån i stort att göra? I så fall har vi inget mer att diskutera
Citera
Medlem
Citat:
https://youtu.be/JEFu9QjYzWc

Varsågod

Har visat det många gånger du har säkert försökt förstå om du inte är ny i denna värld. Men håll till godo ta din tid och försök förstå om din hjärna är kapabel

Som vanligt så är det en massa olika enskilda förklaringar, som inte fungerar ihop, samt inte heller stämmer med det vi observerar.

Det där med att tro dina egna ögon verkar bara gälla när det passar.

Måste fråga en sak. Om man ska gå uteslutande på att allt du ser är en direkt bild av verkligheten, anser du då att tex hus inte har parallella väggar? För tittar du på ett hus ifrån en vinkel så ser man tydligt att golv och tak inte är parallella.

Järnvägsspår? Det är lång spetsig triangel eller?

Om du håller en leksaksbil i handen och den ser större ut en en riktig bil 10 meter bort, Är då leksakbilen större?

Jag menar, du TROR VÄL PÅ DINA EGNA ÖGON...
Citera
2022-08-18, 21:58
Medlem
Citat:
Säg inte att du är så dum så du är en av dem som tror att VÅGOR på vattnet har nåt med nivån i stort att göra? I så fall har vi inget mer att diskutera

Nej jag tillhör den kategori som faktiskt kan verifiera om vattnet är platt eller inte. Jag kan såväl se som mäta om vattnet är kurvigt eller i nivå.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-08-18 kl. 22:01.
Citera
2022-08-18, 22:03
Medlem
Citat:

Nej, han menar inte vågor

Förutom det uppenbara att man ser fartyg försvinna eller bara ser toppen på höga byggnader (nej, ni kan inte zooma in det med era Nicon P9000, eller vad ni nu använder för att zooma in småbåtar som inte syns längre just gör att de inte syns för blotta ögat. Prova att zooma in nederdelen på en byggnad där man vara ser övre halvan.

Nä, tänkte väl det.

Men tidvatten kan du ju gärna förklara hur det först försvinner ut till havs, och sen kommer tillbaka och rinner uppåt, samt varför det har en väldigt tydlig korrelation med månens rörelser, så tydlig så man kan förutse tidvattnets rörelser genom att studera månens bana.
Citera
2022-08-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Som vanligt så är det en massa olika enskilda förklaringar, som inte fungerar ihop, samt inte heller stämmer med det vi observerar.

Det där med att tro dina egna ögon verkar bara gälla när det passar.

Måste fråga en sak. Om man ska gå uteslutande på att allt du ser är en direkt bild av verkligheten, anser du då att tex hus inte har parallella väggar? För tittar du på ett hus ifrån en vinkel så ser man tydligt att golv och tak inte är parallella.

Järnvägsspår? Det är lång spetsig triangel eller?

Om du håller en leksaksbil i handen och den ser större ut en en riktig bil 10 meter bort, Är då leksakbilen större?

Jag menar, du TROR VÄL PÅ DINA EGNA
ÖGON...

Då svarar jag som jag har gjort i veckor.... VART I VIDEON FRÅN GENIET VIBES OF COSMOS STÄMMER DET INTE MED VERKLIGHETEN? minut och sekunder i videon tack. Ge mig det. Är någon här smart nog eller har ni någon koll på verkligheten?

Ge mig minut och sekund i videon. Vad stämmer det inte?

SVARA PÅ DET ELLER HÅLL TYST FÖR EVIGT!
Citera
2022-08-18, 22:10
Medlem
Citat:
Då svarar jag som jag har gjort i veckor.... VART I VIDEON FRÅN GENIET VIBES OF COSMOS STÄMMER DET INTE MED VERKLIGHETEN? minut och sekunder i videon tack. Ge mig det. Är någon här smart nog eller har ni någon koll på verkligheten?

Hela jävla videon är helt förvirrad, bland de sämst FE-video jag sett faktiskt men ta 6:28: varken solen eller månen lyser som en ficklampa över en begränsad yta på sättet som visas.

Ge dig nu, jag vet att du trollar, det GÅR INTE att vara så korkad som du låtsas vara
Citera
2022-08-18, 22:11
Medlem
Citat:
Kurvigt vatten hahaha

Jag förstår inte ens vad du tycker är roligt och/eller konstigt med kurvigt vatten. Har du lust att utveckla?

Att vatten finner sin "level" är väl inget du kan ifrågasätta? Att vatten är en vätska som rinner nedåt till lägre lägesenergi är väl självklart?

Eller hävdar du nu plötsligt att vatten inte finner sin nivå?
Citera
2022-08-18, 22:12
Medlem
Citat:

Kan du svara på frågan hur du uppfattar verkligheten. Är järnvägsspår parallella eller inte.

Ja eller nej
Citera
2022-08-18, 22:14
Medlem
Citat:
[
Här jag ger er bevis på att jorden är platt !

Du menar väl bevis för att jorden är LEVEL?

Ledsen men jag förstår inte ditt bevis. Exakt vad talar emot att jorden är en boll? En boll som är i nivå.
Citera
2022-08-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Hela jävla videon är helt förvirrad, bland de sämst FE-video jag sett faktiskt men ta 6:28: varken solen eller månen lyser som en ficklampa över en begränsad yta på sättet som visas.

Ge dig nu, jag vet att du trollar, det GÅR INTE att vara så korkad som du låtsas vara

Iq befriat försök. Ok 6:28 vad är det som inte stämmer i förhållande till hur det ser ut på jorden just då menar du? Är du mongo du kan ju inte svara att solen eller månen lyser som en ficklampa mot jorden!

Förklara VAD STÄMMER INTE I FÖRHÅLLANDE TILL NATT/DAG ÅRSTID?

gör ett försök eller gå och lägg dig.
Citera
2022-08-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du menar väl bevis för att jorden är LEVEL?

Ledsen men jag förstår inte ditt bevis. Exakt vad talar emot att jorden är en boll? En boll som är i nivå.

Vadå en boll som är i nivå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in