2022-08-18, 17:46
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Ryssland kommer att segra. Det är det enda du behöver bry dig om.

Håller du inte med om att många russofilers bombsäkra argumentering har sett ut så här över tid?

1) Innan invasionen: Ryssland kommer inte att invadera Ukraina. Det är bara krigshets och fake news!

2) Från den 24 februari till en bit in i april: Ryssland kommer ta Kiev om några dagar och den korrupte USA-lakejen och knarkaren Zelenskyj kommer att störtas eftersom specialoperationen går enligt plan.

3) "Andra fasen": Attacken mot Kiev var bara en fintning. Allt handlar om Donbass och Ryssland vinner eftersom det dör 1000 ukrainare om dan och landet är på väg att kollapsa.

4) Sedan "HIMARS o'clock!" började gälla: Ni fattar inte. Putin har inte råd att förlora när det gått så långt som det gjort och därför kommer Ryssland att segra!

De här sinsemellan oförenliga uppfattningarna kan omfattas av en och samma människa, och permuteras i enlighet med utvecklingen på slagfältet.

Mina frågor till dig:

1) Borde inte många russofiler känna sig schizofrena idag?

2) Vad kommer att bli nästa hållning som framförs med absolut övertygelse?
Citera
2022-08-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Vansinnigt påstående som lätt kan motbevisas. Om du verkligen tror på detta så hoppas jag att du vaknar och får en rimligare syn på hur omvärlden ser på Ryssland. Om vi tittar på två folkrika länder som Indien och Brasilien som ryska propagandister brukar hållas fram som rysslands allierade så är en stor majoritet av befolkning mot Rysslands invasion. Vad tror du att de gör med din procentlek? I indien vill mer än 40 % av beolkning bryta alla diplomatiska förbindelser med Ryssland och att man ska fördöma invasionen med kraft. Om vi tittar på resterande del av befolkning så är en majoritet av dem pragmatiker som vill kunna köpa billig olja ett tag till och behålla handelsförbindelserna trots att de Ryssland begått ett allvarligt övertramp.

Jag ser hur BRICS länderna utvecklas som svar på väst.
USA och EU har väl numera hotat samtliga BRICS länder med ‘konsekvenser’ om de inte är med.
Väldigt trevlig och sympatisk diplomati från väst, som vanligt.
Kan du länka till 40% siffran i Indien?
Jag vet att Trump är husgud i Indien så det verkar konstigt.
Citera
2022-08-18, 17:48
Medlem
Citat:

Vad är en seger för DIG
Citera
2022-08-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Nej. Du ljuger. Det har inte skett något folkmord.

Det är DU som ljuger grovt.
Att påstå att det inte skett är folkmord är en lögn en grov lögn.
Citera
2022-08-18, 17:49
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Vansinnigt påstående som lätt kan motbevisas. Om du verkligen tror på detta så hoppas jag att du vaknar och får en rimligare syn på hur omvärlden ser på Ryssland. Om vi tittar på två folkrika länder som Indien och Brasilien som ryska propagandister brukar hållas fram som rysslands allierade så är en stor majoritet av befolkning mot Rysslands invasion. Vad tror du att det innebär för din procentlek? I indien vill mer än 40 % av beolkning bryta alla diplomatiska förbindelser med Ryssland och att man ska fördöma invasionen med kraft. Om vi tittar på resterande del av befolkning som inte vill bryta förbindelserna så är en majoritet av dem pragmatiker som vill kunna köpa billig olja ett tag till och behålla handelsförbindelserna trots att Ryssland begått ett allvarligt övertramp.

Intressant. Har du källa på 40% i Indien-påståendet? Jag är lite skeptisk till det.

Sen är frågan vad det betyder att vara "mot Rysslands invasion" också.

Hur som helst lär det inte vara 85% av världens befolkning som är pro-rysslands invasion. Jag skulle även säga att säkert minst 30% av världsbefolkningen har fått så lite information om kriget att de inte har en reell synpunkt, de har för låg utbildning eller lagt för lite tid för att kunna matcha sin egen världsbild och/eller sina egna behov, empatisera med ukraina, LPR/DPR och Ryssland, och därefter bedöma kriget. Men det är bara min åsikt.
Citera
2022-08-18, 17:54
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Lite mer om mannen bakom den där YouTube-kanalen (John Mark Dougan):

En amerikan som bor i Moskva. Att han bor i Moskva har göra med att han flydde från USA i samband med en fake news-skandal. Står mer vid länken.

Han gillar konstiga konspirationsteorier:

Han trodde att det fanns biolabb i Ukraina som tog fram speciella patogener som endast angrep ryssar...

Se ännu en knäppgök, herregud sån stolle. Hade väl åkt in i finkan och han inte fegat iväg men i Rysslands mytomanernas hegenomi kan han ljuga vidare. Tack -Info- för ditt oförtröttliga avslöjande av den Ryska Quisling-desinformationen.
Citera
2022-08-18, 17:54
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det där låter som ett fanatiskt, sekteristiskt och uppgivet svar.
Lite som en domedagssekt.
Citera
2022-08-18, 17:57
Medlem
Citat:
Återkom om en månad kan vi diskutera då.

En månad?
Citat:
=LaVerdadTodo|81119262]Donbassoperationen avslutad i slutet av augusti och då är det nog på alla sätt och vis över för Kievs del
Citera
2022-08-18, 18:05
Medlem
raskenss avatar
Ny explosion på Krym. Ska bli spännande se om det är ett nytt ammoförråd:

https://twitter.com/CasualArtyFan/status/1560248599874867201?t=jMngVsdApnKZG-SyGL88MA&s=19
Citera
2022-08-18, 18:05
Medlem
Citat:
Du Stortrollet, den självutnämnde mästeranalytikern, jag tar ett axplock av dina huvudlösa påståenden och analyser:
Salpeterlager sprängs i luften, gång på gång
HIMARs är utslagna
HIMARs finns ute på den svarta marknaden.
HIMARs som ”bara” gör hål i någon bro
Betydelsen av HIMARs CEP är överdriven
Switchblade finns ute på svarta marknaden.
Ryskt slarv orsakar explosioner
Avtal om bakfoten
Publicerar förfalskade ISW-dokument.
Erkända analytiker anklagas för att vara senildementa
Förvränger och tolkar artiklar så att de ska förefalla att vara i Rysslands favör.
Vecka efter vecka med påståenden om Rysslands nära förestående vinst, och du upprepar lögnerna och fortsätter med länkar som uppenbart är lögn.

Därefter har du mage att skriva följande:

Citat:
Jag brukar som regel kolla upp källor jag inte känner igen. Det gäller även för pro-ryska källor.

Du gör hela tiden ditt yttersta för att så tvivel, tack o lov så finns kunniga människor här i tråden som gång på gång drar ner byxorna på dig och avslöjar dina lögner.

För två veckor skulle det gå fort:
Citat:
Hej! Är det ingen som känner som jag att kapitulationen är nära?!
Vilken dag som helst kommer Kiev kasta in handduken.
Känns som det går fort nu!

Vad är det för fel på dig?
Jag vet att du ignorerar mig p.g.a. gamla oförätter, men du blir ju inte mer begåvad och kunnig för det.
Citera
2022-08-18, 18:06
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Intressant. Har du källa på 40% i Indien-påståendet? Jag är lite skeptisk till det.

Sen är frågan vad det betyder att vara "mot Rysslands invasion" också.

Hur som helst lär det inte vara 85% av världens befolkning som är pro-rysslands invasion. Jag skulle även säga att säkert minst 30% av världsbefolkningen har fått så lite information om kriget att de inte har en reell synpunkt, de har för låg utbildning eller lagt för lite tid för att kunna matcha sin egen världsbild och/eller sina egna behov, empatisera med ukraina, LPR/DPR och Ryssland, och därefter bedöma kriget. Men det är bara min åsikt.

https://indianexpress.com/article/world/russia-ukraine-war-indians-survey-7920614/ :

"One in two Indians also support the sanctions placed on Russia by various countries from around the world for its act of war in Ukraine. The key action, according to people in India, is for Russia to stop all violence in Ukraine.

https://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/6-in-10-indians-satisfied-with-indias-decision-of-not-voting-on-un-resolution-against-russia-survey/articleshow/89968765.cms :

"As for India’s stance on the war, 62% of Indian respondents said they want India to continue diplomatic ties with Russia,"
Senast redigerad av Dharmabum 2022-08-18 kl. 18:15.
Citera
2022-08-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat:
Ett stort bekymmer är att man i väst tror att man är moraliskt överlägsen och därför alltid har rätt.

Ja det er helt klart en stor Russisk bekymring, for demokratier har altid mere ret end diktaturer.

Demokratiers regeringer har altid mere legitimitet end diktaturers regeringer - fordi disse regeringer skal stå til regnskab overfor befolkningerne ved næste valg - det skal diktaturernes regeringer ikke.

Så selvfølgeligt er demokrati tanker en kæmpe trussel mod mafia/oligarkstyre som selvfølgeligt ikke vil stå til ansvar for sine handlinger overfor befolkningerne, og heller aldrig kommer til det.

Biden, Johnson, Scholtz og Macron skal stå til ansvar for sine handlinger ved de næste valg (- det skal Putin ikke fordi han har sikret sin præsident periode indtil 2034 - så de vil altid være moraliskt överlägsen.

Demokrati i väst är inte vad det en gång var.
Nu fungerar bara demokrati om alla tycker det samma. Censur och cancel culture breder ut sig över hela väst. Endast godkända åsikter är numera tillåtna i västs ‘demokratier’.

Det är ingen större skillnad mellan von der Leyen och Putin.

von der Leyen kan inte röstas bort men har tvingat samtliga EU länder in i ett proxykrig mot Ryssland. Det är bara krig som gäller för EUs del.
Ingen kan säga emot.

Jag hade hållit med dig för några år sedan då demokratin i Europa och USA verkligen fungerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in