2022-08-18, 16:27
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "flash Ukraine twitter" skall det ha utförts järnvägssabotage utanför Moskva. Nyheten kommer från ryska källor.
Härliga nyheter!

Snaran dras åt även inom Rysslands gränser.

Krim är väl snart tömd på ryska facister. De går inte säkra nånstans.
Citera
2022-08-18, 16:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Tyvärr, du frågar fel person verkligen. Jag går inte runt och fantiserar om att jag kommer att befinna mig i något skyttevärn under min livstid. Går man kring med en sådan oro bör man söka hjälp. Det finns visst klimatångestterapeuter nuförtiden. Det kanske finns sådana för russofobi också. vad vet jag?
Du är i alla fall en konsekvent femtekolonnare.

Sverige har sedan minst 75 år haft en försvarsmakt med syfte att skydda vårt territorium och oberoende. I praktiken innebar det att möta en invasion från ’Stormat Röd’, och det hade behövts göras av svenska män i skyttevärn på samma sätt som nu sker i Ukraina. Det är den iden om uppoffring, inklusive liv och lem, för nationen som du sitter bakom ditt tangentbord och skrattar bort.

Inte så konstigt att du då inte kan begripa att hundratusentals ukrainare anmält sig som frivilliga för att möta ryssen med vapen i hand. Du sitter och skriver inlägg efter inlägg om hur Ukraina är dömda att förlora mot övermakten, men missar den lilla detaljen att de dör lika många på den ryska sidan, och de numera numerärt underlägsna ryska soldaterna har inget att slåss för på ukrainsk jord. Eftersom ditt hjärta klappar för det ryska så kan du kanske fundera på hur din pacifistiska hållning hade funkat under ”det stora fosterländska kriget” och vilken flagga som vajst över Kreml om de resonerat som du gör.

Så länge Ukraina är villiga och slåss så kan USA och EU hålla dem flytande utan något som helst problem. Ryssland kommer å sin sida att se företag efter företag gå under pga sanktionerna, vilka inom något år också kommer att slå mot mobiltelefonsystemen, serverprogrammen, PC-mjukvaran, ja allt det som Ryssland inte längre kommer att få service eller uppgradering av. När kriget väl är slut så kommer deras främsta kund till gasen, EU, att vara borta, och det blir att vända sig med mössan i hand till Kina.
Citera
2022-08-18, 16:31
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu är stollen Solovyov igång igen och hotar med att Ryssland ska attackera Baltikum och Europa kommer inte att våga göra nånting för då ska de visst få smaka på kärnvapen.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1560067938337652739

Herregud det var värre än väntat... En av Putin hyllad representant för den ryska linjen som på bästa sändningstid hotar världen med kärnvapenkrig medan fradgan, bokstavligt, sprutar ur munnen. Men det blir faktiskt komik när han mitt i en mening kommer på sig med att ha hotat med supersoniska vapen som bara finns i fantasin, och avslutar med att det tydligen är 100 000 nordkoreaner som ska stå för arbetet med att trycka till Nato och Europa.

Man blir ju inte primärt rädd, vilket är syftet, utan känner mer att det är dags att bita ihop fortsätta sparka på denna rabiessmittade pitbull, kosta vad det kosta vill. Flera av de mest aktiva användarna i den här tråden ger mig samma känsla så det är kanske lite pengar i sjön från trollfabriken?
Senast redigerad av Dharmabum 2022-08-18 kl. 16:34.
Citera
2022-08-18, 16:32
Medlem
Jofs avatar
Putin har lyckats med EN sak. Har fått många stater att rusta upp för att kunna försvara sig mot Ryssland.

Senast.
Danmark ska satsa mer än 40 miljarder danska kronor (motsvarande drygt 57 miljarder svenska kronor) på att bygga nya örlogsfartyg under de kommande 20 åren.

Men annars har han inte lyckats med mycket. En riktig otursgubbe.
Citera
2022-08-18, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Den eventuelle "ryska segern" bliver i givet fald en phyrrhussejr, som uvilkårligt bliver efterfulgt af Den kolde krig 2.0 så Rusland kommer til på sigt at gentage Warzawapagtens kollaps.

Jo Ukraines sag er afgjort våres sag som den er alle demokratiske landes sag.

Ønsker du et langtrukkent Russisk kollaps, så støtter du fortsat bare Ruslands Imperiale Krig.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Pyrrhussejr
Jag tror att en rysk seger kommer att sända chockvågor genom det politiska livet i Europa.
Citera
2022-08-18, 16:34
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det går lika dåligt med mördandet för Ryssen som för dig att försvara det.
När har jag försvarat mördandet? Ett tips: sluta ljug.
Senast redigerad av Judgment 2022-08-18 kl. 16:47.
Citera
2022-08-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Minsk-avtalet handlade om visst självstyre för utbrytarrepublikerna under staten Ukraina. Inget som Ryssland hade med att göra

Ja dom hade kunnat få ett visst självstyre men eftersom Ryssland envisades med att fortsätta
stödja den separatiströrelse dom själva startat gick inte självstyret att genomföra.
Det är inte så svårt att se att detta var ren taktik och krigslist från Rysslands sida.
Kreml ville skapa en anledning att starta ett erövrings krig.
Förhoppningsvis kan Ukraina kasta ut all Rysk militär personal från sitt land igen och då kan man
återuppta diskussionerna om ett visst självstyre för Donbas just nu är det nog inte att tänka på.
Citera
2022-08-18, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du spekulerar alltså bara med andra ord käre kremlkreatur😉. Du har hävdat i ett par månader nu att Ukraina är på väg att förlora.
Jag spekulerar inte. Det finns ganska gott om information därute från båda sidor som förklarar styrkeförhållandena. Och lite allmänbildning måste man väl ha så att man förstår storleken på Ryssland.

Det var kört från första stund för Ukraina. Enda chansen hade varit om NATO lagt sig i men det hade säkerligen slutat med en katastrof för hela mänskligheten.
Citera
2022-08-18, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När kommer ryssarna segra? I morgon, om en månad eller om ett år?

Hur kommer en rysk seger se ut? Erövra hela Ukraina? Erövra delar av Ukraina? Bara behålla Krim? Att Putin överlever?
Ryssland kommer att segra. Det är det enda du behöver bry dig om.
Citera
2022-08-18, 16:37
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Varför håller du på Ryssland om man får fråga?
Gör jag? Kan du visa när jag har påstått det? Sluta ljug, du är pinsam.
Citera
2022-08-18, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du är i alla fall en konsekvent femtekolonnare.

Sverige har sedan minst 75 år haft en försvarsmakt med syfte att skydda vårt territorium och oberoende. I praktiken innebar det att möta en invasion från ’Stormat Röd’, och det hade behövts göras av svenska män i skyttevärn på samma sätt som nu sker i Ukraina. Det är den iden om uppoffring, inklusive liv och lem, för nationen som du sitter bakom ditt tangentbord och skrattar bort.

Inte så konstigt att du då inte kan begripa att hundratusentals ukrainare anmält sig som frivilliga för att möta ryssen med vapen i hand. Du sitter och skriver inlägg efter inlägg om hur Ukraina är dömda att förlora mot övermakten, men missar den lilla detaljen att de dör lika många på den ryska sidan, och de numera numerärt underlägsna ryska soldaterna har inget att slåss för på ukrainsk jord. Eftersom ditt hjärta klappar för det ryska så kan du kanske fundera på hur din pacifistiska hållning hade funkat under ”det stora fosterländska kriget” och vilken flagga som vajst över Kreml om de resonerat som du gör.

Så länge Ukraina är villiga och slåss så kan USA och EU hålla dem flytande utan något som helst problem. Ryssland kommer å sin sida att se företag efter företag gå under pga sanktionerna, vilka inom något år också kommer att slå mot mobiltelefonsystemen, serverprogrammen, PC-mjukvaran, ja allt det som Ryssland inte längre kommer att få service eller uppgradering av. När kriget väl är slut så kommer deras främsta kund till gasen, EU, att vara borta, och det blir att vända sig med mössan i hand till Kina.
Nu dör det inte lika många på den ryska sidan mer än i huvudena på folket i ISW och UK MoD.

Förstår du inte att du blir matad av propaganda varje dag? Har du inget att tänka med? Men det är ju klart, tror man att ryssarna bombar ett kärnkraftverk som dessutom är vitala för de områden man har tagit kontroll över samtidigt som man har egen personal där då förstår jag att man sväljer allt annat.
Citera
2022-08-18, 16:39
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Allt är ert ansvar, 100%.

Ni är sämre än nasse-tyskland, de kunde åtminstone erkänna att de krigade och mördade .
Vilka är ni? När har jag påstått att de inte krigar och mördar? Sluta ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in