2022-08-18, 12:58
Medlem
QuietExits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Du fattar inte att Ukraina är på väg att förlora krget och en jävla massa ukrianska soldater har blivit till kanonmat - under Zelenskys svek?

Ingen mer kommentar från min sida.

Du håller för låg nivå.

Det är en massa ryska soldater som dör i onödan pga Putin tro att han är Peter den store.
Citera
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Kan du få Putin att dra tillbaka sina trupper så kriget slut på nolltid.
Alternativt sluta fred på bådas villkor, om det är möjligt.

Kan du fixa något av alternativen? Är det inte Putins och Zelenkys ansvar? Får jag inte uttrycka min åsikt utan att behöva ta ansvar för något jag inte orsakat?
Citera
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Hoppsan. Att länders nyhetsredaktioner kan vara kritiska mot sin egen ledning är nog något helt nytt för Pro-Ryssar tydligen.
Förskräckligt med opportunistiska mafiosos som nyttjar armen för egen vinning tur att Ryssland inte har några sådana problem.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det lagas nog inom någon timma. Det är broar och järnvägsbankar man ska gå efter, dessa är betydligt mer besvärliga att reparera. Kan man slå ut elförsörjningen till järnvägen samt dieselförsörjningen och signalsystemen så blir det än mer besvärligt för barnamördare V.Puttin och hans undermåliga trupper

Helt riktigt. Både ryssar och ukrainare är duktiga på att laga järnvägsspår, eftersom dessa är så viktiga för båda länderna för att upprätthålla logistikkedjorna. Allt i enlighet med gammal sovjetisk "doktrin".

I maj/juni hade ryssarna en stor jäkla kampanj för att slå ut det ukrainska spårnätet. Syftet var att förhindra vapen och ammunition från att komma från Polen, via Dnipro till JFA ("Joint Forces Area"), dvs det befästa område i Donbasfickan där en mkt stor del av Ukrainas tyngre brigader håller hus.

Detta gick inte alls.

Spår, järnvägsknutpunkter och transformatorstationer utsattes för raket- och robotangrepp vareviga dag, men järnvägstrupperna låg på som flitiga bin och reparerade spåren på nolltid. Försörjningen har hållits igång hela tiden. Det där klarar nog ryssarna också.
Citera
2022-08-18, 12:59
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Varför angav de inte de som skäl då.

Varför behövde man lagstifta om att man inte kunde gå med på villkoren i avtalen?
Som skäl när då? När man skrev avtalen?

Då fanns inga bevis för att Ryssland varit i Ukraina.
Citera
2022-08-18, 13:00
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Haha man häpnar… än en gång en mupp som påstår att snart vinner Ukraina. Kan ni inte bara hålla käften och inse att de aldrig vinner, att det bästa är att kriget tar slut så fort som möjligt? Jag återkommer om en vecka, Ukraina kommer fortfarande inte ha skrämt iväg ryssen… och fler människor kommer ha dött, från båda sidorna, men det blir du väl kåt av.
Det bästa för mänskligheten är om Ryssland tar slut så fort som möjligt.
Citera
2022-08-18, 13:00
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Nu måste vi hålla oss till fakta här Minsk avtalet var Ryssarna först med att bryta och man
gjorde det avsiktligt för att tvinga Ukraina att dra sig ur då det var en del av strategin i
att skaffa sig en förevändning att senare invadera.
Det du vill kalla en statskupp var ju egentligen inget annat än en folkresning mot att Ryssland
tilläts ha en marionett styrande i Kiev och att Ryssland hade manipulerat valet för att
tillsätta den samma , när sådant uppdagas kan det nog göra vem som helst sur.
Så nu fick Ryssarna en djävla uppförsbacke att invadera Ukraina med vetskapen om
att det knappt fanns några Ukrainare som skulle stödja deras ockupation.

Minsk-avtalet handlade om visst självstyre för utbrytarrepublikerna under staten Ukraina. Inget som Ryssland hade med att göra
Citera
2022-08-18, 13:01
Medlem
Citat:
Självklart. Ryssland har varit påväg att förlora striden säkert 50 gånger sedan det startade, enligt er. Ni är ju för roliga… vad röker du? Kanske jag kan få lite av det så att jag hamnar på er nivå?

.... och Ukraina har redan förlorat kriget minst 200 gånger på drygt 170 dagar. Samt förlorat ca 150% av sina flygplan, 30 av 16 levererade Himar och minst 175% av själva armén. I alla fall om man ska tro på flera av de Putinanhängare som vi har i tråden.
Citera
2022-08-18, 13:03
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du får väl ringa Putin och be honom lämna Ukraina snarast?

Lyssnar han på dig, då tar kriget slut fort.

Att behålla sitt land är viktigare än livet, för många.

Och detta är inget nytt i historien. Så har det varit i många krig.
Jag är inte ansvarig för något gällande kriget. Jag har trots det rätt att uttrycka min åsikt, men jag förstår att det är svårt för dig att förstå.

Jaha, vad trist. Då tycker jag ännu mer synd om ukrainarna och alla västmuppar som vill att de slaktas för ett enda syfte - heder.
Citera
2022-08-18, 13:05
Medlem
raskenss avatar
200 dödade ryska soldater igen. Det verkar som Ukraina sakta håller på att åderlåta Ryssland. ryssarna skickar våg efter våg av dåligt utrustade soldater mot en säker död. Dom blir enkelt nermejade av ukrainarna. Snart finns inge fler ryssar alla är dödade i fält eller skadade. Undrar om inte Ukraina bara låter dom komma och inte allas har nån avsikt att anfalla. Om några månader har hela Ryssland totalt dränerats på soldater. En intern kollaps tar vid och inbördeskriget står för dörren.

För att belysa hur hysteriskt dåliga ryssarna är så har dom inte lyckats träffa en enda av dom 16 HIMARS som finns ute på fält. INTE EN ENDA. Dessa 16 Himars är förmodligen jordklotets mest eftertraktade måltavla just nu. Dom har varit ute på fält i ÖVER EN MÅNAD. Ingen har träffats.

Ryssland är de facto en Monty Phyton sketch live.
Senast redigerad av raskens 2022-08-18 kl. 13:09.
Citera
2022-08-18, 13:07
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
att det var usa sponsrade nazister är kreml propaganda, tror du på varje ord från kreml? är du anställd för att sprida rysspropaganda ?

Nä, men jag tror på Victoria Nuland.
Citera
2022-08-18, 13:07
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Jag är inte ansvarig för något gällande kriget. Jag har trots det rätt att uttrycka min åsikt, men jag förstår att det är svårt för dig att förstå.

Jaha, vad trist. Då tycker jag ännu mer synd om ukrainarna och alla västmuppar som vill att de slaktas för ett enda syfte - heder.
Oh you support the opposite of the current thing do you?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in