2022-08-18, 15:42
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hur kan mitt tänk vara att det är bäst att kriget fortsätter när jag uttryckligen skriver att det är viktigt att kriget tar slut?

Jag frågar dig dessutom om hur du tror att vi kan få slut på kriget?

Åh nej... Nu märker jag att du helt undviker frågorna och pratar om annat...
Suck..! Är du ännu ett sånt där rysstroll som skräpar ner tråden?

Ok, är du med på ett test?
Svara på de här frågorna är du hygglig;
1. Är putin en diktator?
2. Var det putin och ryssland som invaderade Ukraina?

Mvh
Ditt inlägg verkade oseriöst.

1. Ja.
2. Ja.

Jag har inget svar på hur man kan avsluta kriget på bästa sätt, men jag vet att Ryssland aldrig bara kommer dra sig ur landet för att vi på Flashback önskar det. Så att fortsätta säga att det är enda sättet är bara löjligt och orealistiskt.
Citera
2022-08-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
"Glad" har inget att göra med min slutsats om den ryska militära segern. Det är snarare ett konstaterande av verkligheten.

Och rent krasst så är inte Ukrainas sak vår i min värld.

Den eventuelle "ryska segern" bliver i givet fald en phyrrhussejr, som uvilkårligt bliver efterfulgt af Den kolde krig 2.0 så Rusland kommer til på sigt at gentage Warzawapagtens kollaps.

Jo Ukraines sag er afgjort våres sag som den er alle demokratiske landes sag.

Ønsker du et langtrukkent Russisk kollaps, så støtter du fortsat bare Ruslands Imperiale Krig.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Pyrrhussejr
Citera
2022-08-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det handlar inte bara om att köra bort dessa objudna "gäster", det viktiga att de inte återkommer.

Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Blir jag? Är det inte jag som frågar er om ett REALISTISKT tillvägagångssätt att avsluta kriget på?

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva skriva det för att ni ska förstå. Ryssland kommer aldrig bara dra sig ur Ukraina utan att delvis få som de vill, alltså är det inte realistiskt oavsett om det hade varit det bästa. Så hur ska man lösa konflikten?

Genom att upprepa samma mantra - ”RYZZLAND MÅZTE DRA ZIG TILLBAKA TILL ZITT PIZZLAND!”?

Putin har sagt att de vill att Ukraina förblir ett neutralt land samt att de slutar bomba befolkningen i Donetsk- och Lughanskregionerna. Det är två av kraven, oavsett vad vi tycker om det.

Ryssland erkänner gränserna att regionerna tillhör Ukraina samt slutar förse och träna dessa upprorsmakare, bidrar till stabilitet i regionen och att folket följer nationella lagar. Sen kan nog Ukraina gå med på att vara neutral.
Citera
2022-08-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Ryssland erkänner gränserna att regionerna tillhör Ukraina samt slutar förse och träna dessa upprorsmakare, bidrar till stabilitet i regionen och att folket följer nationella lagar. Sen kan nog Ukraina gå med på att vara neutral.

Citat:
Sen kan nog Ukraina gå med på att vara neutral.

Nej det kan Ukraine ikke, for så har hele eksistenskampen været forgæves, og Rusland angriber igen når de har lyst, for de har ingen respekt for neutrale lande, ligesom de ingen respekt har for det neutrale Sverige.

Generelt kan man jo sige belært af historien at, man ikke skal række Rusland en lillefinger for så tager de bare hele hånden.
Senast redigerad av Moentos 2022-08-18 kl. 16:09.
Citera
2022-08-18, 16:06
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Expressen, betalvägg… Behövs inte sägas mer, ni tror som sagt på allt som skrivs i svensk media.

Det går lika dåligt med mördandet för Ryssen som för dig att försvara det.
Citat:
– Ryska styrkor har bara uppnått minimala framsteg, och i vissa fall har vi avancerat sedan förra månaden, säger Arestovytj.

Under torsdagen uppgav Ukrainas försvarsminister att ryska styrkor flyttar flygplan djupare in på Krymhalvön bortom räckhåll från ukrainska styrkor, efter den senaste tidens attacker.
https://www.theguardian.com/world/live/2022/aug/18/russia-ukraine-war-zelenskiy-adviser-says-war-in-deadlock-russia-appoints-new-black-sea-commander-li ve-news?page=with:block-62fda5818f0892f840b8936b#block-62fda5818f0892f840b8936b
Senast redigerad av Taggad 2022-08-18 kl. 16:10.
Citera
2022-08-18, 16:08
Medlem
Citat:
Man kan använda en enkel miniräknare om man är dålig på huvudräkning.

Det mesta av fotjobbet i Ukraina har gjorts av LDNR-styrkor under ledning och understöd från ryska styrkor. Ryssland har engagerat ungefär 10% av sin militära kapacitet i kriget. Varje dag avlossar man mellan 50.000 till 70.000 artilleripjäser mot mindre än en tiondel från ukrainska sidan. Sakta och säkert mals den ukrainska armén ner både på fronten och med långdistansvapen på andra platser.

Ukraina har en kraftigt reducerad armé enl. ukrainska uppgifter som talar om enorma förluster även om man bara tror hälften av det som rapporteras. Man har fått in 16 HIMARS-pjäser med begränsad mängd ammunition. Med det ska man försvara en lång front mot öster. Är den 150 mil lång som jag har hört nämnas? Man väntar ett tillskott på 10.000 soldater på utbildning i UK. Inte med den mest optimistiska analysen kan man se att Ukraina går mot en seger. Och det verkar också vara uppfattningen i EU om man ska gå efter engagemanget nuförtiden:
Update August 18, 2022: data since January 24 and through August 3

The flow of new international support for Ukraine has dried up in July. No large EU country like Germany, France or Italy, has made significant new pledges. However, the gap between committed and disbursed aid has narrowed.

The newest update of the Ukraine Support Tracker (July 2 to August 3) shows that, in July, Ukraine received only around 1,5 billion euros in new pledges of support. In total, the tracker now records commitments of 84.2 billion euros.

“In July, donor countries initiated almost no new aid, but they did deliver some of the already committed support such as weapon systems," says Christoph Trebesch, head of the team that compiles the Ukraine Support Tracker. Germany, for example, has not announced any further military support, although it did send considerably military aid committed earlier.
https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker/?cookieLevel=not-set

Så varför inte uppmana Zelensky att inleda fredsförhandlingar snarast? För att rädda vad som räddas kan av Ukraina och spara liv. Kanske blir också Putin på bättre humör och att Europa slipper att frysa i vinter om en uppgörelse kan göras.

Sammantaget, det behövs inga kartor för att komma fram till den slutsats jag gjort bara enkel matematik.

Du spekulerar alltså bara med andra ord käre kremlkreatur😉. Du har hävdat i ett par månader nu att Ukraina är på väg att förlora.
Citera
2022-08-18, 16:10
Medlem
raskenss avatar
Skönt med fullträffar på ryska fascister

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1560205606459514880?t=yHESrka5HZIzG8ybpfaRgg&s=19
Citera
2022-08-18, 16:10
Medlem
Citat:
Jag tror att jag har fått gratis logi i din skalle.

Släpp det där nu. Åtminstone för det ukrainska folkets skull. Ryssarna går mot en avgörande militär seger och det bästa är att fredsprocessen kommer igång så fort som möjligt.

När kommer ryssarna segra? I morgon, om en månad eller om ett år?

Hur kommer en rysk seger se ut? Erövra hela Ukraina? Erövra delar av Ukraina? Bara behålla Krim? Att Putin överlever?
Citera
2022-08-18, 16:14
Medlem
På baggrund af Ruslands imperiale krig og generelt aggressive adfærd skal den danske flåde nu udbygges for 40.000.000.000dkr:

https://policywatch.dk/nyheder/christiansborg/article14319653.ece
Citera
2022-08-18, 16:22
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" skall det ha utförts järnvägssabotage utanför Moskva. Nyheten kommer från ryska källor.
Citera
2022-08-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Åh det finns massor av saker som skrivs i media som du skulle gilla, håll utkik efter allt Tone Schunnesson och Magda Gad skriver.

Ja - her får Tone Schunnesson svar på tiltale:

https://www.expressen.se/kultur/ide/ryssland-kan-inte-knacka-kvinnorna/
Citera
2022-08-18, 16:27
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Skönt med fullträffar på ryska fascister

https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1560205606459514880?t=yHESrka5HZIzG8ybpfaRgg&s=19

Underbart att se grillade ryssar, de hamnar på samma plats som nazisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in