• 1
  • 2
2022-08-18, 08:34
Medlem
Hanif Bali är en svensk rikdsdagsman. Då ha han är född -87 och dessutom hunnit fly till Sverige får man nog säga : bra jobbat Hanif!

Sverige har tre säkerthetstjänster som framför försöker spionera, infiltera och förstöra för oss. Det är Kina,Ryssland och det är Iran.

Om vi utgår ifrån att länders säkerhetstjänster i nte är direkt dumma, utan snarare väldigt smarta, kan de göra saker som vi utanför den världen aldrig ens skulle kunna tänka oss.

Men tänk på fallet Hanif. Han är en ung iranier som gör en kometkarriär i ett annat land. Han har lärt känna de flesta av makthavarna,

Samtidigt bedriver han en mycket provocerande, för att inte säga polariserande, logg. Finns det något mera effektivt som spion än så split i ett land? Vi ser det i USA som håller på att slitas sönder av
hur polariserat det är. Men här hemma i Sverige har vi Hanif Bali som kastar sig över varje fråga som kan verka provocera och med gläjde engegerar sig i den.

Jag tror så här, att lägga ner 30 års arbete är ingenting för ett säkerthetstjänst om resulterat blir
en agent som har nått de högsta nivåerna.

För mig är det solklart att Hanib Bali är iransk spion som har infitrerat vår högsta ledningen och som satidigt gör allt som står i hans makt att splittra det svenska folket!
Citera
2022-08-18, 08:41
Medlem
stigenhems avatar
Intressant tes!

Jag har för tillfället inget mer att ge i denna tråd förutom att jag kommer spara den som favorit och titta in ofta.

Återkommer med mera välkonstruerade svar längre fram.

Mvh/ stigenhem
Citera
2022-08-18, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
För mig är det solklart att Hanib Bali är iransk spion som har infitrerat vår högsta ledningen och som satidigt gör allt som står i hans makt att splittra det svenska folket!

Varför är han en agent och inte bara en provokatör? Att det skulle röra sig om att "splittra landet" för att han inte är helt konform i den äckliga sossiga konsensuskulturen?

Du har vilda teorier men du behöver nog lite mer kött på benen för att åtminstone jag ska svälja det.
Citera
2022-08-18, 08:42
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Hanif Bali är en svensk rikdsdagsman. Då ha han är född -87 och dessutom hunnit fly till Sverige får man nog säga : bra jobbat Hanif!

Sverige har tre säkerthetstjänster som framför försöker spionera, infiltera och förstöra för oss. Det är Kina,Ryssland och det är Iran.

Om vi utgår ifrån att länders säkerhetstjänster i nte är direkt dumma, utan snarare väldigt smarta, kan de göra saker som vi utanför den världen aldrig ens skulle kunna tänka oss.

Men tänk på fallet Hanif. Han är en ung iranier som gör en kometkarriär i ett annat land. Han har lärt känna de flesta av makthavarna,

Samtidigt bedriver han en mycket provocerande, för att inte säga polariserande, logg. Finns det något mera effektivt som spion än så split i ett land? Vi ser det i USA som håller på att slitas sönder av
hur polariserat det är. Men här hemma i Sverige har vi Hanif Bali som kastar sig över varje fråga som kan verka provocera och med gläjde engegerar sig i den.

Jag tror så här, att lägga ner 30 års arbete är ingenting för ett säkerthetstjänst om resulterat blir

Vi andra vill nog ha mer bevis än vad du tror, du kan lika gärna vara en iranier som vill smutskasta denne Bali.
Citera
2022-08-18, 08:43
Avstängd
Ibland undrar man vad som försigår i folks hjärnor som din.

Måste ju va en trolltråd eller?

Han har ett för stort ansikte utåt för att kunna vara en spion fattar du väl
Citera
2022-08-18, 08:45
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:

Jag förstår vad du försöker säga, men kan inte säga att jag håller med. För det första är han ju i sådana fall ingen "sleeper agent" eftersom deras hela funktion är att leva som vanligt och ligga lågt till deras egentliga arbetsgivare vill att de gör något i landet de befinner sig i.

För det andra: Hanif Bali är en högljudd liten grabb ja, men knappast någon med makt (eller ens kompetens) för att generera någon större splittring inom det svenska samhället.

Sen tror jag knappast Iran lägger något krut på att försöka ställa till det för Sverige, varför skulle de göra det(?)
Citera
2022-08-18, 08:49
Medlem
Irans enda intresse av Sverige är att hålla koll på alla exiliranier som ogillar nuvarande regimen. Att så många av dessa hamnat här är dessutom pga att man i Iran efter revolutionen sände rena reklamprogram för hur bra Sverige var. Det sågs som ett bekvämt sätt att bli av med oppositionella att få dem att emigrera.
Citera
2022-08-18, 09:00
Medlem
TheJackets avatar
Hamid Bali är bara riksdagsman i några veckor till.

Varför skulle han spionera för Irans räkning? Han bajsar ju lika mycket på mullorna som han bajsar på MEK
Citera
2022-08-18, 09:27
Medlem
Aldrig i livet.
Hanif har redan dödsstraff i Iran
Citera
2022-08-18, 10:11
Medlem
Okej... låt oss göra en lista:

För din tes:
Han bedriver kraftig propaganda mot den största oppositionsgruppen mot den iranska regimen utanför Iran dvs MEK. Läs hans bok där han kultförklarar gruppen och påstår att hans föräldrar hjärntvättats av dessa. Den iranska regimen avskyr MEK och ser det som ett existensiellt hot. MEK är understödda av Israel och USA.

Argument mot din tes:
Hanif Bali har gjort stora utspel mot hur svenska politiker på båda sidor om blocken hanterat Iran och den islamiska republiken. Både mot sossarna men ÄVEN mot Moderaterna och den heliga Carl Bildt vilket nu har kostat honom en riksdagsplats.

Ovanstående kan iofs vara ngn form av persoetnisk taqqiya? Jag vet inte, det är en intressant tanke som du lyfter och framtiden lär utvisa om huruvida han agerat i Svea Rikes tjänst eller om han skyddat revolutionen på bortaplan.
Citera
2022-08-18, 10:23
Medlem
tegelpanna123s avatar
Tror jag inte en sekund på. Splittringen i Sverige beror på alla dem som konstant har demoniserat SD och deras sympatisörer, dit hör inte riktigt Hanif🦉
Citera
2022-08-18, 10:27
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
Jag tror du menar SÄPO, MUST och Regeringen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in