2022-08-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Noen synes det er veldig viktig at ikke BMWen i Ås diskuteres.

Hvilken BMW?
Citera
2022-08-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Har du forresten funnet ut noe mer om de personene som eier eller har eid en slik plommerød BMW X3 facelift 2017? Vi fant vel ut at en av dem som eide en slik bil
er en god venn av Holden. Om ikke annet, så er det et pussig sammentreff, gitt
at det var bare 12 stykker som hadde slik bil på forsvinningstidspunktet, hvis jeg
husker deg riktig.

Ut fra de opplysninger som foreligger, blandt annet de 12-13 stk, sjekk av hvem som eide disse, hvilken landsdel de hørte hjemme osv osv, så må jeg konkludere med at det er snakk om en "ikke Norsk bil". (som etter min mening bare gjør dette enno mere sucpect) Men det forutsetter at bilen er en X3, og ikke f.eks en X5 med X3 emblem. Som jeg har skrevet før, bilen er såppas spesiell, at BMW systemet burde finne denne. Men jeg er inneforstått med at politiet IKKE ønsker å finne denne bilen, da det smadrer deler av hovedhypotesen deres.
Citera
2022-08-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
I en «Orderud»- setting er sannsynligheten for frifinnelse større, enn når man tillegger ulike handlinger til enkeltpersoner. Det var like før det ikke ble noen tiltaler i Orderudsaken av den grunn

Det er sant. Men uansett rimer det svært dårlig at etterforskningsledelsen trekker seg på grunnlag av at sjefene deres ønsker rettsak på et svakt grunnlag, slik Svartediket ser ut til å tro.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-08-17 kl. 22:41. Anledning: Skrivefeil
Citera
2022-08-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Bilobservasjonen i Ås dras lenger og lenger ut på viddene.

Nå kan vitneutsagnet til og med brukes til å fjerndiagnostisere helsetilstanden til passasjeren i bilen.
Ikke nok med det - observasjonen skal også forklare hva som hendte inne i en bolig over 4 mil unna.

Å trekke den slutning at Ås-kvinnens opplysninger kan tyde på indre blødninger hos AE, er bare en ny avsporing i saken. Det er i det hele tatt svært lite sannsynlig at noen kan bedømme nyansene i ansiktsfargen til en tilfeldig person - gjennom et bilvindu og et skyggelagt baksete.

Jeg har ikke fjerndiagnostisert noen på grunnlag av et vitneutsagn. Jeg formidler forskjellige teorier basert på de opplysningene vi kjenner til. Det er ikke usannsynlig at en kamp med GM, eller fall ned en trapp kan føre til indre blødninger.

Ikke engang Milli er sikker på at AE ble drept i S4. Hvorfor er du så skråsikker på at BMWen på Ås er et blindspor?
Citera
2022-08-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ut fra de opplysninger som foreligger, blandt annet de 12-13 stk, sjekk av hvem som eide disse, hvilken landsdel de hørte hjemme osv osv, så må jeg konkludere med at det er snakk om en "ikke Norsk bil". (som etter min mening bare gjør dette enno mere sucpect) Men det forutsetter at bilen er en X3, og ikke f.eks en X5 med X3 emblem. Som jeg har skrevet før, bilen er såppas spesiell, at BMW systemet burde finne denne. Men jeg er inneforstått med at politiet IKKE ønsker å finne denne bilen, da det smadrer deler av hovedhypotesen deres.

Det hadde vært bra om Åsted Norge og Asbjørn Hansen jobbet videre med denne observasjonen. Det er nok større sjanse for at de finner denne bilen enn politiet.
Citera
2022-08-17, 23:02
Medlem
Etter over 2 år har ikke Åsted Norge funnet noe grunnlag for å følge opp saken med BMWen videre.

Betyr det at TV2 ikke ønsker å finne bilen...? Eller gjelder den "logikken" bare for politiet?
Hvis det er større sjanse for at TV2 skal finne bilen, hvorfor har de ikke gjort noe med det?
Citera
2022-08-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvilken BMW?

Den bilen ble trolig brent opp etter forbrytelsen og er trolig vanskelig å finne i dag. Det er som å lete etter en nål i en høystakk.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-08-17 kl. 23:11.
Citera
2022-08-17, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Med en så gådt planlagt forbrytelse så er ikke "kidnapping som gikk galt" noe alternativ.

1. Enten ble hu kidnappet, og deretter drept med viten & vilje som følge at at TH ikke innfridde kravene i tide. Som det også fremgår i brevet, "gjør du ikke som vi sier blir hu tatt av dage". F.eks skulle han ikke kontakte politiet. Eller, 2. Det er ikke noe kidnapping, kun drap og massiv villedning.

Det meste peker på det siste. Men likevell, hvem gikk forran Futurum, og hvem var i Ås... Disse to observasjonene liker ikke de som ikke tilhører TT å snakke om. Noen var det jo, å det er serdeles påfallende at ingen av dem har meldt seg. En mulighet er også at begge disse observasjonene er en del av den massive villedningen.

Men at hele stjernegalleriet til politiet slutter i saken lover ikke bra. Flere her inne som har klamret seg fast i at politiet gjør store fremskritt i det skjulte, og at saken driver frem. Dette må disse brukerne bite i seg, å erkjenne at dette ikke er tilfelle.

Snakket forleden med en som bor ikke langt unna, å vedkommende er født i samme ti-år som siktede. Fikk intrykk av at de fleste der oppe trodde at TH var skyldig, i form av å betale noen for jobben.
Det kan såklart dreie seg om en kidnapping som gikk galt. Det at gjerningen er godt planlagt utelukker ikke det scenarioet. Den røde BMWn trenger ikke å ha noe med saken å gjøre. Heller ikke Hettemenn og Futurum-menn.

Jeg synes at det er sannsynlig at kun 1 gjerningsperson har utført kidnappingen. Motivet kan være oppmerksomheten saken gir. I tillegg til et sadistisk maktbehov, og mestringsfølelsen det gir. Pengeutpressing er også et maktmiddel som kan brukes i en slik sammenheng.

Jeg tror gjerningspersonen har vært i S4 flere ganger før AEH ble kidnappet. Dette tror jeg var viktig for gjennomføringen. Jeg tror nemlig mange spor er plantet, nettopp for at saken skulle bli sensasjonell. Og på den måten kunne flest mulig bli rammet.

Det kan ha vært en kidnapping som gikk galt, eller planen kan ha vært å drepe kidnappingsofferet et annet sted straks etterpå. Hypotetisk kan hun fortsatt være levende. Det kommer an på kidnapperen.

Jeg utelukker ikke at flere gjerningspersoner kan være involvert, men slik saken fremstår, så mener jeg at det er mest sannsynlig at kun 1 person har utført gjerningen.
Citera
2022-08-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Etter over 2 år har ikke Åsted Norge funnet noe grunnlag for å følge opp saken med BMWen videre.

Betyr det at TV2 ikke ønsker å finne bilen...? Eller gjelder den "logikken" bare for politiet?
Hvis det er større sjanse for at TV2 skal finne bilen, hvorfor har de ikke gjort noe med det?

Vet du hvilke saker Åsted Norge jobber med? Kanskje de ikke ønsket å blande seg ytterligere inn i en pågående etterforskning? Eller kanskje de har stolt på at politiet etterforsket sporet videre, etter det nye vitnet meldte seg til Åsted Norge?
Citera
2022-08-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan såklart dreie seg om en kidnapping som gikk galt. Det at gjerningen er godt planlagt utelukker ikke det scenarioet. Den røde BMWn trenger ikke å ha noe med saken å gjøre. Heller ikke Hettemenn og Futurum-menn.

Jeg synes at det er sannsynlig at kun 1 gjerningsperson har utført kidnappingen. Motivet kan være oppmerksomheten saken gir. I tillegg til et sadistisk maktbehov, og mestringsfølelsen det gir. Pengeutpressing er også et maktmiddel som kan brukes i en slik sammenheng.

Jeg tror gjerningspersonen har vært i S4 flere ganger før AEH ble kidnappet. Dette tror jeg var viktig for gjennomføringen. Jeg tror nemlig mange spor er plantet, nettopp for at saken skulle bli sensasjonell. Og på den måten kunne flest mulig bli rammet.

Det kan ha vært en kidnapping som gikk galt, eller planen kan ha vært å drepe kidnappingsofferet et annet sted straks etterpå. Hypotetisk kan hun fortsatt være levende. Det kommer an på kidnapperen.

Jeg utelukker ikke at flere gjerningspersoner kan være involvert, men slik saken fremstår, så mener jeg at det er mest sannsynlig at kun 1 person har utført gjerningen.

Sherlock, ingen ukjente vet hvor nøkkelen i garasjen lå.

Men det var nok bare nok en løgn.
Citera
2022-08-17, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Sherlock, ingen ukjente vet hvor nøkkelen i garasjen lå.

Men det var nok bare nok en løgn.
Trenger ikke nøkkel.
Citera
2022-08-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Trenger ikke nøkkel.

Men den forsvant fra garasjen sammen med de påståtte kidnapperne, men det var nok bare nok en løgn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in