Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-08-16, 20:13
Medlem
Hej alla Kalmariter!
Ska eventuellt flytta till Kalmar inom en snar framtid. Vilka områden i Kalmar bör man undvika och vilka områden kan ni rekommendera?
Citera
2022-08-16, 20:19
Medlem
Kvarnholmen(Kattrumpan), Getingen, Södercentrum och Malmen har jag bott i och trivts bra.

Djurängen och Funkabo är helt okej.

Sen Stensö är bra men börjar bli lite långt ifrån centrum.

Varvsholmen hade jag kunnat tänka mig.

Berga och Norrliden är väl områdena som jag själv inte hade bosatt mig i. Speciellt inte norrliden då.
Citera
2022-08-16, 20:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Kvarnholmen(Kattrumpan), Getingen, Södercentrum och Malmen har jag bott i och trivts bra.

Djurängen och Funkabo är helt okej.

Sen Stensö är bra men börjar bli lite långt ifrån centrum.

Varvsholmen hade jag kunnat tänka mig.

Berga och Norrliden är väl områdena som jag själv inte hade bosatt mig i. Speciellt inte norrliden då.

Berga är stort så det går inte att generalisera så. Det är runt Berga Centrum det är skit. Österut är det bra.
Citera
2022-08-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Berga är stort så det går inte att generalisera så. Det är runt Berga Centrum det är skit. Österut är det bra.

Nej såklart men det var min lista över var jag har haft boende, var jag kan tänka mig att bo och vilka områden som jag inte ville bo i. Det var ingen absolut sanning utan bara en personlig reflektion kring TS fråga.
Citera
2022-08-17, 00:40
Medlem
Craiggs avatar
Kalmar är för litet för att det ska kunna vara enorm skillnad mellan stadsdelarna. Vill man vara petnoga så är väl Norrliden inte förstahandsvalet kanske, men det är ju inte Djursholm - Rinkeby-nivå i kontrasterna riktigt.
Citera
2022-08-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Kalmar är för litet för att det ska kunna vara enorm skillnad mellan stadsdelarna. Vill man vara petnoga så är väl Norrliden inte förstahandsvalet kanske, men det är ju inte Djursholm - Rinkeby-nivå i kontrasterna riktigt.

Har bott i flera mycket mindre orter än Kalmar där det varit extrem skillnad mellan stadsdelarna där du finner 80-90% av ortens a-lagare, pundare, kriminella och icke-integrerade invandrare
Citera
2022-08-18, 10:07
Medlem
Södra delen av stan är helt klart bäst, rätt sida av järnvägen så att säga!
Citera
2022-10-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Vad skulle räknas som en bra avgränsning av vad Berga centrum innebär?
Försökte kolla runt på hitta, birthday, eniro osv… på de miljonprogramsliknande områdena i Berga och tyckte det var väldigt få invandrarnamn
Citera
2022-10-19, 23:48
Medlem
Jag skulle inte bosätta mig i Norrliden, Snurrom, Höghusen i Oxhagen. Jag hade valt södra området Bremelyckan, söder centrum, tegelviken, stensö.
Citera
2022-10-20, 08:23
Medlem
Adelaides avatar
Mitt råd: Flytta inte till Kalmar.
Citera
2023-08-20, 01:33
Medlem
Stensö är fint, undvik Oxhagen.
Citera
2023-09-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunkKommunisten
Har bott i flera mycket mindre orter än Kalmar där det varit extrem skillnad mellan stadsdelarna där du finner 80-90% av ortens a-lagare, pundare, kriminella och icke-integrerade invandrare

Är du nazist? Det finns inga större skillnader mellan områdena i Kalmar. Jämför med Stockholm och alla områden i Kalmar blir genast välmående medelklass områden. De som inte har råd bor i större utsträckning någon annanstans än i just Kalmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in