2022-08-17, 20:20
  #201529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Därför att vi hellre identifierar oss med den globala eliten än med de ryska untermenchen som ni. Hur kan det ens vara en fråga? OBS, eftersom du sannolikt är utlänning eller barnrumpa, ovan svar kan innehålla inslag av ironi, men ett sånt upplägg kan man inte missa.

Ett tal av Putin alldeles nyligen:
The Russian leader claimed that "Western globalist elites" were trying "to shift the blame for their own failures to Russia and China," adding that "no matter how hard the beneficiaries of the current globalist model try to cling to it, it's doomed."

https://english.madhyamam.com/india/russian-president-vladimir-putin-lashes-out-at-us-for-prolonging-conflict-in-ukraine-1061081

Fint att du erkänner din agenda. Och jag får väl till viss del erkänna att jag är starkt emot din globohomo-agenda. Jag vill såklart inte väst illa, tvärtom. Men jag vill de regimer som nu styr ska drabbas av motgångar.
Citera
2022-08-17, 20:21
  #201530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Ja ryssarna avancerar minsann! Ta en titt på denna karta med frontlinjen markerad svart 10 juli och röd 14 augusti. Vilket avancemang!
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559903119441633281?s=20&t=mHuwWraab7rnVxxtYObiQg
Nu skall vi inte vara såna! lite ser det väl ut som de avancerat?
Citera
2022-08-17, 20:22
  #201531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Fullt rimligt att Ryssland efter sitt misslyckande att ta hela Ukraina nu har i stort sett de delar de som B-plan tänker försöka behålla. Får se hur det går. Jag är försiktigt optimistisk att de kommer att misslyckas.

Det hade varit omöjligt att kontrollera en fientlig befolkning med den lilla insatsstyrka som man använder. Möjligen behöver man nu en större buffert eftersom Ukraina fått längre räckvidd?
Citera
2022-08-17, 20:25
  #201532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ett tal av Putin alldeles nyligen:
The Russian leader claimed that "Western globalist elites" were trying "to shift the blame for their own failures to Russia and China," adding that "no matter how hard the beneficiaries of the current globalist model try to cling to it, it's doomed."

https://english.madhyamam.com/india/russian-president-vladimir-putin-lashes-out-at-us-for-prolonging-conflict-in-ukraine-1061081

Fint att du erkänner din agenda. Och jag får väl till viss del erkänna att jag är starkt emot din globohomo-agenda. Jag vill såklart inte väst illa, tvärtom. Men jag vill de regimer som nu styr ska drabbas av motgångar.
Man kan tycka att "globalismen" som väst står för är skit,,men hur man i och med det kan få det till att Ryssland är ett alternativ? då har man gjort en riktig tankevurpa.
Citera
2022-08-17, 20:27
  #201533
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja detta är utnötningstaktiken. Även Joakim Paasikivi har talat om detta.

Värt att påpeka i detta.

Tror även de Ukrainska snubbarna börjar nog visa tecken på att vara slitna. Sex månader ute.., se kamrater stupa och annat elände. Skulle nog göra gott med lite rotation, så att de ute vid fältet får ta ett par välbehövliga veckor utav vila och träffa familjer etc..

För detta tror jag inte är över på en bra stund än..
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2022-08-17 kl. 20:31.
Citera
2022-08-17, 20:33
  #201534
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
En hint om var Kina står i Ukraina-konflikten - Peking bekräftar att kinesiska armén deltar med trupp i den jättelika ryska militärövningen "Vostok 2022". Även indien m.fl. länder deltar:
https://www.nbcnews.com/news/world/china-send-troops-russia-joint-military-exercise-rcna43460

Tydligare än så kan nog budskapet till Washington inte bli.
Fast det blir väl tydligare om man tar med viktiga saker från texten?

T.ex:
'China’s participation in the joint exercises was “unrelated to the current international and regional situation,” the ministry said in a statement.'

Eller:
'Shortly before Russia’s Feb. 24 invasion of Ukraine, Beijing and Moscow announced a “no limits” partnership, although U.S. officials say they have not seen China evade U.S.-led sanctions on Russia or provide it with military equipment.'

Kanske borde putin snarare oroa sig för detta:
'Russia’s eastern military district includes part of Siberia and has its headquarters in Khabarovsk, near the Chinese border.'

Mvh
Citera
2022-08-17, 20:33
  #201535
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ett tal av Putin alldeles nyligen:
The Russian leader claimed that "Western globalist elites" were trying "to shift the blame for their own failures to Russia and China," adding that "no matter how hard the beneficiaries of the current globalist model try to cling to it, it's doomed."

https://english.madhyamam.com/india/russian-president-vladimir-putin-lashes-out-at-us-for-prolonging-conflict-in-ukraine-1061081

Fint att du erkänner din agenda. Och jag får väl till viss del erkänna att jag är starkt emot din globohomo-agenda. Jag vill såklart inte väst illa, tvärtom. Men jag vill de regimer som nu styr ska drabbas av motgångar.

Är det där hämtat från ett tal av Putin nyligen? Det låter väldigt uppgivet, nästan med gråten i halsen.
Kanske en kapitulation är nära förestående?
Citera
2022-08-17, 20:36
  #201536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Värt att påpeka i detta.

Tror även de Ukrainska snubbarna börjar nog visa tecken på att vara slitna. Sex månader ute.., se kamrater stupa och annat elände. Skulle nog göra gott med lite rotation, så att de ute vid fältet får ta ett par välbehövliga veckor utav vila och träffa familjer etc..

För detta tror jag inte är över på en bra stund än..
Finns ju hur många filmer som helst på Ukrainska soldater som kommer hem för vila.
Söka får du göra själv.
Citera
2022-08-17, 20:41
  #201537
Medlem
Tvonds avatar
Någon som är missnöjd över att inte få en sprillans ny Lada utan abs, ac och airbag att glida runt i

Citat:
- Do you want to talk to your son? He is a POW in Ukraine.
- I do not want.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1559959464014381058
Citera
2022-08-17, 20:42
  #201538
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Finns ju hur många filmer som helst på Ukrainska soldater som kommer hem för vila.
Söka får du göra själv.

Just "den delen" tror jag är lite..propaganda. Det är mina subjektiva tankar givetvis..
Citera
2022-08-17, 20:44
  #201539
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Värt att påpeka i detta.

Tror även de Ukrainska snubbarna börjar nog visa tecken på att vara slitna. Sex månader ute.., se kamrater stupa och annat elände. Skulle nog göra gott med lite rotation, så att de ute vid fältet får ta ett par välbehövliga veckor utav vila och träffa familjer etc..

För detta tror jag inte är över på en bra stund än..

Ukraina roterar trupp var 10-14 dag där det är möjligt, inte alltid man får åka hem men man kan rotera ut på annan tjänstgöring istället för fronten.
Citera
2022-08-17, 20:46
  #201540
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är det där hämtat från ett tal av Putin nyligen? Det låter väldigt uppgivet, nästan med gråten i halsen.
Kanske en kapitulation är nära förestående?
Ja Putain gjorde en form av uttalande igår på den mässan tror jag det var. Var ju bara på videolänk iofs. Han hotar ingenting alls längre. Sen kör han med tvärtomspråket som vanligt haha.

https://twitter.com/PeteLiquid/status/1559727377521025025
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in