2022-08-17, 20:04
  #201517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ett antal fullträffar på ukronassarna.


https://t.me/intelslava/35662
Inte ens skogen kan rädda dem, RIP alla oskyldiga vilda djur som kan ha skadats.

ser ju inte ens ut som dom lyckas träffa, och träffarna som är nära verkar inte fälla några soldater heller.
Citera
2022-08-17, 20:04
  #201518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det verkar som ryssarna mer och mer tappar kollen/säkerheten över egen viktig infrastruktur "där bak" i egna led. HIMARS, specialförband, partisaner...

Detta har ju pågått en bra stund nu. Kommer att bli rejält uppluckrat i de ryska linjerna om detta får fortgå.

Ja detta är utnötningstaktiken. Även Joakim Paasikivi har talat om detta.
Citera
2022-08-17, 20:05
  #201519
Medlem
När man läser denna artikel kan man förstå att Putin är paranoid. Artikel beskriver bra vägen till krig. USA visste redan i Oktober att Putin planerade att anfalla.

"The U.S. intelligence community had penetrated multiple points of Russia’s political leadership, spying apparatus and military, from senior levels to the front lines, according to U.S. officials."


Vidare

"The United States had obtained “extraordinary detail” about the Kremlin’s secret plans for a war it continued to deny it intended,"

Vidare Runt 12 Jan

"The United States had also discovered a key piece of battlefield planning: Russia would try to land its forces first at the airport in Hostomel, a suburb of the capital, where the runways could accommodate massive Russian transports carrying troops and weapons. The assault on Kyiv would begin there."

Artikeln är väldigt lång och bra

https://www.washingtonpost.com/national-security/interactive/2022/ukraine-road-to-war/?pwapi_token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9. eyJzdWJpZCI6IjIwMDg5ODc4IiwicmVhc29uIjoiZ2lmdCIsIm 5iZiI6MTY2MDY5MTU0OSwiaXNzIjoic3Vic2NyaXB0aW9ucyIs ImV4cCI6MTY2MTkwMTE0OSwiaWF0IjoxNjYwNjkxNTQ5LCJqdG kiOiJlZGQ4OTU3MS1iMjhkLTQzOGItYTY1My03MGYxYzZiYTc5 NWUiLCJ1cmwiOiJodHRwczovL3d3dy53YXNoaW5ndG9ucG9zdC 5jb20vbmF0aW9uYWwtc2VjdXJpdHkvaW50ZXJhY3RpdmUvMjAy Mi91a3JhaW5lLXJvYWQtdG8td2FyLyJ9.Pa9naLHBgVR1ym6C7 ku8ngdydTKEZ_BUWSMFKquosKU&itid=gfta
Citera
2022-08-17, 20:05
  #201520
Medlem
raskenss avatar
Militärstrategiskt viktig lekplats för barn bekämpades av ryska elitförband:

https://twitter.com/maria_avdv/status/1559892266831020032?t=1uq8DdiPb-cO2WPwLaozgg&s=19
Citera
2022-08-17, 20:07
  #201521
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nato har satsat allt i Ukraina förutom egen personal, och Ryssland fortsätter att avancera. .

Ja ryssarna avancerar minsann! Ta en titt på denna karta med frontlinjen markerad svart 10 juli och röd 14 augusti. Vilket avancemang!
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559903119441633281?s=20&t=mHuwWraab7rnVxxtYObiQg
Citera
2022-08-17, 20:08
  #201522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Rapport från fronten vid Pisky. Den upplevda bristen på artilleri är uppenbar. Helt klart är det bekvämare här på FB, som internet-krigare.

https://www.pravda.com.ua/eng/columns/2022/08/4/7361799/

Det har blivit en märklig psykos här på Flashback, där många tror att de faktiskt kämpar mot Putin genom att skriva fyndiga inlägg med diverse förolämpningar. Galenskapen är galopperande.

Jag har svårt att förstå varför de känner en sådan samhörighet till den globala eliten.
Citera
2022-08-17, 20:09
  #201523
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Militärstrategiskt viktig lekplats för barn bekämpades av ryska elitförband:

https://twitter.com/maria_avdv/status/1559892266831020032?t=1uq8DdiPb-cO2WPwLaozgg&s=19

Med Putlers fantastiska precisionsvapen träffas alla mål mitt i prick!
Citera
2022-08-17, 20:11
  #201524
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det har blivit en märklig psykos här på Flashback, där många tror att de faktiskt kämpar mot Putin genom att skriva fyndiga inlägg med diverse förolämpningar. Galenskapen är galopperande.

Jag har svårt att förstå varför de känner en sådan samhörighet till den globala eliten.

Jag har svårt att förstå hur man känner samhörighet med mongoler som slaktar civila och våldtar kvinnor. Kan förklara för mig?
Citera
2022-08-17, 20:14
  #201525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Jag har svårt att förstå hur man känner samhörighet med mongoler som slaktar civila och våldtar kvinnor. Kan förklara för mig?

Jag förstår den geopolitiska verkligheten, men känner inte samhörighet med någon aktiv part. Och det är uppenbart att Ryssland i stort tagit de områden som de vill behärska och att de nu maler sönder Ukrainas arme.
Citera
2022-08-17, 20:17
  #201526
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det har blivit en märklig psykos här på Flashback, där många tror att de faktiskt kämpar mot Putin genom att skriva fyndiga inlägg med diverse förolämpningar. Galenskapen är galopperande.
Jag har svårt att förstå varför de känner en sådan samhörighet till den globala eliten.

Vi känner samhörighet med mördade barn. Det är du som försvarar den globala elit som startat kriget; globalistiska ryska oligarker, politiker, militärer etc. som alla levde jet-set liv i väst. Har du missat krokodiltårarna när deras egendomar beslagtas runt om i världen?
Citera
2022-08-17, 20:17
  #201527
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nato har satsat allt i Ukraina förutom egen personal, och Ryssland fortsätter att avancera. Och jag tror att de vet att deras genuscertifierade soldater knappast skulle imponera mot ryssarna.

Det är ett svidande nederlag politiskt.
Nu vet jag inte hur mycket Ryssland har avancerat de sista dagarna. https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera
2022-08-17, 20:19
  #201528
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag förstår den geopolitiska verkligheten, men känner inte samhörighet med någon aktiv part. Och det är uppenbart att Ryssland i stort tagit de områden som de vill behärska och att de nu maler sönder Ukrainas arme.

Fullt rimligt att Ryssland efter sitt misslyckande att ta hela Ukraina nu har i stort sett de delar de som B-plan tänker försöka behålla. Får se hur det går. Jag är försiktigt optimistisk att de kommer att misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in