2022-08-16, 18:23
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag begär inte att hon ska ta avstånd från Emilio men gränsen går när hon offentlig skriver om att det är "bådas fel lika mycket" etc.

Vill absolut inte försvara misshandel, men det är aldrig ens fel att två träter. Vissa är helt enkelt inte kompatibla, och hon kanske triggade honom genom att säga och göra saker.
Man har ju sett hennes blick svartna i TV. Jag tvivlar inte alls på att hon kan bli riktigt elak när kamerorna inte går.

Har en bekant som var med en tjej som drev honom till vansinne, sa saker för att få reaktioner osv. Det gick så långt att han höjde handen mot henne. Tack och lov slutade det där och de gick isär.
Nu är han lyckligt gift med tre barn och han och hans fru passar varandra mycket bättre, och de skulle aldrig ha såna bråk som ens skulle leda till nåt sånt.
Citera
2022-08-16, 20:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Vill absolut inte försvara misshandel, men det är aldrig ens fel att två träter. Vissa är helt enkelt inte kompatibla, och hon kanske triggade honom genom att säga och göra saker.
Man har ju sett hennes blick svartna i TV. Jag tvivlar inte alls på att hon kan bli riktigt elak när kamerorna inte går.

Att det "aldrig är ens fel att två träter" är en klyscha. Hur förklarar du annars mobbning?
Uppenbarligen finns det situationer med rena offer och förövare.

Jag förstår vad du menar men, oavsett om man blir provocerad eller ej i en relation, det ursäktar inte våld.
Det är inte ens säkert ATT Emilio ens blev provocerad!
Summerar man de hot som Emilio hävde ur sig, inte bara mot Pernilla utan mot hela hennes familj + vad Pernilla sagt angående hans misshandel så finns det inte mycket att ursäkta eller försvara. Han var (är?) en labil person, oförmögen att kontrollera sitt temperament.
Därtill har det ju varit en del andra tvivelaktigheter runt hans person genom åren med anklagelser om pengatvätt och hans egen svärfar som kallar honom och Åsa för "lögnare och bedragare" och anklagar dem för att ha lånat flera miljoner som de inte betalat tillbaka, vilket ledde till stämning. Även hans egen bror Vito har stämt honom för varumärkesintrång.
https://stoppapressarna.se/svenskt/asa-ingrosso-stamd-av-sina-egna-foraldrar-0/

Det omoraliska beteendet verkar även gå igen hos Bianca med tanke på hur CAIA marknadsförs till barn/tonåringar på ett inte helt ärligt sätt, skandalen runt julkalendern t ex osv.

Bianca har sin fars temperament och försvarar hans beteende. Därav att hennes och Pernillas relation alltid kommer att vara "skör" och att Pernilla hela tiden måste kompromissa som en förutsättning för att de ska kunna umgås. Men i grunden är det inte löst och kommer ej heller att bli så länge som Bianca förminskar vad Emilio utsatte familjen för. Pernilla befinner sig fortfarande i en destruktiv relation, genom att Bianca för sin pappas "arv" vidare gällande hur hon behandlar Pernilla.
Pernilla är rädd för att förlora sin dotter och biter därför oftast ihop, även när Biancas beteende är helt oacceptabelt. Det bästa hade nog varit att bryta kontakten helt men det är nog mer ovanligt att en mamma bryter med sitt barn än tvärtom.
Citera
2022-08-16, 20:10
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Att det "aldrig är ens fel att två träter" är en klyscha. Hur förklarar du annars mobbning?
Uppenbarligen finns det situationer med rena offer och förövare.

Jag förstår vad du menar men, oavsett om man blir provocerad eller ej i en relation, det ursäktar inte våld.
Våld och våld. Alla är så kategoriska.

En lavett är inte hela världen och kan förstås både behövas och göra utmärkt nytta.
Citera
2022-08-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

En lavett är inte hela världen och kan förstås både behövas och göra utmärkt nytta.
Det får stå för dig din sjuke jävel!
Citera
2022-08-16, 21:00
Medlem
Jag tror att Bianca är den av barnen som är mest lik Emilio till sättet. Hon har fått det italienska temperamentet och har nog varit väldigt mycket "pappas flicka".
Emilio var helg-pappa så länge han bodde kvar i Sverige och gjorde bara "det roliga" med barnen. Vardagsskiten fick Pernilla ta hand om.
På så sätt så tycker jag kanske inte att det är så konstigt att Bianca ser sin pappa som en oerhört snäll person som fått ta lite för mycket skit. Sen är det väl inget barn som vill välja mellan föräldrarna allra minst offentligt.
Däremot så är jag förbluffad över hur Bianca tror sig veta alla detaljer om vad som egentligen hände mellan föräldrarna. Jag tror inte för en sekund att hon sitter på precis all obehaglig info.
Bianca har sina upplevelser och dom har hon rätt till oavsett om de speglar fakta eller inte.
Jag hoppas att hon och Pernilla kan sitta ner med någon professionell och reda ut det där och förstå att de har olika upplevelser om vad som hände.
Jag lider så oerhört med Pernilla. Att gå igenom det hon gjorde...att hon reser sig upp och hittar styrkan att göra det enda rätta och anmäla bara för att få uppleva hur hennes egna barn vänder henne ryggen, krossar hennes nya förhållande och förminskar hennes upplevelser helt än idag....den är tuff alltså!
Pernilla gjorde säkert sitt till att förhållandet utvecklades som det gjorde, men det finns inget som försvarar misshandel av den man lever ihop med. INGET!
Är det någon som inte håller med så förklara gärna vilka handlingar som skulle försvara att man misshandlar sin partner på det sättet som Emilio gjorde.
Citera
2022-08-16, 21:03
Medlem
Citat:

Har en bekant som var med en tjej som drev honom till vansinne, sa saker för att få reaktioner osv. Det gick så långt att han höjde handen mot henne. Tack och lov slutade det där och de gick isär.
Nu är han lyckligt gift med tre barn och han och hans fru passar varandra mycket bättre, och de skulle aldrig ha såna bråk som ens skulle leda till nåt sånt.

Fast nu gör du ju just det! Försvarar misshandel alltså.
Triggar någon igång dig så måste du kunna ta ut dina aggressioner på andra sätt än att slå. Kan du inte det så har du ett problem som behöver lösas.
Citera
2022-08-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
"Bianca Ingrosso i vansinnesfärd".
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/eE21EM/influencern-bianca-ingrosso-i-vansinnesfard-pa-motorvag

Hon åkte i en bil där föraren körde i 150 km/h på 100-väg. "Vansinnesfärd" är kanske inte rätt ord. Det jag tycker förvärrar det hela är flamsandet. Kör man sådär fort bör man åtminstone ha passagerare som inte flamsar och har sig, till dunkande musik.

Edit: Finns separat tråd här: (FB) Känd influencer (Rosanna Charles) i vansinnesfärd på E4 med 150 km/h (2022-08-14)

För övrigt verkar Bianca ha en tonårings mognad, om ens det.

Läste inlägget via nån tidning och kände en kall kår när jag förstod att Bianca sagt något i stil med att "hon kör som en galning"
Precis dom orden yttrade en av pojkarna i ett klipp strax innan olyckan utanför Sundsvall där fyra pojkar dog.....brrrr
Citera
2022-08-17, 13:42
Medlem
Citat:

Om en man ger sin hustru en fet örfil för att det inte är nog städat i huset och maten står inte på bordet. Hustrun som då reagerar med att kasta en tallrik i golvet och skrika något otrevligt till mannen då träter hon?

Det där uttrycket att det aldrig är ens fel när man träter blir ju ofta fullständigt absurt.

Men hela den här familjen är ju lite skum. Men inget fel med det.
Citera
2022-08-17, 14:35
Medlem
Fialisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Om en man ger sin hustru en fet örfil för att det inte är nog städat i huset och maten står inte på bordet. Hustrun som då reagerar med att kasta en tallrik i golvet och skrika något otrevligt till mannen då träter hon?

Det där uttrycket att det aldrig är ens fel när man träter blir ju ofta fullständigt absurt.

Men hela den här familjen är ju lite skum. Men inget fel med det.

Har du aldrig hört talas om psykologisk krigsföring? När någon kanske inte mäter upp till den andra personens standard.
”Hallå? Kan du stänga av TV:n. Sluta vara så jävla lat. Gå och städa istället. Det finns massor att göra här.”
”Älskling, jag är trött. Jag har jobbat hela dagen, kan jag få sitta en timme bara?”
”Du är så jävla värdelös. Vafan gifte jag mig med dig för? Du bara sitter där. Skulle fan ha valt din brorsa istället. Din lata jävel. Jag vill att du skurar golvet.”
”Jag gjorde ju det igår? Jag tycker att det är fint här.”
”Fint? Ser du dåligt? Jag vill ha golvet moppat varje dag. Dammsuget tre gånger om dagen annars mår jag dåligt. Din lata jävel. Hur kan du sitta där bara istället för att städa?”

Nu vet vi ju att Pernilla inte är renlig av sig, men jag menar bara hypotetiskt hur det kan gå till att hetsa upp någon tills den vill slå.

Deras personligheter var nog en jävligt dålig match. Jag är själv ingen konfrontativ person och kan inte ens föreställa mig att slänga saker i väggar och golv…
Citera
2022-08-17, 15:03
Medlem
Citat:
Har du aldrig hört talas om psykologisk krigsföring? När någon kanske inte mäter upp till den andra personens standard.
”Hallå? Kan du stänga av TV:n. Sluta vara så jävla lat. Gå och städa istället. Det finns massor att göra här.”
”Älskling, jag är trött. Jag har jobbat hela dagen, kan jag få sitta en timme bara?”
”Du är så jävla värdelös. Vafan gifte jag mig med dig för? Du bara sitter där. Skulle fan ha valt din brorsa istället. Din lata jävel. Jag vill att du skurar golvet.”
”Fint? Ser du dåligt? Jag vill ha golvet moppat varje dag. Dammsuget tre gånger om dagen annars mår jag dåligt. Din lata jävel. Hur kan du sitta där bara istället för att städa?”

På vilket sätt träter båda här i detta exemplet? Det är ju bara den ena parten som är direkt otrevlig och totalt respektlös. Nu tog du kanske i från tårna för att statuera ett exempel, men talar man till varandra på DET viset så förstår jag inte varför man överhuvudtaget försöker. Det är ju bara skilsmässa som gäller. Så jäkla respektlöst.
Senast redigerad av MrsGossip 2022-08-17 kl. 15:06.
Citera
2022-08-17, 15:38
Medlem
Citat:

Nu vet vi ju att Pernilla inte är renlig av sig, men jag menar bara hypotetiskt hur det kan gå till att hetsa upp någon tills den vill slå.

Deras personligheter var nog en jävligt dålig match. Jag är själv ingen konfrontativ person och kan inte ens föreställa mig att slänga saker i väggar och golv…

Är man en man och har den här typen av kvinna så lämnar man henne. Man nitar inte henne. Det är det bara rövhål som gör. Oavsett hur provocerande en kvinna kan vara.
Citera
2022-08-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Är du "på riktigt"?
Våld är aldrig lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in