2022-08-17, 10:53
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Odödliga citat från vikariepoolen i konfrontationen med nr. 135. Egentligen omöjligt att välja bland dem men måste jag ändå välja ett per vikarie får det nog bli dessa.

Terapeuten: "Acceptans, wisemind! Acceptans, wisemind!"

Ugglan Helge: "Vi jobbar med att hänga ut pedofiler, det är vårt jobb."

Haha, de kände sig stora på jorden där. Gick in genom den ena örat och ut genom det andra på Carlos dock.

Det jag undrar är om Ugglan Helge kan använda sin yrkesroll på rättspsyk som reklam för Dumpen. Tänker att han, Gud bevare, har en förtroenderoll både gentemot arbetsgivare och intagna där det blir lite konstigt att han lånar ut sig så där. Jag som medborgare vill inte heller att en i statens namn lånar ut sig privat.

Någon som vet om ”terapeuten” har någon praktik eller hemsida. Hade varit intressant att se.
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-17 kl. 11:01.
Citera
2022-08-17, 10:57
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nu vet jag att du försökte skoja till det, och jag garvade helt ärligt åt din kommentar.

Men sedan började jag tänka.

Det räcker ju att biltjuven har snott en bil, därefter har han ju ett val att inte sno fler. Han kommer ju för det fortfarande vara biltjuv.

Men pedofilen, den kan ju tända på barn, men sedan bestämma sig för att bli asexuell, eller bli kemiskt kastrerad, eller fysiskt. Då tänder han inte på barn, men är han fortfarande pedofil då??

Jag tänker på migrän-martin som blev uthängd och sedan sökte vård, men Dumpen tog inte bort honom. Är man för evigt pedofil för att man en gång tänt på barn?

Vet inte riktigt om man fattade min tanke, i min skalle verkade den smart.
Finns inte en chans att han har blivit frisk på fem månader. Bara prat för han och hans fru vill få bort videon från Dumpen. Dom som undrar vem Migränmannen är, titta på länken och läs chatten och vad han skriver. Gör sen er egen bedömning om ni tror att denna grisen är frisk.
https://dumpen.se/2022/03/04/7196/
Citera
2022-08-17, 11:37
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Haha, de kände sig stora på jorden där. Gick in genom den ena örat och ut genom det andra på Carlos dock.
Verkligen.

I det omtalade brevet råder det inte heller någon brist på minnesvärda meningar. Många verkar anse att den visserligen starka "Dumma pappa!" är den främsta formuleringen, men själv håller jag den mer än lovligt melodramatiska avslutningsmeningen högst: "Jag som bara skulle ner till köket och äta frukost…".
Citera
2022-08-17, 11:40
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Alltså, det är väl sedan länge känt att folk i tråden skickar fejkade stories till Dumpen. Hur gör Dumpen för att bekräfta att det är riktiga personer bakom mailen och inte bara flashback-troll? Minns att det var en berättelse som postades för något halvår sedan som såg mer ut som en porrnovell än en äkta berättelse från överlevare. Någon som minns den? Det handlade om någon tjej som blev våldtagen av sin bror när hon var barn. Berättelsen innehöll en massa äckliga detaljer om hur brodern stönade och hur han ökade takten i juckandet innan han nådde klimax osv. Det var helt uppenbart att berättelsen var skriven av ett fluktande pervo, inte någon riktig överlevare.

Precis. Det visar den låga IQnivå som Dumpen ligger på som publicerar sådant.
Citera
2022-08-17, 11:53
Medlem
DrComforts avatar
Angående konfrontationen av casanovan Carlos.

Han som jobbar på rättspsyk säger att det är deras jobb att jaga pedofiler. Hans jobb i vanliga fall är att vårda dylika personer? Hur ska de intagna tänka i mötet med honom? Antar att även psykfall tittar på Dumpen. Inte för att jag tror han har någon viktig roll, går väl mest och småfiser och spänner chipstuttarna, men ändå.

Pall Mall- kärringen jobbar också med liknande vård vad det verkar. Hur ska de hon vårdar tänka? Nedtryckt i skorna eller vård?
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-17 kl. 12:01.
Citera
2022-08-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Verkligen.

I det omtalade brevet råder det inte heller någon brist på minnesvärda meningar. Många verkar anse att den visserligen starka "Dumma pappa!" är den främsta formuleringen, men själv håller jag den mer än lovligt melodramatiska avslutningsmeningen högst: "Jag som bara skulle ner till köket och äta frukost…".

Det måste verkligen vara en riktigt stark liten flicka som skriver noveller mitt i natten. Det här har Nilsson fixat själv för att ge boost till Dumpen. Aldrig i livet att det gått till som Dumpen publicerar.
Citera
2022-08-17, 12:44
Medlem
Är det ingen som spårat upp de sk. Vårdarna och meddelat arbetsgivare?
Citera
2022-08-17, 12:48
Medlem
st33rs avatar
Citat:
En annan anmärkningsvärd grej som verkar otrolig är att hon gick in på Dumpen och tittade på uthängningsvideo. Jag vet inte, det hade jag definitivt inte gjort som trettonåring om det var min pappa som hängdes ut.

Alltsammans är väl dramaturgiskt och propagandistiskt iscensatt för att vara äkta. Det enda som fattas är väl att ”flickan” hade skrivit: ”Tack för ert fina arbete. Kommer swisha er så fort jag får min månadspeng”

Åter igen har Flashback visat sin makt och fick Dumpen att göra det som bads om. Jag ger piss och ingenting för den där skärmdumpen. Har man egen mailserver kan man mixra med datum hur lätt som helst. De bedriver fiske och spelar barn inte bara på gäddor utan även anhängare och snart sig själva, I guees!

Ja vad visar skärmdumpen?Att ett mail med dold avsändare sänts till henne.
hon hade kunnat skicka mail till sig själv.

Jag gissar att en tonåring som är med om att hennes förälder visar sig vara pedofil upplever ett stort trauma och att familjen går sönder. Vilket ju inte är konstigt om ens pappa är peddo. Men jag tror det är en så stor och negativ och traumatisk omvälvning att jag knappast tror man sätter sig och knappar ihop ett tacksamt brev till Dumpen.

Brevets språk är så uppenbart konstruerat av en vuxen som vill skapa ett gulligt brev från ett barn. Typ som i en kampanjfilm från IOGT där det ska vara ett barn som säger sina egna ord "När det är jul.. då tycker jag det är otryggt om dom vuxna dricker. Men pappa behöver det för att koppla av. Men vi barn kanske känner oss osynliga då. Förra julen fick jag en barbie. Men mamma o pappa bråkade. Jag hade hellre fått i present att mamma och pappa inte drack alls på helaste julen!!".
Senast redigerad av st33r 2022-08-17 kl. 12:50.
Citera
2022-08-17, 13:03
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är det ingen som spårat upp de sk. Vårdarna och meddelat arbetsgivare?

Jag försöker just nu klura ut vart de jobbar för att mejla. Om det är rätt person verkar Pall Mall-vraket jobba med utsatta … Lillplitten jobbar på rättspsyk som det nämns, men vilket rättspsyk måntro?
Citera
2022-08-17, 13:08
Medlem
Citat:
Jag försöker just nu klura ut vart de jobbar för att mejla. Om det är rätt person verkar Pall Mall-vraket jobba med utsatta … Lillplitten jobbar på rättspsyk som det nämns, men vilket rättspsyk måntro?

Varför är du så anti mot Whiskeyrösten? Jag vill hellre se henne än gubben. Hans "quality time" med hunden vad är det för skit att skriva? Sen signeras krönikan med swishnumret.
Citera
2022-08-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ingen aning... inget som går att utläsa från dialekt osv?
Citera
2022-08-17, 13:16
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför är du så anti mot Whiskeyrösten? Jag vill hellre se henne än gubben. Hans "quality time" med hunden vad är det för skit att skriva? Sen signeras krönikan med swishnumret.

Jag är anti henne som yrkesutövare och person. Underhållningsmässigt vill jag ha mer av hennes upptåg. När man tänker att Dumpen inte kan bli mer desillusionerade dyker hon upp på scenen, det är ju guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in