2022-08-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg håper du har rett i dette. At saken egentlig er klar for tiltale

Ønsketenkning. Det er nok ikke slik.
Citera
2022-08-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så du tror både far og sønn er med på dette ?
Det vet jeg ikke men teh har etter min mening ikke forklart seg sannferdig i avhør.
Citera
2022-08-16, 23:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg håper du har rett i dette. At saken egentlig er klar for tiltale.

Vanskelig for å tro dette når GH velger å si opp jobben.

Jeg tenker politiledelsen tenker byråkratisk og vil ha fortgang.
Samtidig rimer det dårlig med nedbemanning. Siste innspurt
krever full dekning og vel så det, mener jeg. Det er nok ikke
usannsynlig at "finalen" blir en komplisert taktisk operasjon.
Da holder det ikke å bomme med så mye som en millimeter, og
det er dette jeg tenker er GH sin posisjon. Han vil ha helgardering.
Citera
2022-08-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ønsketenkning. Det er nok ikke slik.

Saken var klar for varetektsfengsling i april 2020.

Det er tydeligvis uenighet om verdien av bevisene.

Jeg for min del ville synes det er ekstremt ille om TH skulle slippe unna straff fordi han valgte å drepe AE i deres felles hjem.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vanskelig for å tro dette når GH velger å si opp jobben.

Jeg tenker politiledelsen tenker byråkratisk og vil ha fortgang.
Samtidig rimer det dårlig med nedbemanning. Siste innspurt
krever full dekning og vel så det, mener jeg. Det er nok ikke
usannsynlig at "finalen" blir en komplisert taktisk operasjon.
Da holder det ikke å bomme med så mye som en millimeter, og
det er dette jeg tenker er GH sin posisjon. Han vil ha helgardering.

Jeg vet ikke, men, jeg vil ha fortgang jeg også. Det er ille at TH går omkring fritt.

Det har skjedd ett eller annet uforutsett slik at det er for stor uenighet om verdien av bevisene påtalemyndigheten la frem ved varetektsfengslingen i 2020.
Citera
2022-08-17, 02:07
Avslutad
Hvis man studerer historiske kart på "1881 kart", så kan man se at det finnes (noe jeg mener ser unaturlig ut) en sirkel på marken (plenen den grå suven kjørte over 31 10 18), ca midt mellom Hagen-eiendommen, L3tvik-eiendommen og lavblokken.
Den er særlig godt synlig i 1956, men også etter at lavblokken og de andre boligene er oppført.

Noen forslag hva det kan være?

Det som også er interessant, er at kartet fra 1800-tallet, var hemmelig helt frem til 9. mars 2016. Er det Kong Carl xii's tunneler (på vei til Akershus Festning), som har blitt offentliggjort? I såfall nokså kryptisk kart. Langvannet var på den tiden mindre.

Søker man "kjenn 1955 digitaltmuseum" ser man det står et hus på Hagen-eiendommen. Bildet er tatt fra Kjenn Gård/Kommunehuset og Svenskefurua.
Senast redigerad av Havhest 2022-08-17 kl. 02:15.
Citera
2022-08-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det hjalp ikke at det var noen gammel dame, som atpåtil var sin egen mor.
De ble drept hele gjengen.
Der var det helt andre summer i bildet. Noen få millioner for gården, mens i Fjellhamar-saken var det 1.7 milliarder.

Dette er totalt forskjellige situasjoner. Per og foreldrene hadde ikke snakket med hverandre på 2 år på grunn av konflikten om gården.

At AE hadde et nært forhold til barn og barnebarn er det ingen tvil om.
Citera
2022-08-17, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dette er totalt forskjellige situasjoner. Per og foreldrene hadde ikke snakket med hverandre på 2 år på grunn av konflikten om gården.

Marie og Per hadde også egentlig et nært forhold. Veronica bidro til å skape splid (men først og fremst med far) og drev Per inn i dette. Tror nok visse paralleller kan trekkes. TEH kan også ha blitt forklart at halve formuen ville forsvinne med AEH, hvis skilsmisse
Citera
2022-08-17, 09:11
Medlem
Citat:

og kjærligheten blomstret mellom aeh og th. Derfor hun ble kalt nullet. Kjært barn har mange navn, leilighet til leie i gjvk osv
Citera
2022-08-17, 09:27
Medlem
Citat:

Alle slike saker er selvsagt forskjellige, men mitt poeng er at ingen er i stand til å kunne forutsi hva mennesker kan bli manipulert til å tro og utføre hvis påvirkningen utenifra er sterk nok. Vår sak har jo alle de ingrediensene som skal til: Utroskap, sjalusi, hat, trusler, trakassering, vold, ekteskapsproblemer, underkastelse, eiertrang, ære og sist, men ikke minst, ca. 2 milliarder i potten🧐
Citera
2022-08-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Marie og Per hadde også egentlig et nært forhold. Veronica bidro til å skape splid (men først og fremst med far) og drev Per inn i dette. Tror nok visse paralleller kan trekkes. TEH kan også ha blitt forklart at halve formuen ville forsvinne med AEH, hvis skilsmisse

Per hadde et selvstendig, personlig motiv. Han hadde jobbet og slitt på gården i alle år, og blitt lovet å få overta gården for en symbolsk sum. På grunn av urådighetserklæringen, og den falske kjøpekontrakten, ble han presset på flere fronter. Når han ikke hadde snakket med moren på to år, kommer det ikke under kategorien "nært forhold".

TH kunne nok prøvd å forklare at halve formuen hans kunne forsvinne ved en skilsmisse, men for TEHs del ville ikke dette hatt noe å bety. Kanskje han faktisk hadde tenkt det var fortjent.
Citera
2022-08-17, 10:01
Medlem
Citat:
Per hadde et selvstendig, personlig motiv. Han hadde jobbet og slitt på gården i alle år, og blitt lovet å få overta gården for en symbolsk sum. På grunn av urådighetserklæringen, og den falske kjøpekontrakten, ble han presset på flere fronter. Når han ikke hadde snakket med moren på to år, kommer det ikke under kategorien "nært forhold".

TH kunne nok prøvd å forklare at halve formuen hans kunne forsvinne ved en skilsmisse, men for TEHs del ville ikke dette hatt noe å bety. Kanskje han faktisk hadde tenkt det var fortjent.

Konflikten sto mellom Per og far, ikke mor, men hun ble fanget i kryssilden
Citera
2022-08-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Konflikten sto mellom Per og far, ikke mor, men hun ble fanget i kryssilden

Ja, bokstavelig talt.

Vi får diskutere Orderudsaken i egen tråd. Jeg ser ingen likhetstrekk til denne saken, men der er vi nok uenige.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-08-17 kl. 10:25. Anledning: Tilføyelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in