2022-08-17, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
Läste igår att SD och Moderaterna ligger lika i opinionen nu dock, till skillnad för någon vecka sedan då M var större. Så någon nedförsbacke är det inte direkt.
Det stämmer, men det var bara en enda mätning. Annars ligger M något före.
Men det jag tänkte på var att SD hösten 2019 och omkring årsskiftet 19/20 låg på 24-25 procent.
Och nu är det 17-18%. Men det kan ju ändras med kravaller, ihärdig skottlossning och annat.
Personligen har jag inget emot snabba förändringar i undersökningarna eller helt oväntade
valresultat.
Citera
2022-08-17, 01:58
Medlem
Citat:
Trodde aldrig jag skulle hamna i den här slutsatsen. Men fan vad jag saknar Gustav Fridolin när man istället tvingas höra Märta Stenevi och Per Bolund.
Det är olika vad man tycker. Jag tyckte dock att Märta var ganska bra idag, det lilla jag såg.
Men allt är relativt och jag ser alltjämt helst att MP lämnar riksdagen.
Citera
2022-08-17, 02:10
Medlem
När Ebba talar om landsbygden och vargjakt då börjar hon likna sitt alter ego - Revolver-Emma.
Här ställer jag mig på djurens sida.
Träna upp björnar, vargar och älgar och låt dem försvara sig med vapen. I år ska 40% av
jägarna bort.
Djuren har också rätt att leva. Ni jägare kan väl träffas och dricka sprit ändå, utan att
skjuta omkring er.
Citera
2022-08-17, 02:15
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Obegripligt hur den gråa och urtråkiga Magdalena Andersson kan vara så populär. I den här debatten var hon mer sävlig än någonsin och det bådar inte gott för sosseriet om hon fortsätter så där.

Det är ett välkänt fenomen att sittande politiker blir populära när det finns ett yttre hot - så länge situationen inte blir ohållbar. George Bush var impopulär fram till 9/11. Sen blev det krig med Irak och han blev omvald.

För S blev pandemin och kriget i Ukraina en räddning.

Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det stämmer, men det var bara en enda mätning. Annars ligger M något före.
Men det jag tänkte på var att SD hösten 2019 och omkring årsskiftet 19/20 låg på 24-25 procent.
Och nu är det 17-18%. Men det kan ju ändras med kravaller, ihärdig skottlossning och annat.
Personligen har jag inget emot snabba förändringar i undersökningarna eller helt oväntade
valresultat.

Som MUF-ordförande förespråkade Ulf Kristersson helt fri invandring. AKB fick gå när hon närmat sig SD. Ute i landet var det många moderater som såg problemen med massinvandringen. Men det var först när SD blev större än M 2019 som det sjönk in hos moderaterna i Stockholm och Göteborg att "öppna era hjärtan" inte fungerade längre. Dock har jag svårt att förstå att så många Reinfeldt-kritiker som gått till SD återvände till M så snabbt.
Citera
2022-08-17, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
För att expressen är en liberal tidning och för att Liberalerna inte vill samarbeta med SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Var har ni sett de romantiska vibbarna?
På den där Flashback serien på SVT där dom roasta alla PL fick Jimmie en fråga ang romans med Ebba och svara ungefär ”Inga kommentarer, eller vad har Ebba svarat??”
Citera
2022-08-17, 02:26
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Trodde aldrig jag skulle hamna i den här slutsatsen. Men fan vad jag saknar Gustav Fridolin när man istället tvingas höra Märta Stenevi och Per Bolund.

Och Maria Wetterstrand. Sista vettiga språkröret innan sektledare som Romson, Lövin, Stenevi och Bolund gjorde om mp till migrationspartiet.
Citera
2022-08-17, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
De har ett gott öga till varandra.
Jimpa blev intervjuvad och fick frågan om det var något mellan dem. Jimmy sa nej. Det gick någon sekund och sen sa han : Eller vad sade Ebba och skrattade. Säger inte att de har en romans men jag skulle inte bli förvånad om det vore så.

Åkesson kan kosta på sig att skämta eftersom påståendet ej stämmer.
Citera
2022-08-17, 03:01
Medlem
Om man röstat sedan C G Ekmans tid, så har det varit detta ständiga hackande på
folkpartiet, trots att det är ett idé- och värdeparti för demokrati, frihet och mänskliga
rättigheter.
Andra partier drivs av främlingshat, hat mot folkgrupper, egna egoistiska intressen,
klasskamp eller av helt galna sektliknande idéer.
Citera
2022-08-17, 03:10
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jimmie måste peka på de hundratals arbetslösa invandrare vi har idag där Sverige har en av Europas högsta arbetslöshetssiffror och ifrågasätta varför man överhuvudtaget ska ta in fler människor till Sverige (frånsett högkompetent arbetskraft). Varför ska någon invandra för att jobba på en pizzeria eller för att städa? Vi har alltså totalt slarvat bort hundratusentals invandrares möjligheter att integreras i Sverige och försörja sig själva. Givetvis ännu mer ifrågasätta import av fler invandrare som inte har möjlighet att ta ett jobb överhuvudtaget.

Du glömmer att många svenskar försörjt sig på invandringen. Från Bert Karlsson till asyladvokater. För den högutbildade urbana medelklassen (Transferiatet) har integrationsproblemen skapat många jobb i offentlig sektor. Därför hyllade de Annie Lööfs vision om 40 miljoner invånare som de kan administrera medan SD hotar deras jobb.

Medelklassen tyckte det var jättebra med invandrade pizzabagare och städare som dumpade lönerna. Valet 2014 hade M en valfilm med Reinfeldt vid en thaikiosk.

Men attityder har förändrats då medelklassen inte längre kan köpa sig fria från mångkulturen genom att köpa villor och bostadsrätter i apartheidområden. Samtidigt som transferiatet fortsatt är beroende av importen av fattigdom för sin försörjning.

Många invandringskritiska till vänster som Malcom Kyueunye har pekat på medelklassens dubbelmoral men det går inte för Jimmie Åkesson att säga något som påminner om klasskamp när han ska närma sig M.
Citera
2022-08-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
När Ebba talar om landsbygden och vargjakt då börjar hon likna sitt alter ego - Revolver-Ebba.
Här ställer jag mig på djurens sida.
Träna upp björnar, vargar och älgar och låt dem försvara sig med vapen. I år ska 40% av
jägarna bort.
Djuren har också rätt att leva. Ni jägare kan väl träffas och dricka sprit ändå, utan att
skjuta omkring er.
Nu är det rättat till Revolver-Ebba. Alla vet vem det gäller.
Citera
2022-08-17, 05:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Ser fram emot att höra Nooshi vår garant för ett tryggare Sverige. Hon måste ställa Annie till svars men även pressa Magdalena. Nu när dom blåbruna bekännt sin färg känns det som en enkel match för V och S att vinna debatten.

Har du några, nej förresten har du ett enda exempel på ett kommunistiskt samhälle som har varit tryggt och bra för medborgarna?
Citera
2022-08-17, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Liberalerna som vanligt sämst. Att folk ens orkar rösta på detta lilla skitparti som inte har någon politik som särskiljer dom från de andra borgliga partierna. De försöker väcka liv i skolfrågan igen , dock utan resultat.

Flera småpartier skulle behöva lämna riksdagen…

De säger sig vara för maktskifte och emot islamism....

V är emot kommunism säkert också ...
Senast redigerad av 1ulvius9 2022-08-17 kl. 06:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in