2022-08-16, 23:29
Medlem
Concac123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast Maggan är den som är minst ärlig med sin fakta. Hon skyller på Putin-priserna trots att EL och Diesel-priserna var skyhöga redan innan kriget. Det är verkligen inte att vara ärligt. Skulle nog vilja säga att hon är den mest oärliga partiledren i hela riksdagen.
Maggan är bra på att låta trovärdig oavsett vad hon säger. Folk köper allt rakt ut. Hon utnyttjar sin roll som första kvinnliga statsminister väl och det lockar nog till en del väljare, framförallt kvinnor.
Citera
2022-08-16, 23:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coreyhartfanclub
Jag tyckte precis att det var något som var bra. Såg flera gånger att Märta räckte upp handen och aldrig fick ordet. Programledarna tog också flera chanser att avbryta och bolla över ordet när de märkte att en partiledare började käbbla.

Jag tyckte det sög, jag vill höra alla partiledares svar även de jag inte gillar själv och jag vill att svenska folket ska höra vad de säger.
Citera
2022-08-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Trollkonto, skapat i maj 2022 - en listning på inläggen från personen säger allt.
Fast det det "trollet" skriver är ju helt rätt! Jag skrek rakt ut när jag hörde henne börja ljuga i andra meningen! Kolla mitt konto också!
Edit. Sorry, såg nu att du kommenterade ett annat konto. Mitt inlägg kan tas bort
Senast redigerad av Oraneandblue 2022-08-16 kl. 23:32. Anledning: tilläg
Citera
2022-08-16, 23:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concac123
Maggan är bra på att låta trovärdig oavsett vad hon säger. Folk köper allt rakt ut. Hon utnyttjar sin roll som första kvinnliga statsminister väl och det lockar nog till en del väljare, framförallt kvinnor.

Korrekt, samt i Norrland. S är starkast i Norrland och hos kvinnor i Norrland som inte behöver betala dyra elräkningar. Får hoppas gubbarna i Norrland ser till att kärringarna deras får börja betala drivmedelsfakturan iaf så kanske det blir ändring.
Citera
2022-08-16, 23:33
Medlem
Citat:

Folk börjar se igenom henne nu. Hon kom undan med det när hon var ny, men nu fungerar det inte längre. Hon får sämre och sämre siffror i undersökningarna för varje dag som går. Hon har varit överlägsen etta i tidigare undersökningar men nu är hon endast 5a. Folk börjar tröttna på Maggans floskler.
Citera
2022-08-16, 23:34
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Hon låter som en notorisk lögnare. Det är lätt att genomskåda. Hon är falskheten och lögnen personifierad.
Citera
2022-08-16, 23:34
Medlem
Bolshiess avatar
Det är lustigt hur många troll som tillkommit under detta valår. Man får nästan känslan av det Magda som sitter och kommenterar själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Högern kan vinna sifo undersökning med sina lögner.

Vänster speciellt Magda kommer vinna valet och i längden med sin totala ärlighet, att vara realistisk och öppen med sin fakta.
Tills nästa mandatperiod kommer socialdemokraterna ha hela svenska fokets stöd.
Citera
2022-08-16, 23:35
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolshies
Det är lustigt hur många troll som tillkommit under detta valår. Man får nästan känslan av det Magda som sitter och kommenterar själv.
Inte undra på att hon verkar så trött då. Hon borde göra som svetsarn och delegera.
Citera
Medlem
Concac123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Dessutom behandlade programledarna inte Maggan med silkesvantar, vilket hon är van vid från SVT. Tyckte de var duktiga på att överraska med direkta och konkreta frågor.
Fast imorgon så kommer silkesvantarna fram på Aftonbladets partiledardebatt. Vore otroligt om vänstersidan torskar imorgon också på hemmaplan med egna domare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Det var för att hon var om möjligt ännu uslare idag än tidigare. Märks att hon bara har inövade talpunkter samt egentligen vet och förstår att sossarna gjort Sverige sämre när de sålt sig till MP. Blir jobbigt då att debattera...

Hon var så usel idag så jag börjar misstänka att hon vill förlora valet och låta högern ta hand om de 4 hemska år som väntar.
Citera
2022-08-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast Maggan är den som är minst ärlig med sin fakta. Hon skyller på Putin-priserna trots att EL och Diesel-priserna var skyhöga redan innan kriget. Det är verkligen inte att vara ärligt. Skulle nog vilja säga att hon är den mest oärliga partiledren i hela riksdagen.

Korrekt.

Vet inte varför hon på bästa sändningstid kommer med det halvt korrekta påståendet ..? Bara konstigt för all statistik och grafer finns på nätet/elbolagen. Där står det klart och tydligt att priserna ökade ca 200% redan i september 2021. Kriget började i februari 2022.
Varför ger man henne det mantrat att upprepa precis innan valet?

Givetvis sant den senaste tiden pga avstängningen av nordstream men innan valet ligger knappast till gagn för partiet i sig.

Jag tänker att vill man vinna valet så borde alla frågor stöpas och blötas miljontals gånger internt för att gardera att de går fram på bra sätt till befolkningen.

Bara konstigt. Inflationen bär stor del av ökningen också och vilka har skapat den måntro…
Citera
2022-08-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Hon var så usel idag så jag börjar misstänka att hon vill förlora valet och låta högern ta hand om de 4 hemska år som väntar.

Detta har jag också funderat på många gånger.

Vill de ens fortsätta förvalta arvet från 8 tidigare år eller egentligen friskriva sig från allt ansvar och gå vidare med nya uppdrag när nya ”syndabockarna” får försöka lösa den grova problematiken Sverige nu står inför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in