2022-08-16, 23:08
  #201193
Medlem
ForumApaches avatar
Underskatta aldrig ryzzdjurens förmåga att fucka up.
https://twitter.com/JayinKyiv/status/1559577365034024960?s=20&t=tN2i6tYCxOfrO--VRvAwPg
De är lågtstående varelser.
Citera
2022-08-16, 23:08
  #201194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Undrar det. Vet att Ukrainska underrättelsetjänsten varit ute på en hel del straffexpeditioner som kostat en hel del ukrainska ryssar livet…

med artilleri?

ungefär hälften av de döda som unchr har räknat är ju i områden som rysslands inte hafft kontroll över. typ kiev poltava osv.

problemet är ju att räkna liken där ryssarna mördar civila, det är ju trotts allt civila som jobbar på UNHCR
Citera
2022-08-16, 23:08
  #201195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vet vi att ryssarna ville döda dom? Men många av dessa civila har ju faktiskt dött av ukrainska kulor eller granater eller olyckor…
Rumt 25 om dagen….Oj vad ryssarna är bra på att döda civila ukrainare…
Ville finnarna döda 126875 ryska soldater i Vinterkriget? Säkerligen inte, och hade ryssarna hållit sig på sin sida av gränsen så hade det inte hänt. Om ryssarna vill, eller inte vill, döda Ukrainska civila är mindre relevant, de gör det eftersom deras slapptask till chef har beordrat det.
Citera
2022-08-16, 23:08
  #201196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Nu bryter du på ryska igen
Han har ju rätt! Vilket du kanske förstår när du vaknat upp?
Citera
2022-08-16, 23:09
  #201197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Min ledare? Knappast.

Svara gärna på övriga citatet också, varför andra suveräna nationer blir galningar när dom gör samma stunt?

Får man inte bevisa att man kan försvara sig?
Citera
2022-08-16, 23:09
  #201198
Medlem
Stones avatar
Harvard ihjäl mig. Lastfartyg med vete dyker upp i Syrien istället för Libanon. Vanlig försäljning eller den gamla vanliga ukrainska korruptionen?
Citera
2022-08-16, 23:10
  #201199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med låg utlandsskuld och mer pengar cirkulerande inom Ryssland än tidigare så lär de få det bättre där ja och även Asien lör gynnas stort……

Mellan Kina och Ryssland finns det en gasledning sen 2019.
Kontraktet är skrivet på tjugofem år.
Gazprom kommer inte få igen sin investeringskostnad på dessa år.
Kan du förklara för mig hur de i princip skänker sin gas till Kina?

Den andra gasledningen lade Kina på is efter invasionen.
Kineserna finansierar den.
Idag har kineserna i princip gratis gas, sen ett gammalt kontrakt.
Kineserna är inte dumma, de vädrar morgonluft.

Fråga kinatrollet morgonbait?
Citera
2022-08-16, 23:11
  #201200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fkonto2018
5000 döda på 5 månader är ingenting mot andra krig. Sedan har civila totalförsvarsplikt i landet och används som mänskliga sköldar.

det är ohyggligt många civila.

i synnerhet om man bara räknar bekräftade, räkna med 20`000-40`000 det är vad lokala (så som borgmästare, myndigheter, sjukvård) har bedömt i sina resp distrikt/städer sammanräknat.
Citera
2022-08-16, 23:11
  #201201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det där med hedervärt slut lär bli svårt att uppnå. RyZZland kommer vara paria. I väst för väldigt lång tid framåt.

Går dessutom inte att lita på ryzzar. Vapenvila/fred för dem är ju tid för att rusta upp för ett nytt försök.

Enda möjligheten är om Ukraina släpps in i NATO för att förhindra nytt anfall om några år.

Ryssland måste ställas under FN:s förvaltning, med en ny konstitution som garanterar fria val, uppbyggnaden av demokratiska institutioner. Att man börjar bygga upp politiska baser med olika inriktningar som kan vara i sund opposition till varandra. Fast först måste man rensa bort hela politiska och mediala ledarskiktet som nu är totalt styrda av Putin. Och krigsskadeståndet får man inte glömma.
Citera
2022-08-16, 23:14
  #201202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Intala du dig själv att USA kommer att sluta stödja Ukraina pga mellanårsvalet. Bäst att inte betänka att USA spenderade ~100 G$/år i Afghanistan under 20 år och 4 olika presidenter.

Om du är ”svensk amerikan”, hur kommer det sig att du skrev bättre när du var ny på fb? Du skriver numera knappt begriplig svenska vilket fått åtskilliga att undra om du använder google translate.

Dolph Lundgren?
Citera
2022-08-16, 23:15
  #201203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö

i synnerhet om man bara räknar bekräftade, räkna med 20`000-40`000 det är vad lokala (så som borgmästare, myndigheter, sjukvård) har bedömt i sina resp distrikt/städer sammanräknat.
Du menar de som mest överdriver och hittar på av propagandskäl Ta teatern i Mariupol till exempel där sades det ju ha dött upp till 2000, vilket såklart bara var hittepå…
Citera
2022-08-16, 23:15
  #201204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ryssland måste ställas under FN:s förvaltning, med en ny konstitution som garanterar fria val, uppbyggnaden av demokratiska institutioner. Att man börjar bygga upp politiska baser med olika inriktningar som kan vara i sund opposition till varandra. Fast först måste man rensa bort hela politiska och mediala ledarskiktet som nu är totalt styrda av Putin. Och krigsskadeståndet får man inte glömma.

Väl kanske bättre att trumpeten får slå upp en mur runt efter en smidig avväpning sen kan dom gott slåss med pinnar tills siste man. Sen får EU och Asien samsas om ytan och bygga en vattenpark. Eller minigolf!
Det är ju ok när ryssarna gör det, så de bör ju gå åt andra hållet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in