2022-08-16, 23:01
  #201181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du har inte hört talas om en kille vid namn Stalin?

Jodå han var mycket effektivare en Putin och hade en bra medhjälpare i Adolf.
Fast dom har jag förpassat till historiens avskrädeshög.
Citera
2022-08-16, 23:02
  #201182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligt många av er är ju ordentligt tröga. Som inte ens fattar att Ryssarna verkligen inte vill döda civila…
Hade naziryssland hållit sig på sin sida gränsen som civiliserade länder gör, hade det inte blivit några civila dödsoffer. Men barnamördare V.Puttin måste skriva in sig i historieböckerna, ironiskt nog som en av de sämsta ryska härförarna i historien och konkurrensen om den titeln är hård.
Citera
2022-08-16, 23:02
  #201183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Varför? Provskjutningen av Satan-2 då? Är det inte galet, enligt dig?

Dubbelmoral är ju bara OK när ena sidan gör det, det är sen gammalt.
Citera
2022-08-16, 23:03
  #201184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Möjligt men varför trappa upp galenskapen?

Varför påbörja kapprustningen då? Finns en stark minuspol behövs en lika stark pluspol, eller hur? Varför ska omvärlden tolerera att din ledare är helt rökig men så snabbt man själv provskjuter är man galen?
Citera
2022-08-16, 23:04
  #201185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö


Nej. av ryskt arteleri frammförallt..

Undrar det. Vet att Ukrainska underrättelsetjänsten varit ute på en hel del straffexpeditioner som kostat en hel del ukrainska ryssar livet…
Citera
2022-08-16, 23:04
  #201186
Medlem
Är det här riktiga bilder? https://vm.tiktok.com/ZMNtkRDjG/
Ser knappt verkligt ut
"White phosphorus"
Citera
2022-08-16, 23:05
  #201187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det blåser men vi exporterar ju enorma mängder el på grrund av bl.a gasbrist, vilket tyvärr också ger oss högre elpriser…
Oljebränningens energi går ju mest utomlands,.,


haha, nej, eller ja, om det blåser i söder så gör det ju det. annars så får vi köpa kolkraft av polackerna här i söder.

https://www.elbruk.se/
Citera
2022-08-16, 23:05
  #201188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Hade naziryssland hållit sig på sin sida gränsen som civiliserade länder gör, hade det inte blivit några civila dödsoffer. Men barnamördare V.Puttin måste skriva in sig i historieböckerna, ironiskt nog som en av de sämsta ryska härförarna i historien och konkurrensen om den titeln är hård.

Ja historieböckerna kommer inte vara nådiga. Ujujuj…
Citera
2022-08-16, 23:05
  #201189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Problemet är att inte hela Ukraina ville vara med i EU. Många ryssar kände sig hotade (liknande Balkan eller Nordirland).

De ryssar som kände mer tillhörighet med Ryssland, på Krim och i Donbass ville bryta sig ur Ukraina och gå sin egen väg (liksom Skottland vill göra i UK).

Ukraina totalvägrade att de skulle få lämna Ukraina och valde istället att starta krig sina egna medborgare i Donbass. Ukraina besköt till och med sina egna medborgare med artilleri.

Ukraina gjorde precis det som de beskyller Ryssland för. EU satte Ukraina i en helt omöjlig situation då de tvingades välja mellan EU och Ryssland.

Därefter valde USA/ EU och NATO att till och med stödja Azovbrigaderna i kriget mot Donbass med vapen och utbildning. Droppen var när de ville ha med Ukraina i NATO.

Här kan du se klipp hur USA senatorer vill planerar för krig i Ukraina.

https://youtu.be/JeWHviwLMy8
Nu bryter du på ryska igen
Citera
2022-08-16, 23:05
  #201190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektfetto
Varför påbörja kapprustningen då? Finns en stark minuspol behövs en lika stark pluspol, eller hur? Varför ska omvärlden tolerera att din ledare är helt rökig men så snabbt man själv provskjuter är man galen?
Min ledare? Knappast.
Citera
2022-08-16, 23:07
  #201191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
hmmm, du verkar ha blivit lurad.... människor (bla) går inte att skriva ut med 3d-skrivare

Video Shows Elderly Couple Being Killed By Russian Armored Column
https://www.youtube.com/watch?v=OV0HgDRw2co&ab_channel=RadioFreeEurope%2FR adioLiberty

och minst 5400+ vet vi ju att de ville döda, de är ju... döda.

5000 döda på 5 månader är ingenting mot andra krig. Sedan har civila totalförsvarsplikt i landet och används som mänskliga sköldar.
Citera
2022-08-16, 23:07
  #201192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
haha, nej, eller ja, om det blåser i söder så gör det ju det. annars så får vi köpa kolkraft av polackerna här i söder.

https://www.elbruk.se/
Samtidigt som de och balterna köper dyr oljeenergi av oss…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in