Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Med låg utlandsskuld och mer pengar cirkulerande inom Ryssland än tidigare så lär de få det bättre där ja och även Asien lör gynnas stort……
Mellan Kina och Ryssland finns det en gasledning sen 2019.
Kontraktet är skrivet på tjugofem år.
Gazprom kommer inte få igen sin investeringskostnad på dessa år.
Kan du förklara för mig hur de i princip skänker sin gas till Kina?
Den andra gasledningen lade Kina på is efter invasionen.
Kineserna finansierar den.
Idag har kineserna i princip gratis gas, sen ett gammalt kontrakt.
Kineserna är inte dumma, de vädrar morgonluft.
Fråga kinatrollet morgonbait?