2022-08-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ok. Det borde väl alla elbilsägare ha isåfall.
Om de inte vill ha fast avtal för det går ju inte.

Elbilen är ju dock långt ifrån den stora förbrukaren för många, för oss ca 15% av förbrukningen. Finns ju nackdelar med timpris också.
Citera
2022-08-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Igår natt kostade elen 350öre/kWh i Norge, Danmark, Estland, Lettland och Litauen.. bara en tidsfråga innan det kommer hit tror jag.

På natten?
Citera
2022-08-16, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Är det inte dumt dom som binder sig till fast nu ? bättre köra rörligt och binda fast lite senare kanske när man ser utvecklingen annars kan det stå en dyrt kanske..

med rörligt nu så kan du iaf byta senare ifall det skulle svänga helt fel.

Det priset du kan binda för idag 372öre/kWh i Se3 är det billigaste du kan binda iallafall fram till April nästa år.
Det är mina 2 cent för så har det alltid varit historiskt.
Citera
2022-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
På natten?

https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/

Vet inte om det kom med i länken, men gå in och kolla 02:53 den 15 augusti 🥶
Citera
2022-08-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/

Vet inte om det kom med i länken, men gå in och kolla 02:53 den 15 augusti 🥶

Intressant länk! Den ska jag kika på mer!

Ja, vissa dagar är det ju flera kronor även på natten...Var det ju i Sverige med för några dagar sen... trodde inte det faktiskt

Ja, det blir bistra tider. Och det här har våra politiker valt helt frivilligt att vi ska ha.
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-08-16 kl. 22:35.
Citera
2022-08-17, 09:37
Medlem
Citat:
Elbilen är ju dock långt ifrån den stora förbrukaren för många, för oss ca 15% av förbrukningen. Finns ju nackdelar med timpris också.
Villa är nackdelarna menar du?
Citera
2022-08-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Villa är nackdelarna menar du?

Att man måste anpassa sin förbrukning över dygnet för att det ska bli ekonomiskt. Med rörligt och fast behöver man inte bry sig
Citera
2022-08-17, 10:25
Medlem
Citat:
Att man måste anpassa sin förbrukning över dygnet för att det ska bli ekonomiskt. Med rörligt och fast behöver man inte bry sig
Går över till timpris från 1 september, skall bli intressant att se om det lönar sig, har under 2000kwh per år nu men har köpt elbil för nån månad sedan, värmer villan med fjärrvärme + har en kamin som jag använder ibland. Elbilen är ju inget problem att ladda på natten men har ingen lust att diska, tvätta och torktumla mitt i nätterna 😂 (har solpanel oxå å säljer el).
Citera
2022-08-17, 10:36
Medlem
Citat:
Går över till timpris från 1 september, skall bli intressant att se om det lönar sig, har under 2000kwh per år nu men har köpt elbil för nån månad sedan, värmer villan med fjärrvärme + har en kamin som jag använder ibland. Elbilen är ju inget problem att ladda på natten men har ingen lust att diska, tvätta och torktumla mitt i nätterna 😂 (har solpanel oxå å säljer el).

2000 kWh är ju ingenting, jag har strax under 30000, men hoppas få ner det till 25 i år.
Citera
2022-08-17, 11:46
Medlem
Citat:

Det är vl inget problem att köra igång disk och tvätt över natten, så är det klart på morgonen. Det gör vi redan nu, även med fast pris
Citera
2022-08-17, 13:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

fast du lär ju knappast kunna binda till fast och tro du kommer billigt undan, lär nog bli en affär man ångrar bara.
Citera
2022-08-17, 14:16
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Det är vl inget problem att köra igång disk och tvätt över natten, så är det klart på morgonen. Det gör vi redan nu, även med fast pris

När är det på natten ni gör det? Ställer ni klockan för att gå up 03.00 och göra tvätten/diskmaskinen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in