Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Fast om de alternativa leverantörerna redan har leveransproblem vilket många verkar ha så vet du ju vad som händer…
Ryssarna är eller var enorma leverantörer av många råvaror jämfört med de flesta andra länder…
nej, ryssland var den prioriterade leverantören enligt sin MFC/MFN status.
där har du även skälet till att vi kan skära av ryssland och endå bibehålla en fin BNP tillväxt och lägre prier än innan kriget.
men visst corona kommer vi ju inte undan, och kriget hjälper ju inte precis till, men det är minst sagt obetydligt i sammanhanget.