Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Hvis det var en konflikt om når tiltalen skulle tas ut (ledelsen ønsker den raskere)kan det tyde på at den kommer snart. Ny etterforskningsledelsen har fått klare føringer fra leder i Øst.
Jeg håper du har rett i dette. At saken egentlig er klar for tiltale.
Vi vet at politiet har sannsynliggjort utover enhver rimelig tvil at det ikke har vært fremmede GM i S4. Og politiet har beviser som knytter TH direkte til den alvorlige kriminelle handlingen AE ble utsatt for.
Jeg ser at Laila Anita Bertheussen ble dømt 15. januar 2021. Jeg tror analyser av Helseappen var en del av bevisføringen. Og har således skapt presedens, slik at analyser av AEs Helseapp blir godkjent som tekniske beviser i Lørenskogsaken.
Jeg tror ikke analyser av Helseapp var tatt med i bevisene lagt frem ved varetektsfengsling i april og mai 2020, verken i tingretten eller i lagmannsretten.
Jeg tror analysene av Helseapp har vært et pågående, og stadig halvferdig prosjekt, og derfor ikke har blitt lagt frem for retten ennå.
Men at Helseapp + åstedsundersøkelser vil gi et handlingsforløp som vil bli fellende for TH. At saken egentlig er klar for tiltale og dom. Mulig at det gjenstår noen brutale ransakninger i S4.