2022-08-16, 18:27
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Deras veganska glass är bästa jag smakat
Samt deras veganska fetaost och skivost

Vemondos produkter är sinnessjukt goda.

"Fetaosten" är så... Perfekt?
Citera
2022-08-16, 21:17
Medlem
Man kan hyra en liten elbil på Lidl i Tyskland, än så länge, för 2200 kr/mån. Den påminner lite om Toyota IQ i utseendet.
Citat:
Elbilen är utrustad med en motor på 35 kW med en toppfart på 115 km/h. Räckvidden är runt 200 kilometer från ett batteri på 35 kWh. Snabbladdning är möjlig med upp till 30 kW, medan AC-ombordladdaren för hemmaladdning har en effekt på 11 kW.
Citat:
Ombord finns en 12,3-tums pekskärm för navigering och underhållning. Elbilen har stöd för mediauppspelning genom Bluetooth och USB och är utrustad med två högtalare. Bland bekvämligheter finns backkamera, farthållare, elektriska fönsterhissar samt AC.

När kommer IKEA med en el-bil, deras cykel var väl sådär? Men när kommer Lidl el-bilen i Sverige?

https://alltomelbil.se/har-ar-lidl-elbilen-som-du-kan-hyra-i-tyskland/
Citera
2022-08-16, 21:24
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast det är ju lika illa på Ica, Coop och Axfood. Kolla vad ett paket Bregott kostar.
Såg nån artikel om att Lidl och Willys har höjt sina priser mest, medans Coop har knappt gjort några höjningar alls.
Om det stämmer eller ej, vågar jag inte svara på. Tycker att all mat har blivit bra mycket dyrare senaste tiden.
Citera
2022-08-16, 21:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Såg nån artikel om att Lidl och Willys har höjt sina priser mest, medans Coop har knappt gjort några höjningar alls.
Om det stämmer eller ej, vågar jag inte svara på. Tycker att all mat har blivit bra mycket dyrare senaste tiden.
Ja. Jag handlar på Coop, Lidl och Ica till vardags. Samma tre butiker med få undantag. Alla tre har blivit dyrare. På mer eller mindre alla livsmedel.

Jag kan fortfarande få fem paket våtservetter för femtio spänn.
Citera
2022-08-18, 20:40
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Jag har märkt en del prishöjningar hos Coop. Blandat annat pålägg och mjölk har gått upp en del. Finns snart ingen billig butik kvar utan nästan lika dyrt överallt.
Citera
2022-08-18, 23:15
Bannlyst
Hur är veckans 1.5kg Kalkonbröst fylld med ost
Panerad fryst för 59.90. Culinea ?

Lönt köpa 2-3 påsar 3 - 4.5kg ? Är ju ganska bra pris
Citera
2022-08-19, 00:04
Medlem
Citat:
Lidl har höjt lårfilé kyckling de brukade sälja för extrapris 80 kr/kg till 119 kr/kg. Då är det fortfarande superpris som de kallar det. En höjning med 50 %. Normalpriset är numera 139 kr/kg. Kanske fortfarande billigast, men fy f-n vilken höjning!

Denna vecka kör de bröstfilé kyckling för samma pris 119 kr/kg som extra. Nog är det bra mycket dyrare än för någon månad sedan?!

Sen kan de samtidigt sälja Bellarom kaffebönor 1,2 kg för 109 kr, vilket annars är priset för 1 kg jämt, vilket är mycket lägre pris än vad de andra mäktar med. Faktiskt ett bra kaffemärke. De andra som säljer t.ex. Zoégas säljer lika små packet med bönor som med malt kaffe. Alltid stora paket Bellarom kaffebönor och ibland som nu ännu större.
Citera
2022-08-19, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Lidl har höjt lårfilé kyckling de brukade sälja för extrapris 80 kr/kg till 119 kr/kg. Då är det fortfarande superpris som de kallar det. En höjning med 50 %. Normalpriset är numera 139 kr/kg. Kanske fortfarande billigast, men fy f-n vilken höjning!

Denna vecka kör de bröstfilé kyckling för samma pris 119 kr/kg som extra. Nog är det bra mycket dyrare än för någon månad sedan?!

Sen kan de samtidigt sälja Bellarom kaffebönor 1,2 kg för 109 kr, vilket annars är priset för 1 kg jämt, vilket är mycket lägre pris än vad de andra mäktar med. Faktiskt ett bra kaffemärke. De andra som säljer t.ex. Zoégas säljer lika små packet med bönor som med malt kaffe. Alltid stora paket Bellarom kaffebönor och ibland som nu ännu större.

Lidls kaffe Bella har faktiskt vunnit test.
Den är förjävla bra.
Var bryggkaffet mellanrost som vann testet par år sedan. Smakrikt och fint kaffe.
Rekommenderas.
Till er som brygger kaffe, köp även deras filter. De var enda giftfria kaffefiltren på marknaden.
Lidls egna. De vann testet i råd och rön stora kaffefiltertest där många hade farliga metaller i.
Lidl var enda helt säkra valet.
Citera
2022-08-19, 15:21
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsans
Lidls kaffe Bella har faktiskt vunnit test.
Den är förjävla bra.
Var bryggkaffet mellanrost som vann testet par år sedan. Smakrikt och fint kaffe.
Rekommenderas.
Till er som brygger kaffe, köp även deras filter. De var enda giftfria kaffefiltren på marknaden.
Lidls egna. De vann testet i råd och rön stora kaffefiltertest där många hade farliga metaller i.
Lidl var enda helt säkra valet.

Kaffet har mycket varierande kvalitet och är ibland riktigt dåligt.
Kaffefiltret var en felaktigt gjord test som Råd och Rön korrigerat: https://www.radron.se/vardagskunskap/rad--ron-rattar-kaffefiltertest/
Citera
2022-08-19, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Kaffet har mycket varierande kvalitet och är ibland riktigt dåligt.
Kaffefiltret var en felaktigt gjord test som Råd och Rön korrigerat: https://www.radron.se/vardagskunskap/rad--ron-rattar-kaffefiltertest/

Bäst i test är Melitta Gourmet.
Bellarom Filter papers 4 från Lidl är både bra och billigt och får därför utmärkelsen Bra köp.
Coop Vita kaffefilter har stor påverkan på doften och Coop Extra Oblekta kaffefilter har stor påverkan på både doft och smak.

Okey men fortfarande bästa köp med tanke på priset.
Mitt Bellarom kaffe har aldrig varierat.
Men jag kör brygg, inte bönor.

Coop ska man passa för
Citera
2022-08-19, 18:20
Medlem
Så trött jag är på Lidl, deras extrapriser gäller oftast bara en dag eller två på många produkter. Kaffe, bröd, korv, kött och mycket annat med extrapris tar slut nästan direkt. De har liten volym hemma och det är likt med tv-handlare som annonserar en bra deal men den tar slut första dagen direkt. Samma visa hela tiden. Att skylla på stor kundtillströmning håller inte då man borde lära sig detta och ta hem större lager nästa gång!
Citera
2022-08-19, 21:30
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsans
Bäst i test är Melitta Gourmet.
Bellarom Filter papers 4 från Lidl är både bra och billigt och får därför utmärkelsen Bra köp.
Coop Vita kaffefilter har stor påverkan på doften och Coop Extra Oblekta kaffefilter har stor påverkan på både doft och smak.

Okey men fortfarande bästa köp med tanke på priset.
Mitt Bellarom kaffe har aldrig varierat.
Men jag kör brygg, inte bönor.

Coop ska man passa för
Nästan vecka säljer Lidl en kaffepres från Bodum för 129:-
Här slipper man allt vad kaffefilter heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in