2022-08-16, 20:29
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hur många 10-åringar kan åka iväg till annan ort för att träffa någon utan att föräldrarna vet om detta
Borde rimligen gälla 13-åringar också.
Citera
2022-08-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Varför måste det vara på annan ort? Det är ju bara att fejka att dom bor på samma ort alternativt i närliggande ort (jo, barn kan åka tåg och buss).

Det måste väl ändå vara dom riktiga pedofilerna och farliga personerna man vill åt?

Här fejkar dom att flickan är 14 år: https://dumpen.se/2022/02/09/kurragomma-med-vinglige-oliver-napp-igen/

Hon kunde lika gärna varit på väg att fylla 15 år om en vecka och då hade det varit lagligt, och även om det inte är normalt eller moraliskt försvarbart att en 50+ gubbe vill ha sex med en så ung tjej är det tillika lagligt och inte längre "våldtäkt av barn". Dessutom är man hebefil om man tänder på tjejer i denna ålder, och det är en stor skillnad mot att vara pedofil.
Knappast en troligt scenario för gäddan att den har får kontakt med är 10 år och kommer att åka iväg för ett möte, ett antal av gäddorna har själva barn i den åldern eller yngre och tycker nog att det är långsökt att ett så ungt barn kan dyka upp ensamt
Citera
2022-08-16, 20:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Knappast en troligt scenario för gäddan att den har får kontakt med är 10 år och kommer att åka iväg för ett möte, ett antal av gäddorna har själva barn i den åldern eller yngre och tycker nog att det är långsökt att ett så ungt barn kan dyka upp ensamt

Så varför kör dom inte mer på pedofilmamma-kortet? Det har ju onekligen funkat tidigare?
Citera
2022-08-16, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja otroligt fin är hon. Hon har ju själv berättat om sitt hårda liv på Dumpen. Några knarkdomar men hon är väl människa för det?

Du får shejpa upp dig lite vännen!

Jag tror människor kan ändras absolut. Tycker alla är värda en andra chans, fast de tycker ju inte dumpen älskare om ”gäddor ” tydligen.

Om alla kan göra misstag och bli förlåtna borde väl även män med lite oansvarigt beteende kunna förlåtas?
Citera
2022-08-16, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag förstår inte varför dom inte satsar mer på att sätta dit riktiga pedofiler mer, utan kör med gränsfall där det om bara något år hade varit lagligt att ha sex med flickan? Ja, det är bååååårrn men det är då fan så mycket värre med riktiga pedofiler.

Varför inte utge sig för att vara 10 år? Ja, det är åldergräns på 13 år på Kik men det är väl självklart att det går att fejka och att många barn under 13 år är inne där. Varför inte låtsas vara ett sånt?

Jo precis folk är ju helt hjärntvättade när det gäller pedofil och ”Pedofil” som sagt det är nog det mest missbrukade ordet som finns.

Folk ser inte skillnad på en 10 åring och en 14 åring verkar de som i denna tråden.Så länge man är redo har sex överhuvudtaget är man väl redo att ha det med vem man vill?

Som du säger så är ju vissa vara 1 år ifrån laglig ålder. Dessutom hur många 13-14 åringar vill verkligen träffa kinky brian eller någon av de andra originalen *As garv*

Ja har garvat så mycket åt dumpen samtidigt som jag har varit frustrerad över att dom ens finns. Jag vet inte vilka ja skrattar åt om det är Sara och Patrik eller ”Gäddorna ” ibland.

Dumpen får de att verka som att varje 13-14 åring vill ha vilt sex med varje 50 plussare som kontaktar dom och ger lite komplimanger.

Dessa scenarion hade inte hänt i verkligheten absolut inte. De flesta tjejer i den åldern tar avstånd så fort någon äldre ens närmar sig eller sätter sig jämte dem på spårvagnen.

Däremot vill tjejer i den åldern säkert ligga med någon strax över 20 även om de är olagligt. Fast lägg av männen som hängs ut hade aldrig haft en chans m.

Därför är det bättre man bara lägger fokus på att sätta dit riktiga Pedofiler. Dom är ju ett allvarligare problem.

Dumpen eller liknande organisationer går ju bara efter vad som är lagligt eller inte. Delstater där det är 18 hänger de ut någon som ska träffa en 17 åring. Där 16 är lagligt hänger de ut folk som ska träffa 15 åringar. Osv osv..

Dom går efter påhittade siffror och försöker förespråka vad som är rätt och fel efter egna åsikter och vad som är kulturellt är accepterat.
Citera
2022-08-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Jag tror människor kan ändras absolut. Tycker alla är värda en andra chans, fast de tycker ju inte dumpen älskare om ”gäddor ” tydligen.

Om alla kan göra misstag och bli förlåtna borde väl även män med lite oansvarigt beteende kunna förlåtas?

Patrik bemötte det i samtalet "Modiga människor". En biltjuv kan tänka igenom sina val och göra något åt det men en pedofil kan inte det.

Gubben har sina ljusa stunder.
Citera
2022-08-16, 20:46
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Jo precis folk är ju helt hjärntvättade när det gäller pedofil och ”Pedofil” som sagt det är nog det mest missbrukade ordet som finns.

Folk ser inte skillnad på en 10 åring och en 14 åring verkar de som i denna tråden.Så länge man är redo har sex överhuvudtaget är man väl redo att ha det med vem man vill?

Som du säger så är ju vissa vara 1 år ifrån laglig ålder. Dessutom hur många 13-14 åringar vill verkligen träffa kinky brian eller någon av de andra originalen *As garv*

Ja har garvat så mycket åt dumpen samtidigt som jag har varit frustrerad över att dom ens finns. Jag vet inte vilka ja skrattar åt om det är Sara och Patrik eller ”Gäddorna ” ibland.

Dumpen får de att verka som att varje 13-14 åring vill ha vilt sex med varje 50 plussare som kontaktar dom och ger lite komplimanger.

Dessa scenarion hade inte hänt i verkligheten absolut inte. De flesta tjejer i den åldern tar avstånd så fort någon äldre ens närmar sig eller sätter sig jämte dem på spårvagnen.

Däremot vill tjejer i den åldern säkert ligga med någon strax över 20 även om de är olagligt. Fast lägg av männen som hängs ut hade aldrig haft en chans m.

Därför är det bättre man bara lägger fokus på att sätta dit riktiga Pedofiler. Dom är ju ett allvarligare problem.

Dumpen eller liknande organisationer går ju bara efter vad som är lagligt eller inte. Delstater där det är 18 hänger de ut någon som ska träffa en 17 åring. Där 16 är lagligt hänger de ut folk som ska träffa 15 åringar. Osv osv..

Dom går efter påhittade siffror och försöker förespråka vad som är rätt och fel efter egna åsikter och vad som är kulturellt är accepterat.

Jag håller helt med.

Dessutom har jag läst dom flesta chattloggarna och det är uppenbart att fiskaren oftast är den drivande parten. Dom eggar upp gäddan mer och mer, pushar gränserna och är dom som försöker få till en träff så att dom ska ha ytterligare en man till skampålen och håva in swish-pengar.

Många av dessa män hade aldrig hamnat i denna situtation överhuvudtaget om det inte vore för dom fiktiva och onaturliga konversationerna med vuxna som påstår sig vara barn. Många män har säkerligen inte ens haft tanken på att träffa dessa "barn" men efter allt pushande och eggande så går reptilhjärnan in och dom gör något som aldrig annars hade hänt. För att barn i den här åldern skulle aldrig bestämma träff med en sån som KinkyKevin.

Jag tycker det är skamligt att fiskarna i många fall närmast pressar gäddorna att få till en träff. I nån chatt närmast tjatade fiskaren: "Kom igen, har du tröttnat eller?". Det är fan inte okej.

Satsa som sagt istället på dom riktiga pedofilerna. Dom som är dom aktiva och verkligen är den drivande parten för dom finns.
Citera
2022-08-16, 20:49
Medlem
Citat:
Patrik bemötte det i samtalet "Modiga människor". En biltjuv kan tänka igenom sina val och göra något åt det men en pedofil kan inte det.

Han har ju helt fel. Jag tänder på tjejer, men inte fan springer jag omkring och våldtar alla tjejer jag träffar för det.

Varför skulle inte en pedofil kunna tänka och välja om jag kan det?
Citera
2022-08-16, 20:51
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

I många fall (som i fallet Hissgäddan) tycker jag verkligen dom borde gett honom en chans innan dom hängde ut honom. Troligen får han ett oproportionerligt helvete efter detta som kanske leder till att han förlorar både vårdnaden om sina barn och sitt jobb (vilket jag i detta fall inte är rimligt).

Och den potentiella skada det faktiskt kan leda till för RIKTIGA barn här, nämligen hans egna. Barnen kommer så klart få reda på att deras far är uthängd som pedofil och utsättas för riktiga trauman. Eventuellt blir det problem med mobbning i skolan, som i värsta fall leder till missbruk och allt det där som Sara rabblar upp gång på gång som att det automatiskt händer alla barn som till och med i samtycke har sex med en vuxen.
Citera
2022-08-16, 20:52
Medlem
Citat:

Vi har alla olika åsikter om rätt och fel, vilken ålder som är okej för sex osv.

Men många av dessa gäddor är ju dömd för riktiga våldtäkter innan eller skriver så sjuka saker att man inte bör bry sig om att det finns riktiga 13 åringar som skulle kunna tänka sig att ha sex med en 40 årig småfet man.

En gubbe skulle bjuda på sprit i sin lastbil och en annan skulle knulla en flicka i alla hål på ett hotellrum.

Så länge sex är frivilligt bryr jag mig noll om ålder, men dessa peddon är ganska hemska om man läser deras tidigare sommar eller vad dom vill göra med tjejerna.

Jag träffade en 14 åring när jag var 20, men det var inte så att jag skickade kukbilder till henne direkt eller vad att få sätta på henne i skogen.
Man kan absolut ha normalt förhållande med sex även om åldersskillnad är stor men det hänger ganska mycket på den äldre så inte tjejen blir utnyttjad.
Citera
2022-08-16, 20:52
Bannlyst
Citat:

Fast de är ju bara i ett extremt hjärntvättat och tabu belagt samhälle gällande sex som man ses som ”Pedofil ”för att gilla tonåringar. Siffror har människan kommit på. Kroppen vet inte vilket år den har.

Tänder man på tonåringar behöver man inte ändra något. För de är ingen störning, helt naturligt Pedofil är när man tänder på någon som inte har sex eller förstår vad de innebär. Kan du själv med handen på hjärtat säga att du aldrig i vuxen ålder spanat in en 14-15 åring?
Citera
2022-08-16, 20:58
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Vi har alla olika åsikter om rätt och fel, vilken ålder som är okej för sex osv.

Men många av dessa gäddor är ju dömd för riktiga våldtäkter innan eller skriver så sjuka saker att man inte bör bry sig om att det finns riktiga 13 åringar som skulle kunna tänka sig att ha sex med en 40 årig småfet man.

En gubbe skulle bjuda på sprit i sin lastbil och en annan skulle knulla en flicka i alla hål på ett hotellrum.

Så länge sex är frivilligt bryr jag mig noll om ålder, men dessa peddon är ganska hemska om man läser deras tidigare sommar eller vad dom vill göra med tjejerna.

Jag träffade en 14 åring när jag var 20, men det var inte så att jag skickade kukbilder till henne direkt eller vad att få sätta på henne i skogen.
Man kan absolut ha normalt förhållande med sex även om åldersskillnad är stor men det hänger ganska mycket på den äldre så inte tjejen blir utnyttjad.

Ja visst är det så, och dessa män är av en helt annan kaliber än t ex Hissgäddan. Ändå hanteras alla som om dom vore Anders Eklund eller Josef Fritzl och blir uthängda som fullblods-pedofiler som våldtagit 3-åriga barn. Det är samma bias dom kör på och samma reaktion i kommentarerna oavsett allvarlighetsgrad (med undantag för dom riktiga viderna).

Nu är jag dock generellt emot uthängning och skampåle, inte minst då det omöjligen går att till 100% att bevisa att det dumpen påstår faktiskt hade hänt eller skulle hänt. Likaså SKA dömande och bestraffning i ett rättssamhälle skötas av domstolar, inte trasiga ex-pundare som vill få utlopp för sitt eget självhat.

Men, om man nu ska hänga ut folk borde man ge personer som Hisstmannen en chans till, medan cykelreparatören onekligen är en farlig jävel av en helt annan kalibel och därmed skulle hängas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in