2022-08-16, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du verkar ju inte ha problem när ryssar gör precis samma sak eller hur?
Du kör ditt standardtrick när du inte kan försvara Israel att försöka flytta diskussionen till något annat.

Låt mig sen påminna om att Israels grundare David Ben-Gurion var ryss liksom många av de andra i ledningsskiktet. De har även tagit in en hel massa ryska invandrare. Att Israels beteende liknar Rysslands kanske inte är en ren slump. Det som är lite konstigt är bara hur olika Väst behandlar Israel och Ryssland.
Citera
2022-08-16, 16:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kör ditt standardtrick när du inte kan försvara Israel att försöka flytta diskussionen till något annat.

Låt mig sen påminna om att Israels grundare David Ben-Gurion var ryss

Han var polack. Men det är samma sak enligt dig också antar jag. Precis som alla ukrainare är ryssar egentligen men inte förstår bättre så det spelar ingen roll hur mycket Ryssland folkmördar dem.
Citera
2022-08-16, 16:25
Avstängd
Citat:
Han var polack. Men det är samma sak enligt dig också antar jag.
Det var del av Ryssland vid den tiden.
Citat:
Precis som alla ukrainare är ryssar egentligen men inte förstår bättre så det spelar ingen roll hur mycket Ryssland folkmördar dem.
Ukraina var del av Ryssland vid den tiden, men det är så länge sedan att det inte är relevant. Till skillnad då från att judarna hade ett kungadöme i Palestina för 2000 år sedan som aldrig slutar vara relevant.
Citera
2022-08-16, 17:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det var del av Ryssland vid den tiden.

Ukraina var del av Ryssland vid den tiden, men det är så länge sedan att det inte är relevant. Till skillnad då från att judarna hade ett kungadöme i Palestina för 2000 år sedan som aldrig slutar vara relevant.

Men du menar att det är relevant att en jude var medborgare i ett land som inte existerade när han utropade Israel? I hur många år var det relevant att Ben Gurion var ryss när det gått många decennier sen området blev polskt?
Citera
2022-08-16, 18:08
Avstängd
Citat:
Men du menar att det är relevant att en jude var medborgare i ett land som inte existerade när han utropade Israel? I hur många år var det relevant att Ben Gurion var ryss när det gått många decennier sen området blev polskt?
Man får erkänna att du har en viss skicklighet i att flytta diskussionen från det relevanta ämnet, nämligen att Israel bombade ihjäl barn i Gaza och försökte skylla på islamiska jihad.
Citera
2022-08-16, 19:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Man får erkänna att du har en viss skicklighet i att flytta diskussionen från det relevanta ämnet, nämligen att Israel bombade ihjäl barn i Gaza och försökte skylla på islamiska jihad.

Du gör ju samma sak med alla "palestinska" ledare som inte var födda i Palestina som Arafat.
Citera
2022-08-16, 20:41
Avstängd
Citat:
Du gör ju samma sak med alla "palestinska" ledare som inte var födda i Palestina som Arafat.
Och så var det dags igen att flytta ämnet till något annat än att Israel bombar ihjäl barn.

(Sen kan du slå upp var Arafats mor kom från)
Citera
2022-08-16, 22:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Och så var det dags igen att flytta ämnet till något annat än att Israel bombar ihjäl barn.

(Sen kan du slå upp var Arafats mor kom från)

Så för att någons anfäder kom ifrån Palestina så ger de dem automatiskt rättigheter i området?
Citera
2022-08-17, 13:59
Medlem
Citat:

Som t.ex. att palestinierna bombar ihjäl barn?

https://www.timesofisrael.com/israel-says-gaza-terrorists-failed-rocket-launch-kills-several-palestinian-children/

(jag vet, en helt meningslös ping-pong-debatt)
Citera
2022-08-17, 14:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Som t.ex. att palestinierna bombar ihjäl barn?

https://www.timesofisrael.com/israel-says-gaza-terrorists-failed-rocket-launch-kills-several-palestinian-children/
Den här rundan i tråden inleddes med att jag länkade till en artikel där Israel erkände att det var de som låg bakom den attacken, men som du belyser, har man väl spridit en lögn så kommer den leva kvar medan få läser dementin.
Citera
2022-08-17, 14:09
Medlem
Citat:
Den här rundan i tråden inleddes med att jag länkade till en artikel där Israel erkände att det var de som låg bakom den attacken, men som du belyser, har man väl spridit en lögn så kommer den leva kvar medan få läser dementin.

Nej, det var två skilda händelser på olika dagar. Ena dagen kom barn i vägen för palestinska raketer (fyra döda minderåriga), andra dagen för israeliska (fem döda).
Senast redigerad av Nannegijala 2022-08-17 kl. 14:11.
Citera
2022-08-21, 21:04
Medlem
Israel borde varit mycket hårdare mot ship to gaza. Tillslut tog dom till verkanseld mot terroristerna. Borde gjort det direkt man ska inte dalta med sånt här folk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in