2022-08-16, 15:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Visst kan det vara så och jag har väl i min ungdom gjort mig skyldig till att ”njuta av” freak shows som Jerry Springer och Big Brother mm.

Men när det kommer till barn, åldringar, djur och andra som ej kan försvara sig….där kickar något annat igång. Man vill dessa monster långt bort och dit de aldrig mer kan skada andra än sig själva.

Ja så känner jag också.
De svagare måste skyddas.
#Rör inte våra barn, åldringar och djur#
Citera
2022-08-16, 15:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Jo, det är konstigare än så då swishnumret är ju också kopplat till den verksamhet som de bedriver. Skatteverket ser ju detta genom att numret är kopplat till deras sida. Det är alltså inte som vilken privat swisch som helst. Om jag vore i Saras trosor så skulle jag vara rädd att en skönstaxering dimper ned i brevlådan vilken dag som helst. Bevis att de drar in svarta pengar är uppenbar, frågan är bara hur mycket. Rätt jävla fult av Patrik använda Sara som levande sköld för detta. Han gör det inte bara vid konfrontationerna utan även ekonomiskt. Om hon inte blir biten av gädda snart så är det för masen hunnit före.

Jag tror genuint inte människor som Patrick och speciellt Sara tänker så - precis som andra människor av hennes typ så tror hon genuint inte att det finns en chans att Skatteverket inte skulle köpa det hon säger och om de inte gör det så beror väl det på att de är pedofiler, typ. Det är även av den anledningen hon lägger upp befängda saker som "kanel"-brevet; hon kan inte tänka sig att det finns en chans att folk inte tror att den är sann och de som inte tror på det är säkert pedofiler...
Citera
2022-08-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Oh ja, det gör hon. Men med SKV gäller omvänd bevisbörda... de har rätt tills du har bevisat motsatsen. Evt efterkrav måste betalas i tid, även om du överklagat...
Jag har blivit kallad diverse charmigt pga min oförmåga, men lyckas inte hitta något org nr för dumpen... inte enskild firma, förening, AB...nada.

Ok kan bli svettigt för Snygg-Sara men då hjälper vi henne.

Undra hur mycket hon drar in egentligen? Var ju du som informerade om att hon lyckades tigga ihop 60.000 kr bara på en helg och att det blir silisar för slantarna. Skulle känna mig väldigt stolt om jag varit med och pröjsat dom.

Ibland går kära Nilsson över gränsen i sina skämt. Tveksamt om Kerstin med lådvinet i Facebook-gruppen uppskattade det.
Citera
2022-08-16, 15:28
Medlem
Det florerar rykten om att Dumpen har lojala stora välbärgade aktörer, vilka varken vill synas eller höras, men dessa hjälpare finns där om det blir problem. Med bl.a. stora plånböcker och muskler.
Citera
2022-08-16, 15:29
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror genuint inte människor som Patrick och speciellt Sara tänker så - precis som andra människor av hennes typ så tror hon genuint inte att det finns en chans att Skatteverket inte skulle köpa det hon säger och om de inte gör det så beror väl det på att de är pedofiler, typ. Det är även av den anledningen hon lägger upp befängda saker som "kanel"-brevet; hon kan inte tänka sig att det finns en chans att folk inte tror att den är sann och de som inte tror på det är säkert pedofiler...

Ja, de tror på sitt kryphål i samhällsordningen tills dess att kryphålet avslöjas. På ett sätt håller jag på dem, samhället är fan kvävande, men deras narcissism är fan otäck. Gods gonna cut em down!
Citera
2022-08-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det florerar rykten om att Dumpen har lojala stora välbärgade aktörer, vilka varken vill synas eller höras, men dessa hjälpare finns där om det blir problem. Med bl.a. stora plånböcker och muskler.
Var har du hört det? Säkert inte omöjligt. Ksn nog finnas i både legitima delar av samhället, och de lite skyggare.
Citera
2022-08-16, 15:31
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson

Okej, vartifrån florerade dessa rykten till dig? Välbärgade människor jagar fasan och utrotningshotade djur inte pedofiler.
Citera
2022-08-16, 15:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fru Nilsson lär göra en annan bedömning. Det var väl bara nån månad sen Dumpen gick ut med att det är viktigt som fan att skriva "gåva" i meddelandet. Det är bara att gilla läget.

Kvittar ju vad man skriver. Skatteverket gör en bedömning och här blir det ju alla pengar som kommer in via Swish är ersättning för det arbete Dumpen gör.

Annars skulle ju vem som bara ge gåva som lön och slippa skatten.
Citera
2022-08-16, 15:33
Medlem
trueforgoods avatar
Dags att ta bort Sara Nilsson från Dumpen nu, om detta ska kunna fortsätta. Hon är alldeles för skadad av sina felaktiga livsval och trauman och det är uppenbart att hon agerar ut sitt eget självhat mot dessa individer.

Ska en sån här verksamhet bedrivas måste personerna som konfronterar vara psykiskt stabila och kunna koppla bort sina känslor och agera professionellt. Det här håller inte längre.
Citera
2022-08-16, 15:35
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Var har du hört det? Säkert inte omöjligt. Ksn nog finnas i både legitima delar av samhället, och de lite skyggare.

Säkert någon hopplös hang around-gäng till Hells Angels som skänker 1% av sina sjukbidrag.
Citera
2022-08-16, 15:37
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kvittar ju vad man skriver. Skatteverket gör en bedömning och här blir det ju alla pengar som kommer in via Swish är ersättning för det arbete Dumpen gör.

Annars skulle ju vem som bara ge gåva som lön och slippa skatten.

Ja alltså Swish har ju visat sig vara kriminellas ovän snarare än tvärtom. Konstigt vore annars. Vilket jävla parallelsamhälle man hade bygga upp annars.
Citera
2022-08-16, 15:38
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
Ja företaget han jobbar(jobbade) för var ju inte svårt att hitta.

Schindler eller S:t Eriks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in