2022-08-16, 14:33
Medlem
Jag försökte posta men det gick inte
Citera
2022-08-16, 14:38
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic8181
Varför kan inte fler som postar här, posta i Kanelkakan-kommentarerna? Om tillräckligt många tillskriver brevet som fake torde väl hon själv bli tvungen att agera

Rätt meningslöst när kritiska kommentarer tas väck. Sara är nog rätt jävla uppretad vid det här laget. Verkar så när hon ber en annan människa att inte lita på sin magkänsla som hon dessutom menar är undermålig. Herregud, hon blev säkert helt kolsvart i ögonen när det gick upp för henne att människor inte skulle gå på hennes lilla novell.

Agera? Nej, låt lögnen förbli publicerad så att andra kan läsa och fatta med magkänslan att nåt är lurt som fan med alltihop.
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-16 kl. 14:45.
Citera
2022-08-16, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort

Skatteverket är inte att leka med. Tror rent av det sitter en och annan mas och väntar på rätt tillfälle att slå till. Sjöberg är deras Vulkan så att säga.

Fast vad ska masen göra då? Om jag swishar Dumpen 300 kr och skriver diesel i meddelandet så borde inget hända kan man tycka.

Sossarna försöker säkert men här kommer dom inte in.
Citera
2022-08-16, 14:42
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag ser ingen kritik alls bara de vanliga fjantiga "styrkekramar"
Antar att sopkvasten går för fullt.
Hur kan folk inte se att det är Sara själv som skrivit?
Obegripligt hur dumma och lättlurade folk är.

Narcissister tar hela sin livsnäring ur människor som inte fattar det där med att visa saker är för tillrättalagda och bra för att vara sant.
Citera
2022-08-16, 14:44
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fast vad ska masen göra då? Om jag swishar Dumpen 300 kr och skriver diesel i meddelandet så borde inget hända kan man tycka.

Driver man en verksamhet ska man ju redovisa vart stålarna går till, det ligger ju inte på dig som betalar. Köpte knark av en langare som ville att jag skulle skriva ”tack för tjyst utekväll här är min del” i swischen. Inte fan hjälpte det han i slutändan. Swisch är riktigt klumpigt när man vill dra in smutsiga pengar, praktiskt taget kartlägger de åt myndigheterna att de ägnar sig åt skumma grejer.
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-16 kl. 14:48.
Citera
2022-08-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Haha, kreativ tanke! Vore kul om nån gädda hade stake nog att anmäla Sara och Patrik för bedrägeri.

Tror det blir mer bedräglig beteende eller något sånt, så tror inte det är hög prioritet hos polisen för det. Men ja, helt ärligt, så är det ju åt det hållet från Dumpens sida, till exempel den där i Sundsvall som hyrde hotellrum och körde 60 mil för en träff.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är väl bra att de som dyker upp får möjlighet att söka hjälp hos diverse instanser eftersom de om de lurats till dessa möten har rätt till hjälp med godman , förvaltare och diverse stödinsatser likt alla som har kognitiva svårigheter , De kanske tom har rätt till daglig verksamhet nu när somliga har förlorat sina jobb och uppenbarligen inte fungerar ordentligt

Svårt att se på vilket sätt det skulle vara någon grund för kognitiva svårigheter att de vill träffa någon för att ha sex. Det är ganska vanligt att människor är desperata efter sex eller social närhet.

Men visst kan det vara så att kognitiva nedsättningar gör att personerna har svårt att skaffa sig den närheten, men då borde det inte behövas att gäddorna luras till en träff.
Citera
2022-08-16, 14:50
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Nästa gång du skickar skriv: ”Nya solbrillor till Patrik och pumps åt Sara”.
Citera
2022-08-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Driver man en verksamhet ska man ju redovisa vart stålarna går till, det ligger ju inte på dig som betalar. Köpte knark av en langare som ville att jag skulle skriva ”tack för tjyst utekväll här är min del” i swischen. Inte fan hjälpte det han i slutändan. Swisch är riktigt klumpigt när man vill dra in smutsiga pengar, praktiskt taget kartlägger de åt myndigheterna att de ägnar sig åt skumma grejer.

När jag swishar så står det bara Nilsson. Skulle se det som en privatperson och nada företag inblandade. Alla swishar sina kompisar och det här är inte konstigare än så.

Visst gubben är väl lite kändis hos Skatteverket
Citera
2022-08-16, 15:00
Medlem
Citat:
När jag swishar så står det bara Nilsson. Skulle se det som en privatperson och nada företag inblandade. Alla swishar sina kompisar och det här är inte konstigare än så.

Har ju varit uppe tidigare, men gör SKV bedömningen att Saras verksamhet anses som näringsverksamhet så blir det lite jobbigt. Bedömmer man att alla swish uppfyller kriterierna för "gåva" så är det lättare...
Citera
2022-08-16, 15:02
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Jo, det är konstigare än så då swishnumret är ju också kopplat till den verksamhet som de bedriver. Skatteverket ser ju detta genom att numret är kopplat till deras sida. Det är alltså inte som vilken privat swisch som helst. Om jag vore i Saras trosor så skulle jag vara rädd att en skönstaxering dimper ned i brevlådan vilken dag som helst. Bevis att de drar in svarta pengar är uppenbar, frågan är bara hur mycket. Rätt jävla fult av Patrik använda Sara som levande sköld för detta. Han gör det inte bara vid konfrontationerna utan även ekonomiskt. Om hon inte blir biten av en gädda snart så är det för masen hunnit före.
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-16 kl. 15:20.
Citera
2022-08-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Har ju varit uppe tidigare, men gör SKV bedömningen att Saras verksamhet anses som näringsverksamhet så blir det lite jobbigt. Bedömmer man att alla swish uppfyller kriterierna för "gåva" så är det lättare...

Fru Nilsson lär göra en annan bedömning. Det var väl bara nån månad sen Dumpen gick ut med att det är viktigt som fan att skriva "gåva" i meddelandet. Det är bara att gilla läget.
Citera
2022-08-16, 15:16
Medlem
Citat:
Fru Nilsson lär göra en annan bedömning. Det var väl bara nån månad sen Dumpen gick ut med att det är viktigt som fan att skriva "gåva" i meddelandet. Det är bara att gilla läget.
Oh ja, det gör hon. Men med SKV gäller omvänd bevisbörda... de har rätt tills du har bevisat motsatsen. Evt efterkrav måste betalas i tid, även om du överklagat...
Jag har blivit kallad diverse charmigt pga min oförmåga, men lyckas inte hitta något org nr för dumpen... inte enskild firma, förening, AB...nada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in