2022-08-16, 13:32
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Men det ändå rätt behändigt med människor som står lägre än en själv som får en att känna att man är bättre, eller hur? Säger inte att det är så i ditt fall men den typen av psykologi ligger nog bakom mångas fäbless för Dumpen. Behovet av ett svart får är stort.

Visst kan det vara så och jag har väl i min ungdom gjort mig skyldig till att ”njuta av” freak shows som Jerry Springer och Big Brother mm.

Men när det kommer till barn, åldringar, djur och andra som ej kan försvara sig….där kickar något annat igång. Man vill dessa monster långt bort och dit de aldrig mer kan skada andra än sig själva.
Citera
2022-08-16, 13:36
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Fick snabbt svar att de varken har något samarbete med dumpen, eller avser att associeras med de. Dock har dumpen länkat till ett recept vilket inte är otillåtet, tyvärr.

Haha, snabbt svar alltså. Undrar vilket åtgärder de kommer att ta. Eller vilka åtgärder Sara kommer att ta. Hon läser ju tråden för fulla muggar. Typ lägga till en nypa saffran i receptet och dra ned på kanelmängden så det blir hennes egna variant.
Citera
2022-08-16, 13:40
Medlem
Citat:
Haha, snabbt svar alltså. Undrar vilket åtgärder de kommer att ta. Eller vilka åtgärder Sara kommer att ta. Hon läser ju tråden för fulla muggar. Typ lägga till en nypa saffran i receptet och dra ned på kanelmängden så det blir hennes egna variant.
Egen sektion på dumpen med recept?
Citera
2022-08-16, 13:41
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic8181
Vill minnas att jag hörde i Alex & Sigges podcast för en tid sedan, att Dumpen.se faktiskt kan bidra till att fler pedofiler blir aktiva. Enligt dem (och detta var baserat på någon slags forskning, källa minns jag inte) så kan den exponering som Dumpen sysslar med trigga pedofiler vars beteende ligger latent, så att de istället blir aktiva.

Lite intressant om detta gick att leda i bevis, det hade nog skapat en hel del problem för dem.

Även om det gick att leda i bevis så hade det inte gått in deras anhängare eller dem själva. Tron på hjältar och människors egna hjältekomplex är stark tobak för många människor, särskilt hos dem som står precis under pedofilerna i hierarkin. Enklast möjliga lösning på saker och ting är tyvärr lockande för en stor andel av befolkningen.
Citera
2022-08-16, 13:42
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Någon som kan pma hissreparen?

Danke!

Tror jag kan ha hittat honom, bra likt om man jämför FB och konfrontationen
Citera
2022-08-16, 13:47
Medlem
DrComforts avatar
Höstturnén à la glamrock borde väl närma sig med stormsteg?
Citera
2022-08-16, 13:53
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Med bittermandel, eller något surt...

Haha, ja.

”Du ska nog inte lita för mycket på din magkänsla. Den är undermålig.”

Svarar Sara en som i kommentarsfältet tror brevet är fejk. Någons magkänsla gick nog från att inte bara tro att brevet är fejk utan att Sara rent av är psykopat. I stället för att bemöta personen ifråga går hon till passivt aggressiv attack. Seriöst, totalt utan omdöme. Skrämmande att säga att en människas magkänsla är undermålig när den är som den ska. Behövs knappt magkänsla för att fatta att brevet är fejk, bara sunt förnuft. Gaslighting Sara!
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-16 kl. 14:01.
Citera
2022-08-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
Tror jag kan ha hittat honom, bra likt om man jämför FB och konfrontationen

Orkar du skriva ett pm eller ett rebus? Tack.
Citera
2022-08-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Snygg konfrontation av den sista gäddan 136. Nu visar Sara och Patrik vilket bra team dom är. Blir 10 av 10 i betyg enligt mig.
https://dumpen.se/2022/08/16/hissreparator-pa-rymmen-napp-136-stockholm/

Ja den satt bra. Gubben är tillbaks och allt är som det ska. Hisskillen gav ett trevligt intryck. Betyg 9 av 10.

Whiskeyrösten återgår till sitt ordinarie jobb men hon var en bra vikarie som förtjänar all heder.
Citera
2022-08-16, 14:02
Medlem
Citat:
Haha, ja.

”Du ska nog inte lita för mycket på din magkänsla. Den är undermålig.”

Svarar Sara en som i kommentarsfältet tror brevet är fejk. Någons magkänsla gick nog från att inte bara tro att brevet är fejk utan att Sara rent av är psykopat. I stället för att bemöta personen ifråga går hon till passivt aggressiv attack. Seriöst, totalt utan omdöme. Skrämmande att säga att en människas magkänsla är undermålig när den är som den ska. Behövs knappt magkänsla för att fatta att brevet är fejk, bara sunt förnuft.
Min observation är att absolut alla kommentarer, frågor, förklaringar etc som inte stöder, validerar eller på annat sätt inte passar in i deras världsbild skrivs av som "dåliga bortförklaringar", "du vägrar inse sanningen", "du är under snittet begåvad", "troligen pedofil själv" osv..
Citera
2022-08-16, 14:05
Medlem
Citat:
Min observation är att absolut alla kommentarer, frågor, förklaringar etc som inte stöder, validerar eller på annat sätt inte passar in i deras världsbild skrivs av som "dåliga bortförklaringar", "du vägrar inse sanningen", "du är under snittet begåvad", "troligen pedofil själv" osv..

Just för att alla vet att de som har nåt emot dumpens arbete och pedohunting är pedofiler. Normala människor blir bara glada när folk bekämpar pedofiler. Men pedofilerna blir sura.
Citera
2022-08-16, 14:10
Medlem
DrComforts avatar
Citat:

Gaslightning helt enkelt. Försöker få människor att inte tro på sin egen förmåga och att de är dem det är fel på.

Be någon att inte lita på sin egen magkänsla och säga att den är undermålig. Det betyder ju snarare att magkänslan är helt korrekt! Sara erkänner att brevet är fejk! Bekräftar att det är fejk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in