2022-08-15, 13:31
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster01
Jag hoppad du har fel, hoppade dock på för ett par dagar sedan.

bbby har haft liknande hype och spike vid några tillfällen förut, vet inte var toppen kommer denna gång, men se till att du inte har det som något byrålådeinnehav.

Du kan ju skala dig ur, alltså sälja lite i taget om den går uppåt, så säkrar du vinst
Citera
2022-08-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
bbby har haft liknande hype och spike vid några tillfällen förut, vet inte var toppen kommer denna gång, men se till att du inte har det som något byrålådeinnehav.

Du kan ju skala dig ur, alltså sälja lite i taget om den går uppåt, så säkrar du vinst

Jag tror på den! Sålt resten och gått all in. För många tecken som pekar uppåt för att jag ska sälja redan
Citera
2022-08-15, 20:55
Medlem
Jag vidhåller att Capstone green energy kan vara en av denna hösts vinnare.
Kolla upp företaget, de gör mikroturbiner & värmesänkande fläkt maskiner som tar bort koldioxid i lägenhets hus m.m och priset är 3,5 dollar per aktie.
Nu när klimatpaketet lanserades i USA är detta helt sjukt bra för detta företag.

Aktien ökar 3% varje och detta är skitkonstigt för det verkar som institutioner köper upp aktierna som bara är sammanlagt 14,5 miljoner.

På ägar listan står sedan: Vanguard, Blackrock, Morgan Stanley & Goldman Sachs.

Detta är ett framtidsföretag nu efter klimatpaketet beviljades. De har sina produkter redo att säljas vilka tar bort koldioxid utsläpp.
Senast redigerad av Sskrruvdrucken 2022-08-15 kl. 21:01.
Citera
2022-08-15, 21:01
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Jag vidhåller att Capstone green energy kan vara en av denna hösts vinnare.
Kolla upp företaget, de gör mikroturbiner & värmesänkande fläkt maskiner som tar bort koldioxid i lägenhets hus m.m och priset är 3,5 dollar per aktie.
Nu när klimatpaketet lanserades i USA är detta helt sjukt bra för detta företag.
Om inte den här moonar ska jag ta din familj, alla med samma efternamn, dom ska död.
Klippa toung, klippa ören. Snitta snopp. Göra kaoz med han.

Annat aktietips jag fick på twitter som jag är halvt allin i är örrön. Rekommenderas.
Citera
2022-08-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Om inte den här moonar ska jag ta din familj, alla med samma efternamn, dom ska död.
Klippa toung, klippa ören. Snitta snopp. Göra kaoz med han.

Annat aktietips jag fick på twitter som jag är halvt allin i är örrön. Rekommenderas.

Gör som du vill. Orrön är bra. Men tåget där har gått. Den måste upp till 40kr för att du ska dubbla pengarna.

Usa aktier är mer BOOM och detta kommer Capstone green energy stock.

Snälla: alla som läser detta läs lite om Capstone green energy stock och låt mig höra vad ni tycker. Jag tror detta är miljö företagens nästa Tesla.

Varför skulle både BlackRock& Vanguard äga aktier i detta företag? Tänk Evolution där båda dessa institut likaså äger aktier i.
Citera
2022-08-15, 21:11
Medlem
Citat:
Jag hoppad du har fel, hoppade dock på för ett par dagar sedan.

Det går ju bra för BBBY men sälj snart
Citera
2022-08-15, 23:34
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Gör som du vill. Orrön är bra. Men tåget där har gått. Den måste upp till 40kr för att du ska dubbla pengarna.

Usa aktier är mer BOOM och detta kommer Capstone green energy stock.

Snälla: alla som läser detta läs lite om Capstone green energy stock och låt mig höra vad ni tycker. Jag tror detta är miljö företagens nästa Tesla.

Varför skulle både BlackRock& Vanguard äga aktier i detta företag? Tänk Evolution där båda dessa institut likaså äger aktier i.
Låter på dig som att du tror att bara för att en aktie kostar 3.5$ så är den automatiskt billigare än en aktie som kostar t.ex. 10$.
Anledningen att Blackrock och Vanguard äger Capstone Green Energy är för att företaget är en del av 2 var av deras ETFer, för övrigt.
Det är ingen stor position heller precis, mindre än 0.01% av ETFernas värde. Så att gå efter att BlackRock & Vanguard äger aktien är nog lite fel tänkt i det här fallet.
https://www.etf.com/stock/CGRN
Citera
2022-08-16, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Låter på dig som att du tror att bara för att en aktie kostar 3.5$ så är den automatiskt billigare än en aktie som kostar t.ex. 10$.
Anledningen att Blackrock och Vanguard äger Capstone Green Energy är för att företaget är en del av 2 var av deras ETFer, för övrigt.
Det är ingen stor position heller precis, mindre än 0.01% av ETFernas värde. Så att gå efter att BlackRock & Vanguard äger aktien är nog lite fel tänkt i det här fallet.
https://www.etf.com/stock/CGRN

CGRN - Capstone Green Energy Corporation gick up 5% igår och 1,79% extra efter stängning. Snart är denna aktie uppe i 5 dollar.
Årets miljöföretag i USA enligt mig.
Citera
2022-08-16, 10:32
Medlem
Citat:
De kommer visa förlust och tenderar göra nyemission. Grattis

haha ja, förlust kommer de visa och emissionen är nyligen klar. Så kassan räcker resterande 2022 och 2023. De bör leta köpare till bolaget.

Garva vidare när Bosch eller Northvolt köper upp skiten. Tekniken och produktion i sig har ett otroligt värde.
Citera
2022-08-16, 10:58
Medlem
Citat:
Det går ju bra för BBBY men sälj snart

Nejnejnej precis börjat
Citera
2022-08-16, 11:21
Medlem
Citat: