2022-08-15, 20:27
Medlem
Acevixens avatar
Nu är hon i Malmö. Ingen skola blir det nog inte.
Och till ovan, att en mamma och dotter super hemma i deras misär är inte normalt.
Citera
2022-08-15, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Varken Issy eller Jewels är alkolister och att dom för ovanlighetens skull vill unna sig en fylla eller 2 klandrar jag dom inte för. Issy är nu myndig och gör som hon vill. Åldersgränsen för att få bli serverad alkohol är 18 år.

Lite skillnad på det och hur man väljer sina fyllor, normala människor dricker vi festliga tillfällen, inte med sin dekadenta morsa.
Citera
2022-08-15, 21:35
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Nu är hon i Malmö. Ingen skola blir det nog inte.
Och till ovan, att en mamma och dotter super hemma i deras misär är inte normalt.
Var i Malmö då??
Citera
2022-08-15, 21:40
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Var i Malmö då??

Hemma hos den där Elin, ska på festival tillsammans också
Citera
2022-08-15, 21:43
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Hemma hos den där Elin, ska på festival tillsammans också
Jo, malmöfestivalen är ju igång. Alla ungdomar är ju där nu. Party party.
Citera
2022-08-15, 21:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Lite skillnad på det och hur man väljer sina fyllor, normala människor dricker vi festliga tillfällen, inte med sin dekadenta morsa.

Iofs.. Men är det inte ett festligt tillfälle att fira sin 18 års dag?
Issy har inte så mycket vänner. Det är nu efter HVB tiden det har dykt upp vänner.
Och som jag också skrev. Om vi nu frånser vad vi tycker och anser om Jewels så tycker jag inte det är fel.
Även jag har ifrågasatt mycket om denna familj men tycker det är lite häxjakt på Jewels nu.
Visst hon har sina fel men vi alla är olika. Hon försvarar Issy och vad Issy gjort och gör. Säger att hon inte är arg och så.
Är inte det bra? Jag hade Nog varit ganska förbannad om mina barn gjort likn. Hade förlåtit såklart men är nog inte lika snäll som Jewels kanske
🤔
Förvånar mig inte att hon hellre går och ser på Melissa Horn ist för att ta tåget hem och gå till skolan. Jag hade nog sagt.. Nu tar du och pallar dig hem och går till skolan 😡 men det e jag det.
Citera
2022-08-15, 21:54
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Issy har inte så mycket vänner. Det är nu efter HVB tiden det har dykt upp vänner.
Och som jag också skrev. Om vi nu frånser vad vi tycker och anser om Jewels så tycker jag inte det är fel.
Även jag har ifrågasatt mycket om denna familj men tycker det är lite häxjakt på Jewels nu.
Visst hon har sina fel men vi alla är olika. Hon försvarar Issy och vad Issy gjort och gör. Säger att hon inte är arg och så.
Är inte det bra? Jag hade Nog varit ganska förbannad om mina barn gjort likn. Hade förlåtit såklart men är nog inte lika snäll som Jewels kanske
🤔
Förvånar mig inte att hon hellre går och ser på Melissa Horn ist för att ta tåget hem och gå till skolan. Jag hade nog sagt.. Nu tar du och pallar dig hem och går till skolan 😡 men det e jag det.
Du borde nog ta en paus från internet. I alla fall från Issy och Jewels. Du är för emotionellt investerad för att kunna se situationen med objektiva ögon. Förstår att det känns jobbigt när du är mamma själv. Men det förblindar dig uppenbarligen och gör bara så att du hjälper Jewels med att fortsätta psykiskt misshandla Issy. Du gör ingen nytta alls med andra ord. Och det är nog inte bra för dig själv heller så som du håller på här.
Citera
2022-08-15, 21:55
Medlem
Marengens avatar
Citat:
🤔
Jag tror att folk vänder sig emot henne dels för att hon den senaste tiden snackat en massa skit om Issy samt sitter på youtube och vädrar sina åsikter om vad som händer. Känns ju helt surrealistiskt. Får ju själv ångest av att se människan sitta och böla och klaga över lukterna och luften. Hon får ju för fan åka in till psykakuten om det är så illa.
Citera
2022-08-15, 22:09
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Du borde nog ta en paus från internet. I alla fall från Issy och Jewels. Du är för emotionellt investerad för att kunna se situationen med objektiva ögon. Förstår att det känns jobbigt när du är mamma själv. Men det förblindar dig uppenbarligen och gör bara så att du hjälper Jewels med att fortsätta psykiskt misshandla Issy. Du gör ingen nytta alls med andra ord. Och det är nog inte bra för dig själv heller så som du håller på här.

Vad gör du själv för nytta? Hjälper du dom eller?
Nej jag hjälper inte dom jag heller. Det tror jag ingen här kan göra.
Ja, jag är Mamma själv och hade inte agerat som Jewels men har en viss förståelse.
Samtidigt som jag reagerar på sådant jag tycker är fel.
Detta är ett öppet forum och det är inte du som avgör vad jag ska, eller tycka.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2022-08-15 kl. 22:17.
Citera
2022-08-15, 22:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag tror att folk vänder sig emot henne dels för att hon den senaste tiden snackat en massa skit om Issy samt sitter på youtube och vädrar sina åsikter om vad som händer. Känns ju helt surrealistiskt. Får ju själv ångest av att se människan sitta och böla och klaga över lukterna och luften. Hon får ju för fan åka in till psykakuten om det är så illa.

Mm har också hört det. Har även reagerat på vad Issy sagt och gjort.
Dom är lite för öppna på sin kanal. Finns inget privat filter så det slår emot dom båda.
Men som hon även sa i liven. Tål man inte höra så behöver man inte se deras lives.
Jewels har sin fanbase på chatten och mår nog bra av att ventilera sig.
Deras kanal har alltid varit sådan.
Citera
2022-08-15, 22:27
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Mm har också hört det. Har även reagerat på vad Issy sagt och gjort.
Dom är lite för öppna på sin kanal. Finns inget privat filter så det slår emot dom båda.
Men som hon även sa i liven. Tål man inte höra så behöver man inte se deras lives.
Jewels har sin fanbase på chatten och mår nog bra av att ventilera sig.
Deras kanal har alltid varit sådan.

Fast kanalen bättrade sig avsevärt när hon bodde i Pålsboda. Fick då intrycket av att Jewels hade mognat. Däremot lägger jag ingen skuld på Issy. Vi pratar om en ung tjej med autism som har varit hvbhems-placerad och där kommit i kontakt med alkohol, narkotika och fel människor. Hon skulle aldrig ha hamnat där. Fast det finns studier som visar att autistiska ungdomar verkligen far illa på dessa boenden.
Jewels och hennes familj behöver stöd från kommunen. En god man och en boendestödjare hade ju varit bra. De lever i misär och ingen i den familjen klarar av det dagliga. Soc kanske borde kontaktas i det hänseendet?
Citera
2022-08-15, 22:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Fast kanalen bättrade sig avsevärt när hon bodde i Pålsboda. Fick då intrycket av att Jewels hade mognat. Däremot lägger jag ingen skuld på Issy. Vi pratar om en ung tjej med autism som har varit hvbhems-placerad och där kommit i kontakt med alkohol, narkotika och fel människor. Hon skulle aldrig ha hamnat där. Fast det finns studier som visar att autistiska ungdomar verkligen far illa på dessa boenden.
Jewels och hennes familj behöver stöd från kommunen. En god man och en boendestödjare hade ju varit bra. De lever i misär och ingen i den familjen klarar av det dagliga. Soc kanske borde kontaktas i det hänseendet?

Det var Inte Jewels som satte Issy på HVB. Det var väl socialen och alla anmälningar som resulterade i placeringen. Tror inte socialen kan o göra så mycket nu när hon är myndig? Vet inte? Om det nu är sk misshandel som många här skriver så anmäl då. Jag har inte lagt någon skuld på Issy men nu är hon faktist myndig. Min son har samma diagnos som Issy. Det är inte fel att vara lite hård o h bestämd. Peka med hela handen typ. Inte snurra med fingret runt/runt som Jewels gör.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2022-08-15 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in