2022-08-15, 20:51
  #200545
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Att fiska över 22000 soldater med helikopter under beskjutning är inte gjort i en handvändning. Den ukrainska sidan bör ha tillgång till vapensystem som kan plocka ner dem, eller?

Donkosacker är ett mystiskt ord, tog mig 3-4 gånger innan jag fattade att det var Don-kosacker och inte Donko-sacker som menades.
Jag skojade med helikoptrarna. De räcker bara till befälen och deras "fältmadrasser".
Citera
2022-08-15, 20:55
  #200546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Heh, Ukraina har ju idag i princip förklarats i konkurs av även S&P.
https://www.brecorder.com/news/40191411/sampp-fitch-cut-ukraines-credit-rating

Plus att Ukraina meddelat att dom antaglien sålt hela sin guldreserv och valutareserv. Oklart var pengarna tagit vägen dock, "försvann".

Så ukraina kostar väl mer eller mindre 500-1000 miljarder/år att driva från USA/Väst nu enligt vad Zelensky kräver vi ska betala... men det är ju värt det för "demokrati". Istället för sjukvård, utbildning och pensioner hos oss försvinner pengarna till massa oligarker.

Ursäkta om jag frågar, du är en expert på Ryssland och Putin. Vad räknas som en vinst för Putin i den här operationen?
Citera
2022-08-15, 20:56
  #200547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Ingen expert, men tror det är så att man som vanligt inte tänkt igenom sanktionerna. När man förbjuder handel blir ju skulderna värdelösa och invesmentbankerna och hedgefonder sitter fast i tråkiga positioner och måste ta försluster och skriva ned miljarder. Tror dom satt med 2000 miljarder sek eller nåt sånt löjligt.

Dom vill ju såklart inte ta några förluster eller offra sig för nåt idiotiskt krig, så dom lobbyar om förändringar.
Nu har dom fått igenom att dom kan fortsätta handla med dessa. Antingen för att kunna dumpa av dom på nåt dotterbolag med målvakt, eller snarare till mer lättlurade Institutionella investerare och skattebetalare eller vanliga sparare i nåt komplicerad investeringsprodukt som ingen förstår.

Det vanlig, skydda skurkarna mot konsekvenser av deras krig och att vi alla andra ska "offra oss".

Vi ska sova med ytterkläderna på för värme och ha 10% inflation medans Goldman Sachs fortsätter handla med Ryska statspapper.
Sanktionerna har också som syfte att väldigt tydligt avskräcka Folkmordsrepubliken Kina (och andra) från att hitta på några "dumheter", samt att tydligt visa att ska man handla med länder i Rysslandsklassen (dvs även Kina), så får man räkna med att förlora sina investeringar.

2000 mdr kr som i detta fall är "peanuts" och något som storbankerna har råd att förlora även om de gärna slapp.
Citera
2022-08-15, 21:01
  #200548
Medlem
Daniel501s avatar
Volodomyr "Xerxes" Zelensky fortsätter rensa ut;

https://t.me/DonbassDevushka/19186

Zelensky has reportedly fired the heads of the SBU in Lvov, Kiev, and Ternopil. The purge of high ranking Ukrainian officers and officials continues.
Citera
2022-08-15, 21:03
  #200549
Medlem
Daniel501s avatar
Som jag tidigare påpekat, massiv desertering kommer hända och det verkar som om jag fick rätt, igen;

https://t.me/DonbassDevushka/19195

There are reports of a partial Ukrainian retreat or away from Soledar.
Citera
2022-08-15, 21:04
  #200550
Medlem
Daniel501s avatar
Svenska regeringen fortsätter stödja Ukra.. Ryssland;

https://t.me/DonbassDevushka/19202

Volunteers from the O Group show their new trophies

The men came to Donbass from all over Russia from Kaliningrad to Sakhalin. Seasoned warriors not only capture new trophies, but also quickly master them in order to destroy the militants of the Armed Forces of Ukraine with their help.

In today's review, the Swedish disposable anti-tank rocket launcher AT-4 and the Ukrainian anti-tank missile system "Stugna-P".
Citera
2022-08-15, 21:04
  #200551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Ledsen att ta den glädjen ifrån dig men det är fikapengar för väst men allför dyrt för fattiga Ryssland så förhäv dig inte. Du kan inte vara så dum att du inte förstår det går åt helsike för Ryssland pga, Putins galna beslut att önska sig in i historieböckerna.

Tyvärr är det inte enbart dom vettiga som hamnar i historieböckerna, dom kryllar tyvärr av dårar också. Och Putin tillhör ju definitivt den senare kategorin.
Citera
2022-08-15, 21:07
  #200552
Medlem
Daniel501s avatar
Svenska begåvningen Matthias "Slava Ukraini" Gustavsson har ett dödsstraff att se fram emot;

https://t.me/DonbassDevushka/19224

❗️ 5 more foreign mercenaries who fought in the Donbass were charged, they will be judged by the Supreme Court of the DPR, RIA Novosti correspondent reports:

• Matthias Gustavsson (Sweden) - for the participation of a mercenary in hostilities and training for the violent seizure of power
• Vekoslav Prebeg (Croatia) - for the participation of a mercenary in hostilities and training for the violent seizure of power
• John Harding (Britain) - for the participation of a mercenary in hostilities and training for the violent seizure of power
• Andrew Hill (Britain) - for the participation of a mercenary in hostilities
• Dylan Hill (UK) - for recruiting mercenaries

The first three face the death penalty.
Citera
2022-08-15, 21:09
  #200553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Korrupt är han ju knappast, snarare en duktig ledare som ser till sitt lands bästa. Tänk om våra politiker hade gjort så. Men nu sitter vi med en massa Nibirus i regeringen och då går det som det går med det.
Han är superkorrupt. Hur tror du han blev president?
Citera
2022-08-15, 21:13
  #200554
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Som jag tidigare påpekat, massiv desertering kommer hända och det verkar som om jag fick rätt, igen;

https://t.me/DonbassDevushka/19195

There are reports of a partial Ukrainian retreat or away from Soledar.
Det står ingenting om någon desertering i ditt i övrigt helt värdelösa telegrammeddelande som saknar källa.
Citera
2022-08-15, 21:14
  #200555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag skojade med helikoptrarna. De räcker bara till befälen och deras "fältmadrasser".
Det gäller att prioritera, Ivan Soldat däremot får välja mellan att bli kanonmat eller fiskmat
Citera
2022-08-15, 21:16
  #200556
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Han är superkorrupt. Hur tror du han blev president?

Bara för att Putin är president och genomkorrupt gäller det inte alla presidenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in