2022-08-15, 19:02
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Givetvis är det Partiet Nyans som ökar mycket.
Finns det någon OU där småpartier som Nyans och Afs finns estimerade?
Citera
2022-08-15, 19:14
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Så ett parti som säger nej till att ta bort värnskatten, och vill ha kvar de Sovjetiska köerna till HR, och som vill öka bidragen, är inte ett vänsterparti för dig. Kan det då vara så att du helt förväxlat höger och vänster?
I konsekvens därmed borde du inte räkna V som vänster heller.
Glöm inte att SD vill ha kvar arbetslöshetsersättningen på nuvarande nivå eller tom öka den, vilket medför högre arbetslöshet och försämrar landets ekonomi.
Citera
2022-08-15, 19:17
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Tror inte det, eftersom de har så litet stöd i hela riket skulle OU leda till osäker och meningslös information. Däremot gissar jag att s har gjort egna OU för att studera frågan för sina egna valkampanjer lokalt.
Citera
2022-08-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Du tror att KD åker ut. Visa mig en poll där KD ligger under spärren, din feministfitta.

Jag tror media kommer att jobba väldigt hårt på att sänka KD och höja MP. Ebba har klantat sig lite för mycket både privat och i sina utspel under senaste mandatperioden. Det inger inte förtroende.
Citera
2022-08-15, 19:36
Medlem
Kommer vi nu fram till valet ha en OU varenda dag eller?

Eller varför släpper SVD en undersökning på fredagen och sen även en idag?
Citera
2022-08-15, 19:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Bemöt gärna det jag skrivit med saklig argumentation istället för med tonårsaktiga slagord.

En röst på MED/AfS är en indirekt röst på det rödgröna blocket.

M vill minska invandringen. Det rödgröna blocket som AfS väljare indirekt röstar på kommer förmodligen att öka migrationen (de kommer definitivt inte att minska den).

Hur ska SD bli störst när en del väljare inbillar sig att de röstar höger men istället indirekt röstar på de rödgröna?
En röst på Med, AFS, Nyans, NMR, Fi osv är en röst på det parti väljaren vill representeras av. Du har inte förstått statsskicket.
Citera
2022-08-15, 19:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
"Samtidigt blir det ”all time high för AFS”, skriver Nyheter Idag.

Det ska handla om en ökning från 0,7 procent till 1,2 procent, vilket kan jämföras med det tidigare rekordet på 1,1 procent 2020. Det motsvarar cirka 80.000-90.0000 röster."
https://nyheter.swebbtv.se/afs-slar-rekord-i-senaste-sentio-all-time-high/

Edit;
Observera att detta var för April!
Senast redigerad av LadySweden 2022-08-15 kl. 19:45.
Citera
2022-08-15, 19:45
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Tror inte det, eftersom de har så litet stöd i hela riket skulle OU leda till osäker och meningslös information. Däremot gissar jag att s har gjort egna OU för att studera frågan för sina egna valkampanjer lokalt.
Ok. Jag såg 2% för Nyans nämnas i tråden men då lär det vara fria fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Glöm inte att SD vill ha kvar arbetslöshetsersättningen på nuvarande nivå eller tom öka den, vilket medför högre arbetslöshet och försämrar landets ekonomi.
Ja, det finns mycket vänsterpolitik där. Garantipensionen ville man också öka. Det är inget annat än bidrag från statskassan. Jag brukar betrakta SD som mellan V och S när det gäller den politik dom för. Sedan finns det för all del enstaka frågor där S är till vänster om SD.
Citera
2022-08-15, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
En röst på Med, AFS, Nyans, NMR, Fi osv är en röst på det parti väljaren vill representeras av. Du har inte förstått statsskicket.

Du får ta det i lämplig tråd, i den här tråden diskuterar vi seriösa partier som spelar roll.

Du har fortfarande inte förklarat hur SD ska tvinga 7klövern att ändra kurs. SD är ett parti på 16% enligt den senaste OU, hur ska ett sådant litet parti kunna tvinga 7klövern att ändra kurs (mer än de redan gjort vill säga). Du hävdar vidare att det är bäst om de rödgröna vinner, vilket gör din logik än mer svårföljd. Men förklara gärna ..
Citera
2022-08-15, 19:51
Medlem
Mycket bra att Sverigedemokraterna sjunker, jag hoppas de kan få ett resultat under 15 procent men de är nog att hoppas för mycket. Det lutar åt att detta blir första valet där de inte ökar utan minskar. Jag tror väljarna insett att hela partiet är ett luftslott med en mycket svag ledare och generellt svaga företrädare. Deras glansdagar är över.
Citera
2022-08-15, 20:00
Avslutad
Om det överhuvudtaget ska bli regeringsskifte så måste något av partierna C eller SD lämna riksdagen. Annars får vi dras med en S-regering för all framtid är jag rädd.
Citera
2022-08-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Om det överhuvudtaget ska bli regeringsskifte så måste något av partierna C eller SD lämna riksdagen. Annars får vi dras med en S-regering för all framtid är jag rädd.

Det är ju vad de flesta av oss svenskar vill? Socialdemokraterna är i de särklass största partiet och har den starkaste partiledaren som dessutom har högst förtroende bland alla partiledare. Vi vill ha Magdalena som statsminister och Socialdemokraterna i regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in