Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Men SD var då helt utfrysta. Det fanns kampanjer som "vi 94 %" när SD kom in i riksdagen vilket delvis var sant för alla andra partier var mot SD. Nu samarbetar 3 av de partierna med SDs block så det blågula blocket har gått från 5,7 % 2010 till cirka 45 % idag.
Sd's resa är självklart en stor bedrift och idag har partiet riktig makt, inte bara att man påverkar politiken genom att ändra politiken som andra partier genomför som det var fram till för 2 år sedan. Målet efter nästa val lär vara att sitta i regeringen.
Man önskar dock att partiföreträdare och anhängarna kunde växa upp och mogna i samma takt men det tycker jag inte är fallet.
Anledningen till att jag påminde om att Sd's anhängare idag är ungefär lika många som 2015 är för man ibland får känslan av att ni tror att ni är bättre än ni är. Och så jävla elaka mot alla andra.
Mina pojkar spelar handboll. Om laget får en stor ledning i början tror de att de är världsmästare och då kommer de spela sämre.
Mitt råd. Sluta med alt-right/Trump style att ljuga och bete er som idioter och kom in i matchen. Alla andra klarar det (utan att lipa).
Chang Frick kan vara rollmodellen.
Jag försöker ofta få till ett bra snack i denna tråden där jag tänker att folk kan vara "lite" smartare men det är i princip omöjligt. Genom åren har det varit ett par duktiga skribenter men man kan räkna dem på en hand och de är borta nu.