2024-10-19, 17:59
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Till skillnad från S som krympt år efter år, vilket också var min poäng.
Vad är meningen med att plita ner de raderna? Är det på femårings nivå "men du då?"

Tänker du att det är sant det du skriver eller ljuger du alltid? Funkar det i dina kretsar? Vem i den här tråden tror du inte har koll på S väljarstöd?
Citera
2024-10-21, 20:01
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Till skillnad från S som krympt år efter år, vilket också var min poäng.
1940 var partiet som störst med 53,8% åren där i mellan har partiet både ökat och minskat under dessa år fram till det senaste valet som var 30,3%. Partiet har som hel het minskat med 23,5%.
Senast redigerad av Yatsy 2024-10-21 kl. 20:04.
Citera
2024-10-21, 21:05
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
1940 var partiet som störst med 53,8% åren där i mellan har partiet både ökat och minskat under dessa år fram till det senaste valet som var 30,3%. Partiet har som hel het minskat med 23,5%.

Sen 1940..... Varför nöja dig där? Du kan ju kika från då partiet grundades 1889.

Sd anhängare, alltid lika ohederliga att diskutera med.
Citera
2024-10-21, 21:07
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sen 1940..... Varför nöja dig där? Du kan ju kika från då partiet grundades 1889.

Sd anhängare, alltid lika ohederliga att diskutera med.
Vilket år vill ni ha då?
Citera
2024-10-21, 21:09
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vilket år vill ni ha då?

8 år tillbaka - tänk själv. Och du behöver inte redovisa - alla vet.
Citera
2024-10-21, 21:12
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
8 år tillbaka - tänk själv. Och du behöver inte redovisa - alla vet.
Tyvärr det var inget Riksdagsval 2016.
Citera
2024-10-21, 21:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag vet ingen väljargrupp som är mer känslostyrd än Sd's väljargrupp. Lipar för minsta lilla och tycker att de blir så dåligt behandlade. Så gör ingen andra väljare.I dagarna är det många som kritiserar S internt. Allt gott, inga problem. Om väljare byter parti så komme de gå vänsterut, självklart.
Påminnelse: Sd har legat runt 18-20% i 9 år.

Men SD var då helt utfrysta. Det fanns kampanjer som "vi 94 %" när SD kom in i riksdagen vilket delvis var sant för alla andra partier var mot SD. Nu samarbetar 3 av de partierna med SDs block så det blågula blocket har gått från 5,7 % 2010 till cirka 45 % idag.
Citera
2024-10-21, 21:34
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men SD var då helt utfrysta. Det fanns kampanjer som "vi 94 %" när SD kom in i riksdagen vilket delvis var sant för alla andra partier var mot SD. Nu samarbetar 3 av de partierna med SDs block så det blågula blocket har gått från 5,7 % 2010 till cirka 45 % idag.

Sd's resa är självklart en stor bedrift och idag har partiet riktig makt, inte bara att man påverkar politiken genom att ändra politiken som andra partier genomför som det var fram till för 2 år sedan. Målet efter nästa val lär vara att sitta i regeringen.

Man önskar dock att partiföreträdare och anhängarna kunde växa upp och mogna i samma takt men det tycker jag inte är fallet.

Anledningen till att jag påminde om att Sd's anhängare idag är ungefär lika många som 2015 är för man ibland får känslan av att ni tror att ni är bättre än ni är. Och så jävla elaka mot alla andra.

Mina pojkar spelar handboll. Om laget får en stor ledning i början tror de att de är världsmästare och då kommer de spela sämre.

Mitt råd. Sluta med alt-right/Trump style att ljuga och bete er som idioter och kom in i matchen. Alla andra klarar det (utan att lipa).

Chang Frick kan vara rollmodellen.

Jag försöker ofta få till ett bra snack i denna tråden där jag tänker att folk kan vara "lite" smartare men det är i princip omöjligt. Genom åren har det varit ett par duktiga skribenter men man kan räkna dem på en hand och de är borta nu.
Citera
2024-10-21, 21:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Sd's resa är självklart en stor bedrift och idag har partiet riktig makt, inte bara att man påverkar politiken genom att ändra politiken som andra partier genomför som det var fram till för 2 år sedan. Målet efter nästa val lär vara att sitta i regeringen. an önskar dock att partiföreträdare och anhängarna kunde växa upp och mogna i samma takt men det tycker jag inte är fallet.Anledningen till att jag påminde om att Sd's anhängare idag är ungefär lika många som 2015 är för man ibland får känslan av att ni tror att ni är bättre än ni är. Och så jävla elaka mot alla andra.Mina pojkar spelar handboll. Om laget får en stor ledning i början tror de att de är världsmästare och då kommer de spela sämre.Mitt råd. Sluta med alt-right/Trump style att ljuga och bete er som idioter och kom in i matchen. Alla andra klarar det (utan att lipa).

Chang Frick kan vara rollmodellen.

Jag försöker ofta få till ett bra snack i denna tråden där jag tänker att folk kan vara "lite" smartare men det är i princip omöjligt. Genom åren har det varit ett par duktiga skribenter men man kan räkna dem på en hand och de är borta nu.

Chang har inget inflytande i SD, han är inte ens med i partiet. Han är liberal. Kan inte Reinfeldt vara "råmodell" (Föredöme) åt S? De tycker ju ungefär det samma; socialliberala globalister och mångkulturalister.
Citera
2024-10-21, 22:10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Chang har inget inflytande i SD, han är inte ens med i partiet. Han är liberal. Kan inte Reinfeldt vara "råmodell" (Föredöme) åt S? De tycker ju ungefär det samma; socialliberala globalister och mångkulturalister.

Han har dock varit aktiv i SD.
Citera
2024-10-23, 14:04
Avslutad
Novus, Oktober:

SD 20,2% (+1,0)
Citera
2024-10-23, 14:05
Medlem
greta75s avatar
2 undersökningar idag, här är en av dem. Den andra är GP som låg bakom betalvägg.

Dn/Ipsos:
V: 8% (9)
S: 33% (31)
MP: 6% (7)
C: 5% (5)
L: 4% (3)
M: 18% (19)
KD: 4% (4)
SD: 19% (21)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera