2022-08-15, 18:21
  #200485
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Varför använder inte Ryssland sina moderna vapen i Ukraina? Eller de använder dem, men de är så dyra att antalet är litet? Nåja, vi kommer väl snart att få se de moderna vapnen om Ryssland nu tänkt vinna kriget.

Tvärt om, exportversionerna är ofta mindre avancerade. Så var det i alla fall på Sovjettiden.
Citera
2022-08-15, 18:21
  #200486
Medlem
Ja det är rätt, Konstantinovsk (y) ligger på den ryska sidan av gränsen, i Rostov region. Branden har nog inget med kriget att göra men man vet aldrig.
Citera
2022-08-15, 18:24
  #200487
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att Reddit-faggots gör den typen av misstag & drar på sig eld har hänt ett flertal gånger efter att man publicerat selfies som avslöjat positionen. Men jag har lite svårt att tro på att erfarna legosoldater som PMC Wagner skulle släppa igenom den här typen av info.

Inget är givetvis omöjligt, men tror det är ganska osannolikt.

Det har varit en mycket stor rekryteringskampanj av Wagner under den senaste tiden. Färskingar har strömmat till. Färskingar brukar göra färskinggrejer.
Citera
2022-08-15, 18:24
  #200488
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Konstantinovsk ligger i ryssland.
Kostiantynivka ligger i Ukraina.

Kanske en hopblandning av dessa?
Troligen mitt misstag , ber om ursäkt till shariainstructor
Citera
2022-08-15, 18:25
  #200489
Medlem
Signaler från China gällande ekonomi och efterfrågan har sänkt oljepriset idag med nära 5%. Källor struntar jag i men jag drar inte det ur Rövfén heller.

Kan man få ned oljepriset så minskar Rysslands inkomster. Det är dags för oljige Biden att beordra FRACKING instead of fucking.

Men uppriktigt sagt, det verkar som om oljepriserna är på väg nedåt. Man får också räkna med att fler länder börjar hitta oljefyndigheter med hjälp av högteknologiska länder.
Citera
2022-08-15, 18:25
  #200490
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Panic-stricken’ Kremlin officials approach the West to end Ukraine invasion report

A leaked document has claimed to reveal proof that a top ranking Kremlin official has gone behind Vladimir Putin’s back in a panicky move.


https://threadreaderapp.com/thread/1559013688958455813.html

Är det någon som sett någonting annat om detta, eller är det bara en ”anka”
Kommer att bli fler och fler som går bakom ryggen på kremldvärgen. Mot slutet av WW2 var det inte många höga befäl som följde Hitlers order. Kollapsen närmar sig för ryssen.
Citera
2022-08-15, 18:26
  #200491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Troligen mitt misstag , ber om ursäkt till shariainstructor

Alla kan vi ta fel, även jag.
Citera
2022-08-15, 18:32
  #200492
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske finns det satellitbilder eller liknande av anfallet. men... "rapporterar den ukrainska tidningen Pravda" känns lite sådär som källa betraktat.
Förutom att det finns screncapotures från Telegram kanalen och förutom att det är Wagner och rysska telegram källor som skriver om attacken så har du säkert rätt.
Citera
2022-08-15, 18:35
  #200493
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Varför använder inte Ryssland sina moderna vapen i Ukraina? Eller de använder dem, men de är så dyra att antalet är litet? Nåja, vi kommer väl snart att få se de moderna vapnen om Ryssland nu tänkt vinna kriget.
Redogör för vilka "avancerade vapen" Ryssland har och som de inte har skickat.
Citera
2022-08-15, 18:35
  #200494
Medlem
Enligt ukrainska källor är nu det (obefintliga) ukrainska flygvapnet mycket aktivt. Man har skakat liv i attackplan typen SU-25 och SU-24m bombers.

Det påstås att man har slagit ut 15 ryska infanterifordon bland annat och då också militär personal. Det framgår inte var detta har skett.

Men det är intressant att Ukraina riktigt sätter hårt mot hårt. Man ser att prioriteten är att utplåna ryssarna i första hand. Att återta terräng är just nu inte det viktiga.

Kan man få sprickor i Kreml genom att Rysslands bögförluster blir för stora, då har man stor chans att få ett avslut om 7-8 månader (tror jag)
Citera
2022-08-15, 18:40
  #200495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Kommer att bli fler och fler som går bakom ryggen på kremldvärgen. Mot slutet av WW2 var det inte många höga befäl som följde Hitlers order. Kollapsen närmar sig för ryssen.
Problemet för oss människor är att Putins försvarsring från FSB består äv tiotusentals avlönade/mutade, det ska mycket till innan den barriären kollapsar.
Citera
2022-08-15, 18:44
  #200496
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Problemet för oss människor är att Putins försvarsring från FSB består äv tiotusentals avlönade/mutade, det ska mycket till innan den barriären kollapsar.
Det är som sagt mutade opportunister som skyddar Putin och hans pedofilring. Vartefter krigslyckan och ekonomin sviker så kommer fler och fler att vända sig emot honom.

Ingen följer Putin av fri vilja, han är inte den typens ledare. Dom följer bara pengarna och makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in