2022-08-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Putin och moderna vapen 😂 70tals teknologi på sin höjd. Och efter övriga världen sett hur det går för den ryska armen i Ukraina lär ingen någonsin köpa ryskt skräp nå mer 😂 kanske dom korkade iranierna då 😂

De existerar säkerligen i den psykotiske dvärgen i kremls fantasi... Det ligger väl i farans riktning att hen drömmer om "wunderwaffen" vilka skall underkuva den fria världen och säkra diktatorns plats vid makten, härligheten och köttgrytorna för allti, liksom hens store idol hitler drömde 1945...

Som tidigare sagt; att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...
Citera
2022-08-15, 18:01
Medlem
Panic-stricken’ Kremlin officials approach the West to end Ukraine invasion report

A leaked document has claimed to reveal proof that a top ranking Kremlin official has gone behind Vladimir Putin’s back in a panicky move.

https://threadreaderapp.com/thread/1559013688958455813.html

Är det någon som sett någonting annat om detta, eller är det bara en ”anka”
Citera
2022-08-15, 18:04
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "flash Ukraine twitter" rasar det en stor brand vid Konstatinovsk, Rostov region, nära gränsen till Ukraina. Elden hotar hus och boende.

Det är i Ukraina, inte på nån gräns, hur står det till med geografikunskaperna, lika kass som allt annat i Ryssland?
Citera
2022-08-15, 18:04
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att Reddit-faggots gör den typen av misstag & drar på sig eld har hänt ett flertal gånger efter att man publicerat selfies som avslöjat positionen. Men jag har lite svårt att tro på att erfarna legosoldater som PMC Wagner skulle släppa igenom den här typen av info.

Inget är givetvis omöjligt, men tror det är ganska osannolikt.

I artikeln står det:

Citat:
Rysk reporter avslöjade platsen*

Den pro-ryske journalisten Sergei Sreda uppges ha avslöjat platsen för legosoldaternas högkvarter i ett inlägg på Telegram, rapporterar den ukrainska tidningen Pravda.

I inlägget från den 8 augusti publicerade journalisten bilder från platsen, bland annat inifrån högkvarteret och på en skylt utanför anläggningen.

Bilderna kunde sedan granskas av Ukrainas underrättelsetjänst, som till slut kunde identifiera adressen och lokalisera platsen för högkvarteret.

Jag vet förstås inte om det stämmer, men jag tycker åtminstone det låter som en sannolik förklaring.
Citera
2022-08-15, 18:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
I artikeln står det:

Jag vet förstås inte om det stämmer, men jag tycker åtminstone det låter som en sannolik förklaring.
Kanske finns det satellitbilder eller liknande av anfallet. men... "rapporterar den ukrainska tidningen Pravda" känns lite sådär som källa betraktat.
Citera
2022-08-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Der Führer Putin personliga orcher hord Kampfgruppe Wagner fick sig en törn.

Kan vara bra för de afrikanska länderna då de placerade där omgrupperas till Ukraina i vinter.

Blir att flytta från varma Afrika till kalla Ukraina i vinter.
Får hoppas på en riktig kall vinter och att deras utrustning i klass med den under Finska vinterkriget.

Fina isskulpturer att se fram emot senare i vinter.

Tyvärr kommer dessa orcher antagligen sättas in då det kommer gå allt sämre för Ryᛋᛋland.
Vågar inte ens tänka vad dessa Einsatzgrupperingar kommer att ställa till med.

De härjade rätt fritt redan innan 2014 och fram till Ryᛋᛋland invaderade Ukraina.
Deras härjningar i östra/sydöstra Ukraina var rena skräckväldet.

Befolkningen hade med all säkerhet velat att Idi Amin och Pol Pot haft hand om dem.
Som anses mer humana än just orch horden Kampfgruppe Wagner

Alltid cringe när man kallar En KGB-Agent född och tränad i Sovjetunionen för Fascist/Nazist.
Citera
2022-08-15, 18:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det är i Ukraina, inte på nån gräns, hur står det till med geografikunskaperna, lika kass som allt annat i Ryssland?

Konstantinovsk ligger på ryska sidan.
Citera
2022-08-15, 18:10
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kanske finns det satellitbilder eller liknande av anfallet. men... "rapporterar den ukrainska tidningen Pravda" känns lite sådär som källa betraktat.

Jag vet inte heller, jag har bara läst artikeln. Men jag skulle också önska att det bekräftas eller dementeras från någon oberoende källa. Vi får väl se, det kommer väl säkert något framöver hoppas jag.
Citera
2022-08-15, 18:11
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Konstantinovsk ligger på ryska sidan.
?

Det ligger i Ukraina, du menar fronten?
En jävla skillnad
Citera
2022-08-15, 18:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
?

En jävla skillnad

Det kanske finns flera orter med samma namn. Men det enda Konstantinovsk som jag känner till ligger i Rostov oblast, dvs inne i själva Ryssland.

https://en.wikipedia.org/wiki/Konstantinovsk
Citera
2022-08-15, 18:15
Medlem
Citat:
?

En jävla skillnad

Konstantinovsk ligger i ryssland.
Kostiantynivka ligger i Ukraina.

Kanske en hopblandning av dessa?
Citera
2022-08-15, 18:16
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poltava
Alltid cringe när man kallar En KGB-Agent född och tränad i Sovjetunionen för Fascist/Nazist.

Ja visst blir det, blir lite smått egendomligt.
Men plötsligt händer det t om i Kremls innersta kretsar.

Har jag möjligen drabbats av Arnstad influensa?
Med ständiga tics om nazism och fascism...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in