2022-08-15, 17:27
  #200449
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
På radions P1 gav dom ett exempel på att en kärnkraftsarbetare blev torterad till döds av ryssarna när han vägrade tömma en kylbassäng mot reglerna.

Dom satans kackerlackorna till ryssar måste elimineras.

Ja sådant här i vardagsmat för den "befriade befolkningen".
De som våra ryska troll brukar posta länkar och annat från alla glada civila.

Nu ska vi se, det var nog säkert Ukrainska legosoldater som gjorde detta.
Ja precis de där som brukar skjuta granater mot kärnkraftverket.
Citera
2022-08-15, 17:27
  #200450
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Putin kan hota med kärnvapen hur mycket han vill, i samma sekund som han låter det första kärnvapnet explodera utanför sina egna gränser är han en död man politiskt sett, ingen kommer att förhandla om något med honom och de sanktioner som skulle drabba Ryssland får sanktionerna mot Nord-Korea att verka som en västanfläkt, Ryssland kommer att bli helt isolerat om Putin försöker sig på kärnvapen, inget land törs låta en galning gå lös.
Det har du nog rätt i. Hoppas, hoppas dom styper ryssland fullständigt. Fördömandet skulle kanske vara unisont också från bakdörrarna Kina och Indien.
Citera
2022-08-15, 17:27
  #200451
Medlem
Putin och moderna vapen 😂 70tals teknologi på sin höjd. Och efter övriga världen sett hur det går för den ryska armen i Ukraina lär ingen någonsin köpa ryskt skräp nå mer 😂 kanske dom korkade iranierna då 😂
Citera
2022-08-15, 17:27
  #200452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du spekulerar. Ingenting har framkommit som tyder på att ukrainska fångar behandlas illa av Ryssland. Tvärtom.
Det kan inte du veta
Under alla år på FB har du i egenskap av bitter och avundsjuk Marxist och radikal diktaturanhängare aldrig länkat till något annat än ryssvänliga sidor, allt annat är enligt dig ”västpropaganda”

Således är chansen att du själv har läst något annat är rysk propaganda försvinnande liten och därmed har du helt missat att det misstänks att ukrainska fångar farit illa.
Citera
2022-08-15, 17:32
  #200453
Medlem
Taggads avatar
Börjar det bli ebb i ryska stridskassan?
Putin: Vi är redo att bistå allierade med moderna vapen
Vladimir Putin är redo att bistå sina allierade med moderna vapen, rapporterar Reuters. Under ett tal på en vapenmässa utanför Moskva på måndagen sa den ryske presidenten att han värdesätter sina band med länder i Latinamerika, Asien och Afrika.

Enligt den nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA har Putin även skickat ett meddelande till Nordkoreas ledare Kim Jong-Un på måndagen, där han uttrycker en vilja att utöka ländernas ”omfattande och konstruktiva bilaterala förbindelser med gemensamma ansträngningar”.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f
Orginallänken obs betalvägg.
https://reuters.omni.se/putin-boasts-of-russian-weapons-prowess-says-moscow-is-ready-to-share-it-with-allies/a/Bj5WO7
__________________
Senast redigerad av Taggad 2022-08-15 kl. 17:42.
Citera
2022-08-15, 17:34
  #200454
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Bara att hoppas att Ukraina ger igen på ryska kvinnor och barn och lägger sig på deras nivå.

Nej det är en obra nivå att ligga på och skapar bara ännu mer problem i framtiden.

Hat föder hat tyvärr för de som inte kan kontrollera sig.

Nej jag föredrar en attack med sarin mot ryska federationsrådet och statsduman.

Det är precis vad Ryᛋᛋland behöver i nuläget.
Citera
2022-08-15, 17:34
  #200455
Medlem
nedboys avatar
Nu får man hoppas att det var en rejäl attack som dödade massor av ryska mördare. Det skulle sitta fint om man slog ut en stor del av Wagnergruppen. Det blir till att fira med en bit finkött till middag om så är fallet.

Vad kommer Putin att säga. Att gubbarna rökte kan han väl inte köra med igen va?
Citera
2022-08-15, 17:37
  #200456
Medlem
De inga snyfthistorier iallafall från Rysslands sida för legosoldater vet vad de ger sig in på.
När en svensk eller brittisk soldat stupar med azov så gråter folket här.
Citera
2022-08-15, 17:41
  #200457
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att Reddit-faggots gör den typen av misstag & drar på sig eld har hänt ett flertal gånger efter att man publicerat selfies som avslöjat positionen. Men jag har lite svårt att tro på att erfarna legosoldater som PMC Wagner skulle släppa igenom den här typen av info.

Inget är givetvis omöjligt, men tror det är ganska osannolikt.
Citera
2022-08-15, 17:47
  #200458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Det kan inte du veta
Under alla år på FB har du i egenskap av bitter och avundsjuk Marxist och radikal diktaturanhängare aldrig länkat till något annat än ryssvänliga sidor, allt annat är enligt dig ”västpropaganda”

Således är chansen att du själv har läst något annat är rysk propaganda försvinnande liten och därmed har du helt missat att det misstänks att ukrainska fångar farit illa.

När ens bästa polare är Rocket Man då är det mycket illa
Citera
2022-08-15, 17:48
  #200459
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du spekulerar. Ingenting har framkommit som tyder på att ukrainska fångar behandlas illa av Ryssland. Tvärtom.
Otäckt okunnig du är. Läs och lär..
https://www.google.com/search?q=ukrainska+f%C3%A5ngar+ryssland+anv%C3%A4n der+k%C3%A4nda+tortyrmetoder&oq=ukrainska+f%C3%A5n gsrv&aqs=chrome.2.69i57j0i13l2j0i8i13i30.23446j0j8 &client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Människor vittnar om att Ryssland driver koncentrationsläger och underjordiska tortyrkammare i Ukraina. ”Fredliga invånare torteras med fysiskt och psykiskt våld”, säger den regionala åklagarmyndigheten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ja2PQ0/vittnen-ryssland-anvander-okand-tortyrmetod-i-ukraina
Citera
2022-08-15, 17:49
  #200460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Var ska Putin få några moderna vapen att sälja från? Blir det några vapen kvar efter demilitariseringen av RyZZland i kriget? Putins "moderna" vapen innehåller många komponenter från väst som såklart de inte kan köpa längre.



"Putin: Vi är redo att bistå allierade med moderna vapen"

Vladimir Putin är redo att bistå sina allierade med moderna vapen, rapporterar Reuters. Under ett tal på en vapenmässa utanför Moskva på måndagen sa den ryske presidenten att han värdesätter sina band med länder i Latinamerika, Asien och Afrika.

– Vi är redo att erbjuda våra allierade de modernaste typerna av vapen, från handeldvapen och pansarfordon till artilleri för stridsflyg och obemannade flygfordon.

Enligt den nordkoreanska nyhetsbyrån KCNA har Putin även skickat ett meddelande till Nordkoreas ledare Kim Jong-Un på måndagen, där han uttrycker en vilja att utöka ländernas ”omfattande och konstruktiva bilaterala förbindelser med gemensamma ansträngningar”.

Det är väl bara länder som använder pilbåge som vapen som vill ha de ryska.

Kriget har ju dragit ner byxorna på rysk vapenindustri och Ryssland har- utan att veta om det själva- visat upp den ryska militärindustrins totala tekniska fiasko, få trodde att det var så illa.
Det är endast med kvantitet de har kunnat hålla sina linjer.

En intressant sak i talet var att han erbjuder drönare, ska han skänka/sälja de iranska drönarna som han har kämpat så hårt för?

Vad beträffar Mordkorea så är alla deras vapen utan undantag baserad på rysk teknologi, så vapentekniskt kan de inte komma med något bidrag.
Knappast heller med en svårt undernärd och otränad militärpersonal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in