2022-08-15, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Precis.

Utländska mördare, skenasylanter och kurdaktivister.

Vidare all internationalism som "Pride", Monsanto, EU osv.

Exakt.

Alla är svenskar enligt L.

Har du något annat realistiskt förslag så för fram det i diskussionen.
Citera
2022-08-15, 16:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Har du något annat realistiskt förslag så för fram det i diskussionen.
Att stödröstare från KD, M och SD återgår till sina partier och låter de sista väljarna lämna L.
Citera
2022-08-15, 16:31
Avslutad
Citat:
Inte om de är beroende av L. Då kommer bollen ändå att gå över till MA.

Inte helt uteslutet men inte troligt. Igen, vad är ditt förslag? Hur vill du gå framåt?
Citera
2022-08-15, 16:34
Avslutad
Citat:
Att stödröstare från KD, M och SD återgår till sina partier och låter de sista väljarna lämna L.

Du vill alltså att det blågula blocket ska vinna utan L (och utan att du själv röstar på det blågula blocket), men hur ska det gå till? L måste isf förlora samtliga väljare. Och samtliga av dessa väljare måste isf också gå till M/KD/SD. Det är alltså ett realistiskt förslag enligt dig?
Citera
2022-08-15, 16:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du vill alltså att det blågula blocket ska vinna utan L (och utan att du själv röstar på det blågula blocket), men hur ska det gå till? L måste isf förlora samtliga väljare. Och samtliga av dessa väljare måste isf också gå till M/KD/SD. Det är alltså ett realistiskt förslag enligt dig?
Nej, jag struntar fullständigt i ditt "block".

Som jag skrev är det viktiga att SD lyckas påverka politiken i en sverigevänlig riktning. Inget 7k- parti kommer frivilligt att gå med på detta, men M och KD fattar att utan SD blir det inget regeringsinnehav för deras del ens någonsin.

L är däremot galna liberaler som verkligen hatar allt som är gott och rätt. De kommer att hindra M från att göra nödvändiga förändringar som SD förhoppningsvis kräver.

Med L kvar finns bara 2 alternativ;

SD lägger sig för L. Då är SD förlorat och hela den sverigevänliga rörelsen måste börja om.

2;
SD vägrar stödja M, vilka står närmre L och måste oavsett böja sig för Ls krav. Då går bollen till MA, och du kan vara säker på att L i det läget följer bollen.

Där står du bland majoriteten väljare och är blåst av 7k- igen.
Citera
2022-08-15, 16:50
Avslutad
Citat:
Nej, jag struntar fullständigt i ditt "block".

Ja, du har flera ggr skrivit att du föredrar det rödgröna blocket.

Citat:
Som jag skrev är det viktiga att SD lyckas påverka politiken i en sverigevänlig riktning. Inget 7k- parti kommer frivilligt att gå med på detta, men M och KD fattar att utan SD blir det inget regeringsinnehav för deras del ens någonsin.

Du har fortfarande inte förstått att dessa partier är maktlösa innan de kommer över 51% (du röstar dessutom inte ens själv på dem).

Citat:
L är däremot galna liberaler som verkligen hatar allt som är gott och rätt. De kommer att hindra M från att göra nödvändiga förändringar som SD förhoppningsvis kräver.

SD är inte i position att kräva särskilt mycket. SD får inte ens vara med i en ev. blågul regering.

Citat:
Med L kvar finns bara 2 alternativ;

SD lägger sig för L. Då är SD förlorat och hela den sverigevänliga rörelsen måste börja om.

2;
SD vägrar stödja M, vilka står närmre L och måste oavsett böja sig för Ls krav. Då går bollen till MA, och du kan vara säker på att L i det läget följer bollen.

1. Varför skulle SD lägga sig för L?

2. Varför skulle SD vägra stödja M?

Citat:
Där står du bland majoriteten väljare och är blåst av 7k- igen.

Jag röstar på det blågula blocket, det är allt jag kan göra. Du röstar däremot indirekt på det rödgröna blocket (samtidigt som du vill att SD ska gå framåt och kunna ställa krav).
Citera
2022-08-15, 16:53
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Sifo 15/8

M 19.2
L 5.5
C 5.7
KD 6.5
S 29.9
V 8.0
MP 5.6
SD 16.9
Noterar att MP går upp efter 3 dagar med värme och sol
Citera
2022-08-15, 16:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, du har flera ggr skrivit att du föredrar det rödgröna blocket.

Du har fortfarande inte förstått att dessa partier är maktlösa innan de kommer över 51% (du röstar dessutom inte ens själv på dem).

SD är inte i position att kräva särskilt mycket. SD får inte ens vara med i en ev. blågul regering.

1. Varför skulle SD lägga sig för L?

2. Varför skulle SD vägra stödja M?

Jag röstar på det blågula blocket, det är allt jag kan göra. Du röstar däremot indirekt på det rödgröna blocket (samtidigt som du vill att SD ska gå framåt och kunna ställa krav).
Precis, med L kvar och utan egen majoritet för SD/KD/M kommer vi oavsett att få sverigefientlig politik och svenskhat. Då är det bättre att L åker ut och MA kör 4 år till.

Det är bättre att vi har tex 46% som stödjer en mer sverigevänlig politik än att bara 18% gör det.
Citera
2022-08-15, 17:00
Avslutad
Citat:
Precis, med L kvar och utan egen majoritet för SD/KD/M kommer vi oavsett att få sverigefientlig politik och svenskhat. Då är det bättre att L åker ut och MA kör 4 år till.

Det är bättre att vi har tex 46% som stödjer en mer sverigevänlig politik än att bara 18% gör det.

Med det blågula blocket får vi mindre migration och mer krav samt lag & ordning. Med det rödgröna blocket får vi mer migration.

Det är bättre att det rödgröna blocket vinner, jag vet (att du tycker det).

... Du skrev innan att M/KD är svenskfientliga partier, så var får du dina 46% ifrån? SD har inte 46%. Senaste mätningen ger SD 16+%.
Citera
2022-08-15, 17:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Med det blågula blocket får vi mindre migration och mer krav samt lag & ordning. Med det rödgröna blocket får vi mer migration.

Det är bättre att det rödgröna blocket vinner, jag vet (att du tycker det).

... Du skrev innan att M/KD är svenskfientliga partier, så var får du dina 46% ifrån? SD har inte 46%. Senaste mätningen ger SD 16+%.
Du säger det, men L kommer att kräva annat. Vad du säger spelar ingen roll.

Ja, M och KD är uppenbart svenskfientliga, men de kan av SD tvingas att gå i rätt riktning eftersom att de behöver SD. L behöver inte M, Maggan kommer att ta emot dem med öppen famn.

Hur många gånger kan man lura dig med samma lögn? 7x77?
Citera
2022-08-15, 17:08
Medlem
COV-NL63s avatar
Det brukar ju vara så att en del journalister sparar lite text till en lämplig tid före valet för att påverka det. I USA kallas det https://en.wikipedia.org/wiki/October_surprise Det förekommer säkert i andra länder också och en av de största var nog bluffen om säldöden 1988 https://sverigesradio.se/artikel/den-dramatiska-sommaren-fore-valet-1988 Det som dödade sälarna var ett paramyxovirus https://en.wikipedia.org/wiki/Phocine_morbillivirus https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ld%C3%B6den

Nu är det lite sent för miljömupparna att hosta fram en ny farsot så finns det en Augustihändelse som dyker upp om någon vecka och vad kan den handla om?
Citera
2022-08-15, 17:12
Avslutad
Citat:
Du säger det, men L kommer att kräva annat. Vad du säger spelar ingen roll.

Ja, M och KD är uppenbart svenskfientliga, men de kan av SD tvingas att gå i rätt riktning eftersom att de behöver SD. L behöver inte M, Maggan kommer att ta emot dem med öppen famn.

Hur många gånger kan man lura dig med samma lögn? 7x77?

Varför skulle vi få mer migration med det blågula blocket än det rödgröna?

Igen. SD/M/KD har inte 51%. Det spelar ingen roll om de har 49%. De måste upp i 51%. De behöver L för att få makt. Utan L är de inom överskådlig tid maktlösa.

Du kanske hoppas på att AfS kan komma in och hjälpa det blågula blocket, men 0,2% hjälper inte särskilt mycket.

Hur är jag lurad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in